"Det här köpte jag idag!"-tråden

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Ang dragkroken så BORDE Experten och Doblons krokar fungera. Ev att elsatsen skiljer sig åt. Jag hade ringt Mekonomen och hört med dem.

Inte "Doblo" utan "Scudo". Citroen Jumpy, Peugeot Expert och Fiat Scudo skall vara samma bil men med olika märken på. Jag har köpt grejer från skrotar till "Expert" och satt på min "Jumpy" utan problem. Dock satt dragkroken på när jag köpte bilen så om peugeots eller fiats passar på citroen eller vise versa vet jag inte men troligt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det var inte dyrt!
Vad är det som gör 1.9-motorn till ett sämre val förutom att den är jävligt trött?
Jag har tänkt använda bilen som crossbuss och arbetshäst.

Ang dragkroken så BORDE Experten och Doblons krokar fungera. Ev att elsatsen skiljer sig åt. Jag hade ringt Mekonomen och hört med dem.

Jävligt trött som sagt och enligt mekarpolare så är det betydligt mer problem med allt från tändspolar till oljepump. Jag har haft Partner 1.9 på mitt gamla jobb för länge sen och jag misstänker att det är samma motor och det var inte många mil mellan verkstadsbesöken. Visserligen kördes de ganska hårt men det klarar 2.0:an av galant sägs det.

Inte "Doblo" utan "Scudo". Citroen Jumpy, Peugeot Expert och Fiat Scudo skall vara samma bil men med olika märken på. Jag har köpt grejer från skrotar till "Expert" och satt på min "Jumpy" utan problem. Dock satt dragkroken på när jag köpte bilen så om peugeots eller fiats passar på citroen eller vise versa vet jag inte men troligt.

Just ja, Scudon har ju också samma kaross. Expert och Jumpy har samma dragkrok enligt skroten och många andra delar också tar jag för givet. Skönt när man ska börja leta reservdelar men jag hoppas slippa det på ett tag :gnissla

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Man kan inte ha för många knivar.

707.jpg

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
SGA Stock/ MOE Forend, Dark Earth.
Big Speed Safety for Rem 870.
SM 6-Round Shotshell Holder fits *Rem 870/1100/11-87.

Fem semesterdagar ut i pengar = pimp till hagelpump.

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Har inte köpt något idag, däremot spenderade jag en del av mina surt förvärvade slantar på den här igår :yoparty

954672_605453426133524_274625882_n.jpg

Nu ska jag bara ro kortet iland sen kommer det bli mängder med hojåkande :crash (fyller 24 i Augusti)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Frambromsar! Sexkolvsok från en gixxer750 :banana Nu jävlar ska det bli stopp på RD:n! :D :tummenupp

Bromsar.JPG

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Det där är fjortissnack, slappna av och andas lite.
Du har nog hängt för kort tid på sh för att förstå ironin!

Tar jag som en fet komplimang med tanke på att jag hängt med i den stora världen utanför SH way longer än du lille visp!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tar jag som en fet komplimang med tanke på att jag hängt med i den stora världen utanför SH way longer än du lille visp!

Då vet du ju hur det är här inne. Hormonstinna småpojkar med adrenalinet sprutandes då de precis fått komma ut på "grönbete" (dvs nystartad hojsäsong), tro fan det kastas omogenheter åt alla håll här liksom...:gnissla Inget att bry sig om :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Inte idag men häromdagen fick äntligen jag tummen ur och beställde mitt 7,5kg tunga gjutgärnsgaller till Webern.
Grillar alltid mycket men i år skall det djävlar i mig slås rekord! :banana :brinnerup
cig-1.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC