"Det här köpte jag idag!"-tråden

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Dagens shopping: Tradolan, stesolid, diclofenac, primperan... Sen ska jag fortsätta knapra det jag har hemma: saroten, alvedon, imoprazol, inolaxol, loratid. Känner mig som ett freaking apotek :(

Det låter jobbigt att käka alla dessa sorter, frågan som dyker upp är, varför?

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Inte idag men igår så köpte jag ny optik till kameran. Blev ett 24-70mm f2.8 Nikon original optik, nu jävlar ska det fotas i sommar!

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Kunde inte hålla mig längre, den har varit på önskelistan så länge. Btw är den nån som har känningar på en Saturnraket?gruv.jpg

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Det låter jobbigt att käka alla dessa sorter, frågan som dyker upp är, varför?

Tillbringade en heldag på ortopedakuten med misstänkt diskbråck, ryggskott, olydnad på höger ben och fyhelvetes smärta. Högersidan av ländryggen är kraftig svullen samt att jag har muskelkramper i höger ben som får blodkärlen att spricka.
Jag och läkaren tog beslutet att jag kan vara hemma med behandlingen under helgen då ortopedavd. inte gör något under helgen, inte mer än att hålla liv i patienterna (om ens det? ). Så därför har jag ett litet apotek här hemma

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Nej för fan, den går inte utav helvete :mad: Den går bara allmänt illa och luktar surdegsbröd. Skitbil, jag förstår fortfarande inte varför jag köpte en till efter att ha haft föregångaren i 5 år :huvet

Ja, dom är lustiga så länge det inte lutar...

Jaså? Jag har kört såpass lite och inte i mycket mer än kanske 40% lutning men jag märkte inget nämnvärt. Vad är skillnaden mot en hederlig midjestyrd då menar du?
Jag väntar fortfarande på att få tummen ur det berömda hålet och dra dit guidekabeln till robotklipparen så att jag kanske slipper klippa manuellt för en gångs skull. Men jag får in två stycken Jonsered Fr 2218 fa och man blir lite sugen på en sån när man kör dem. Frågan är om det är ekonomiskt försvarbart med endast 1300kvm gräsmatta. Men den går ju att ploga med också :crash

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tillbringade en heldag på ortopedakuten med misstänkt diskbråck, ryggskott, olydnad på höger ben och fyhelvetes smärta. Högersidan av ländryggen är kraftig svullen samt att jag har muskelkramper i höger ben som får blodkärlen att spricka.
Jag och läkaren tog beslutet att jag kan vara hemma med behandlingen under helgen då ortopedavd. inte gör något under helgen, inte mer än att hålla liv i patienterna (om ens det? ). Så därför har jag ett litet apotek här hemma

Uschdå, det låter obehagligt... :3freak :( Krya på sig :krama

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej för fan, den går inte utav helvete :mad: Den går bara allmänt illa och luktar surdegsbröd. Skitbil, jag förstår fortfarande inte varför jag köpte en till efter att ha haft föregångaren i 5 år :huvet

Jaså? Jag har kört såpass lite och inte i mycket mer än kanske 40% lutning men jag märkte inget nämnvärt. Vad är skillnaden mot en hederlig midjestyrd då menar du?
Jag väntar fortfarande på att få tummen ur det berömda hålet och dra dit guidekabeln till robotklipparen så att jag kanske slipper klippa manuellt för en gångs skull. Men jag får in två stycken Jonsered Fr 2218 fa och man blir lite sugen på en sån när man kör dem. Frågan är om det är ekonomiskt försvarbart med endast 1300kvm gräsmatta. Men den går ju att ploga med också :crash

Man kan aldrig ha för mycket maskiner.:fakta

Men klippte du utmed lutningen?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Till de behöver du en fläskgaffel!
Har en konventionell gaffel från en ZX9R -99-01ish. Bromsarna passar bult on.
Komplett med gaffelkrona. Din för 2500.-

Amenvafaaaan, sådär får du ju inte göra...:gnissla Jag vet, någon gång ska jag ha en fetare gaffel! Och en där bromsarna passar rakt av vore guld! Men då ska man ha hjul också, och skivor, och så kan jag ju inte byta gaffel utan att byta sving, och då ska man ha hjul och bromsar till det... :gnissla Har verkligen inte råd eller tid med mer nu tyvärr utan kommer ta det löpande framöver istället. Men tack för erbjudandet ändå! :)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Amenvafaaaan, sådär får du ju inte göra...:gnissla Jag vet, någon gång ska jag ha en fetare gaffel! Och en där bromsarna passar rakt av vore guld! Men då ska man ha hjul också, och skivor, och så kan jag ju inte byta gaffel utan att byta sving, och då ska man ha hjul och bromsar till det... :gnissla Har verkligen inte råd eller tid med mer nu tyvärr utan kommer ta det löpande framöver istället. Men tack för erbjudandet ändå! :)

Rackarns. Tror annars jag kan slänga med ett par cnc-frästa clipons i dealen också...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Rackarns. Tror annars jag kan slänga med ett par cnc-frästa clipons i dealen också...

Väldans sugen är jag, tro mig. MEn just nu är jag luspank och rycker ju dessutom in i det militära om en vecka, just nu finns verkligen varken tid eller pengar tyvärr... Har du kvar gaffeln när jag återkommer om ett par månader så kan vi kika på det då :)

Vi får ut och köra någon dag i veckan förresten så du får se pärlan med nya avgasrören!:banana

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Man kan aldrig ha för mycket maskiner.:fakta

Men klippte du utmed lutningen?

Japp, annars är det ju ingen sport. Du kanske menade om de började vandra i sidled som en del maskiner med separat styrda hjul kan börja göra? Jag märkte då inte av något, men det var som sagt inte heller någon jättelutning, och torrt gräs.
Nu är dock robotklipparen i full gång så förhoppningsvis slipper jag använda Toron på hemmaplan igen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Japp, annars är det ju ingen sport. Du kanske menade om de började vandra i sidled som en del maskiner med separat styrda hjul kan börja göra? Jag märkte då inte av något, men det var som sagt inte heller någon jättelutning, och torrt gräs.
Nu är dock robotklipparen i full gång så förhoppningsvis slipper jag använda Toron på hemmaplan igen.

Provade en zturn för några år sedan i en slänt, var rätt speciell att köra.

Men man vänjer sig kanske, men det blev en hederlig bakjulsstyrd maskin istället.

Look2

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Hoj
08 Yamaha FZ1
En bensindunk och en taxiresa. Dunken jag jag dessutom till taxikillen efteråt. :mad:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har varit sugen på ett dylikt ett tag, men helt ärligt är det nog skötseln som har stoppat mig hitintills.

Så ett utlåtande på huruvida det rostar över natten ser jag fram emot, för efter grillningen är jag oftast både för mätt och för full för att orka ge mig på något galler.

Mitt har rostat sönder alldeles.
Hade inte en tanke på att det behövde någon skötsel förrän det var för sent....

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC