"Det här köpte jag idag!"-tråden

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Kör en 911 men har bara varit på en träff hittils i år. Kan tänka mig att träffar inte är så intressant med den motorn ;) Köra något på strippen?

Njae vet inte riktigt om jag ska banpreppa bilen kommande vinter eller bygga vidare. Tröttnar snabbt på leksaker tyvärr och då min tid är väldigt begränsad brukar jag sälja... gå utan lekbil en kort tid och sen börja leta igen :va
Denna bilen skall vara byggd så att jag inte tröttnar... hoppas jag :)

Kör du själv bana eller liknande? 911 kan vara riktigt kul om den är rätt byggd

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag med! Äntligen hittade jag en brittisk firma som hade några på lager! :yoparty:yoparty:yoparty

Två stycken

90361_L.jpg

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Stämmer. Nu återstår bara att få tag i en snabbladdare så man inte förstör tummen.

Ja fan det hade varit nått! Men det är ju inte jättejobbigt att ladda för hand egentligen, det enda är ju att man kladdar ner tummen när man använder vaxade kulor, montage-/glasmästar-handskar löser det om man är känslig.
:)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Ja fan det hade varit nått! Men det är ju inte jättejobbigt att ladda för hand egentligen, det enda är ju att man kladdar ner tummen när man använder vaxade kulor, montage-/glasmästar-handskar löser det om man är känslig.
:)

Tänkte mest på att det går så in i helvete med skott. ;)

Vad kör du för riktmedel på din?

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Tänkte mest på att det går så in i helvete med skott. ;)

Vad kör du för riktmedel på din?

Hehe, jo det stämmer ju!

Original öppna riktmedel.
Har haft ett Bushnell 3-9X50 på men blev sugen på att köra lite utan kikare ett tag så skruvade av den igår faktiskt, mycket smidigare och roligare skytte utan kikaren tycker jag.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Hehe, jo det stämmer ju!

Original öppna riktmedel.
Har haft ett Bushnell 3-9X50 på men blev sugen på att köra lite utan kikare ett tag så skruvade av den igår faktiskt, mycket smidigare och roligare skytte utan kikaren tycker jag.

Att skjuta med öppna spar jag till min bygel. :näsblod

Kör ett Leupold VX-3 1,5-5x20 på min. Litet och smidigt samt att bössan fortfarande delad går ner i fodralet med glaset monterat.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Impulsköpte en sprittny 45km/h eu-moped idag. Ingen aning om vad jag ska ha den till och tjejen blev sådär imponerad när jag stolt berättade vilket fynd jag gjort. Har precis köpt hus och ska gifta oss om en månad så hon tyckte visst att det fanns annat att lägga pengarna på...

Men den var ju stort sett gratis och man kan ju inte säga nej till ett fynd :)

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Köpt en PW 80 till min äldsta dotter som ska börja på crosskolan på måndag, blev lite kläder och skydd också förstås.... Mycket nervös mor

Hojarna.jpg

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Njae vet inte riktigt om jag ska banpreppa bilen kommande vinter eller bygga vidare. Tröttnar snabbt på leksaker tyvärr och då min tid är väldigt begränsad brukar jag sälja... gå utan lekbil en kort tid och sen börja leta igen :va
Denna bilen skall vara byggd så att jag inte tröttnar... hoppas jag :)

Kör du själv bana eller liknande? 911 kan vara riktigt kul om den är rätt byggd

Har också väldigt begränsad tid, därför köpte jag en bil som är rolig året runt och som går att pendla med. Tröttnar gör man alltid, men att bygga vidare kan motverka det lite iaf ;) Har tankar på att köra på bana, men känner lite att jag vill uppgradera till en turbo eller gt* innan jag börjar lägga pengar på större uppgraderingar.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha