"Det här köpte jag idag!"-tråden

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
H-vete vad ni handlar... jag är för snål blir aldrig något här inte! :3freak

//KaliZ

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Var på skroten och köpte mig en vindrutetorkarmotor till snikvolvon för 200 spänn, nu funkar de igen! :D

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Samma här. Mac Minin innebar att vi äntligen kunde slänga ut den sista PC:n :)

Nej nej spara den för tusan, kommer snart vara samlarvärde på PC typ som Nintendo 8bit.. fast sämre.

Själv inhandla jag en utsökt Nygårda Blåbärssoda minsann, man kan nästan känna skalen i gommen, så lyckad smak tycker jag det är :tummenupp

bild-42.JPG

Sen blev det lite annat krafs som PRF Teflube (teflon/PTFE+olja) som jag förväntar mig magiska egenskaper ifrån, utsökt bitsspärrskaft som jag inte kunde motstå efter listig prduktplacering, liggunderlag som ska användas istället för foam i låda och så hade det kommit 6st nano tech 300mAh 2S 35-70C LiPo samt 10 EC3 kontakter från Nederländerna.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Idag köpte jag ett oljefilter över disk som var reserverat till Fettsnok hihi (tack, jag bjuder på en öl)

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Blev ett hus idag, nu behöver man inte oroa sig för att ha en massa fritid över dom närmaste åren...

View attachment 374660

Tyvärr hade klantarslet till mäklare missat det faktum att man inte fick bo i huset. För att göra en lång historia kort så fick vi riva köpekontraktet och lyckades som tur va få behålla vårt hyresradhus som vi hade sagt upp.

Men för några veckor sedan dök det upp ett annat intressant hus och efter hårda förhandlingar skrev vi på pappren i torsdags. Tillträde 1 Juli och jag har redan börjat fundera på hur jag ska bygga ut det fjuttiga garaget och samtidigt få till en riktigt trevlig pool area :)
image.ashx.jpgimage.ashx1.jpgimage.ashx2.jpgimage.ashx6.jpgimage.ashx14.jpgimage.ashx15.jpgimage.ashx18.jpg

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tyvärr hade klantarslet till mäklare missat det faktum att man inte fick bo i huset. För att göra en lång historia kort så fick vi riva köpekontraktet och lyckades som tur va få behålla vårt hyresradhus som vi hade sagt upp.

Men för några veckor sedan dök det upp ett annat intressant hus och efter hårda förhandlingar skrev vi på pappren i torsdags. Tillträde 1 Juli och jag har redan börjat fundera på hur jag ska bygga ut det fjuttiga garaget och samtidigt få till en riktigt trevlig pool area :)
View attachment 383427View attachment 383428View attachment 383429View attachment 383430View attachment 383431View attachment 383432View attachment 383433

Nu blev jag fruktansvärt nyfiken. Varför "fick" man inte bo i huset??? :va
Grattis till det nya köpet då med andra ord. :)

//KaliZ

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nu blev jag fruktansvärt nyfiken. Varför "fick" man inte bo i huset??? :va
Grattis till det nya köpet då med andra ord. :)

//KaliZ

Vi köpte det av kyrkan, deras före detta pastorsexpedition/prästbostad. Prästen hade dispans på att bo där då han var just präst, men byggnaden är egentligen "för allmänt ändamål" och då måste det göras än ändring i detaljplanen för att man ska få bo där. Bara ett par ord på ett papper egentligen, men det skulle ta 2-3år för kommunen att ordna och så länge väntar vi inte...

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Ska du åka med momentbegränsning?

Nä däremot kommer jag ha en separat traction control enhet med launch control o stall om ja nu känner för det.
Billen kommer ha 2 fasta mapplägen, 1 "motorväg" eller besiktningsmap och en ordentlig. Sen allt annat för att få ner effekten så bra som möjligt.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha