"Det här köpte jag idag!"-tråden

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Amenvafaaaan, sådär får du ju inte göra...:gnissla Jag vet, någon gång ska jag ha en fetare gaffel! Och en där bromsarna passar rakt av vore guld! Men då ska man ha hjul också, och skivor, och så kan jag ju inte byta gaffel utan att byta sving, och då ska man ha hjul och bromsar till det... :gnissla Har verkligen inte råd eller tid med mer nu tyvärr utan kommer ta det löpande framöver istället. Men tack för erbjudandet ändå! :)
En polare satte sving/gaffel/bromsar/hjul fran en gammal rgv (vj22) kostade inte manga tusenlappar och det ar bra nara perfekt. Folk gav ju bort det gamla moget for nagra ar sedan, sa det ar kanske fortfarande inte sa dyrt?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En polare satte sving/gaffel/bromsar/hjul fran en gammal rgv (vj22) kostade inte manga tusenlappar och det ar bra nara perfekt. Folk gav ju bort det gamla moget for nagra ar sedan, sa det ar kanske fortfarande inte sa dyrt?
Du menar från en 125:a då eller? NAckdelen med dem är att de har enkelskiva, jag vill gärna ha kvar dubbelmontaget och dessutom feta upp dimensionerna lite om möjligt... Men visst, man kan nog hitta en RG för en 6-8000. Fortfarand een del pengar dock, och det här projektet får nog ligga en bit in i framtiden ändå är jag rädd. MEn tack för tipset :)

Idag köpte jag en sån här:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330856848467

Har hört att ett bra multitool är guld värt under GMU och Surge har fått bra omdömen såvitt jag kunnat se, så en sån fick det bli :)

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Nej fran en rgv250

edit: med det har ju gatt troll i allt som ar 2 takt sa det kanske ar skit dyrt nu. inte mycket pa ebay forutom en fin sving (den basta, banansvingen)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nej fran en rgv250

edit: med det har ju gatt troll i allt som ar 2 takt sa det kanske ar skit dyrt nu. inte mycket pa ebay forutom en fin sving (den basta, banansvingen)
Aha. Det är ett populärt utgångsobjekt för den här typen av byggen ja, så tyvärr har de stigit i pris... Likaså delar till aprilia RS250 har blivit eftertraktat och betingar nu stora pengar. Tyvärr... :(

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
I dag kom skattepengarna och vad passar bättre än att bränna lite av det på sprit :crash

spritbeställning.jpg

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Folk som försöker skapa partystämmning med musik från en laptop eller direkt ur ajfånen borde fängslas. Hellre ingen musik än en skrällande mobil på bordet/filten under förfesten.

Köpte en JBL Charge - Extrabatteri med högtalarfunktion..
Mycket ljud i en tacksam förpackning som dessutom ger möjligheten att ladda mobilen.
Bästa picknickhögtalaren just nu! Jefla bra ljud i en sån liten enhet, särskilt om man har möjlighet att ställa den i någon vrå där den lilla basreflexporten kan få studsa ljudet.
En medföljande neoprenpåse med dragkedja gör det simpelt att hänga den på ryggsäcken eller vad man nu ändå kan tänkas ha med sig...

Några reviews:
http://www.cultofmac.com/223497/the-jbl-charge-kicks-the-jamboxs-teeth-in-review/
http://mashable.com/2013/04/24/jbl-charge/

JBL_Charge.jpg

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Flygbiljetter! Äntligen!

Ska bli skönt att komma bort från the land of the lättkränkt för the land of the free and the home of the brave! :brynad

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Vi får ut och köra någon dag i veckan förresten så du får se pärlan med nya avgasrören!:banana

Verkligen! Nu i helgen verkar det bli rätt ok väder också! Ska byta drivpaket idag, men mot eftermiddagen eller någon annan dag - slå en signal bara!
Är du bara ute och finglider och passerar dalby-garaget får du gärna kika förbi och snacka lite skit!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Nya bakdäck. Michelin pilot super sport 295x30 ZR19, ska bli kul att se hur de är jämfört med de Yokohama advan sport som sitter på nu.

Inte min bild men samma däck på samma fälg.

mpss997.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Verkligen! Nu i helgen verkar det bli rätt ok väder också! Ska byta drivpaket idag, men mot eftermiddagen eller någon annan dag - slå en signal bara!
Är du bara ute och finglider och passerar dalby-garaget får du gärna kika förbi och snacka lite skit!

Fick lite fullt upp tyvärr och såg inte förrän nu. Jag flyttar dessvärre imorgon... :( Men jag kommer hem och hälsar på lite då och då så vi får ta det någon gång på en ledighet :) :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC