"Det här köpte jag idag!"-tråden

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Stiliga boots det där, och ja Islay i svart verkar inte ens finnas i ordinarie kollektionen enligt C & J s egen hemsida. Uppskattar att du kollade upp det, antar att det är storm welten som spelar roll och inte vaxat/ovaxat skinn. Men tror nog det blir Northcoten, har planerat ett besök hos skomakaren imorgon.

Fick höra att det rörde sig om 12 par svarta Islay totalt. Man har även gjort special order i två andra nyanser. Gäller även ett par andra modeller. Dem hittar man inte i C & J katalog. Hoppas du blir nöjd med skorna, vilken modell det nu blir tillslut. Northcote som du mest troligt bestämt dig för är nog ett säkert kort. En stilren sko som passar till det mesta.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Timo-stol från JYSK för 400 kr i lördags. Kollade priset på måndagen på nätet, då kostade den 999 kr.

2r433t2.jpg




1692mog.jpg
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Finns inte mycket manligare arbetsredskap än en motorsåg. Har alltid velat haft en och då vi nu köpt hus med en massa träd och stora buskar på tomten så gick det äntligen att motivera för den bättre hälften :)

Jag VET att det är en liten leksakssåg för dom som är vana att fälla stora träd. Men för mitt behov blir den perfekt. När jobbet är gjort kommer den att få stå och pryda sin plats i garaget..

image.jpg


Köpte dessutom en häcksax av samma märke (Hitachi) för att kunna börja kapa i vår vildvuxna thujahäck

image.jpg
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
48cm. Gränsforsbruks minsta klyvyxa. Köper färdigklyvd ved så jag ska bars ha den till att mysklyva tändved.

OK, jag tyckte den såg lite kort ut för seriös klyvning. Deras släggyxa såg däremot ut som något i min smak för vedklyvning, jag föredrar en tung yxa med långt skaft.
 
Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
"Ny" barnvagnsracer, Audi A4 Avant TFSI 200 hk
(nu ska den in på ommappning till 250 hk / 380 nm..men det vet ju inte sambon..hon vet inte heller att det under ytan är en Octavia RS kombi, S3:a eller en Golf GTI :brynad )

Lite tröst ska man ha för att man sålde hojen....

IMG_3235.jpg
 
Last edited:

Tjita1

Guest
Jag köpte 0,25 liter DOT4 bromsvätska för 55 spänn för att kunna byta bromsslang så jag kan montera mina styrhöjare.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
5st Findus frysportioner för 99:-. Ligger borta på jobb hela veckan och har tajt om tid och då får det bli micromat. Men jag inser efter ett 14-timmarspass att 5 sådana portioner räcker i max 2 dagar.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ove tycker inte det är någon idé att du försöker resonera med Starstriker för hur fan ska du kunna föra ett sansat samtal med någon som kör BMW?:mad:

Ove alltså, den skönaste gubben i mannaminne. :D
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top