Starstriker
Som man googlar får man svar
Förhoppningsvis iaf. Förra ordern försvann spårlöst men pengarna kom tillbaka. Får se om man faktiskt får något den här gången
Ska du ha ihjäl någon?
Förhoppningsvis iaf. Förra ordern försvann spårlöst men pengarna kom tillbaka. Får se om man faktiskt får något den här gången
Ska du ha ihjäl någon?
View attachment 392723
och en hdmi-kabel...
Kalas, själv slog jag till på en F710:a på Bocket så man kan ligga på soffan och spela på tv:n utan störande sladd i vägen.
När man ränner runt i ett maskinrum är det opraktiskt att skramla omkring med verktyg man inte använder, så det är smidigt att kunna lösa många småsaker med bara kniv.
Hajnyckel då?
Blev visst knappa 12 kg kolfiber köpt idag. 5.2m lång och ett arsle bred, och betydligt svårare att hålla balansen i än räsercykeln av samma material.
Om den är lika bra som lillebror (SEAL pup) så har du gjort ett bra köp. Min ingick i stridsutrustningen mellan 1999 och 2013. Höll för allt dumt man hittade på. Nu ligger den i en byrålåda med annat bra-att-ha från tiden i uniform.
Vad är det för tillverkare och modell på en sådan där? Har till och från funderat på att köpa en egen kajak i motionssyfte mer än för dagsturer. Men jag skulle nog behöva börja med något mer stabilt. Har du några tips på var man kan läsa in sig lite på kajaker?
Vajda Supersonic I
Den är klart olämplig för nybörjare, jag som hållit på i tre år och sakta tagit mig till rankare båtar efter hand räknar kallt med många bad i vår.
Vanliga motionslådor är de i den sk. turbåtsklassen, 51 cm breda. De är tillräckligt stabila för att man skall kunna ge sig ut som i princip ren nybörjare på plattvatten. Ex. Vajda Civet Cat, Nelo Viper 51, Zedtech TT och en mängd andra modeller. Om man aldrig är ute i vågor (på sundet ex.) tycker jag de snabbt blir lite pråmlika i känslan, Zedtech TCR, Vajda Msonic (48 cm) och liknande är betydligt roligare och kräver inte så fantastiskt mycket träning innan man kan börja ta i. Nästa steg börjar nosa på räserlådorna och är vanliga ungdomsbåtar på klubbarna; TCR Freelancer/Sleipner/Carrera, Vajda Cruiser, Nelo Classic (ca 45 cm). Nybörjare i sån låda badar i samma stund han släpper bryggan.
Jag skulle i ditt läge kontakta lokala klubben http://helsingborgskanotisterna.se/ . Det brukar vara det lättaste sättet att komma åt att testa runt och träna i allt rankare båtar till dess man känner sig redo att köpa en själv.
Begagnade motions- och räserlådor hittar man på http://www.kanot.com/listaannonser___722.aspx samt för oss här nere http://www.dba.dk/baade/baade/robaade-kano-og-kajak/produkt-kajak/
Är det i svenska försvaret som SEAL pup ingår som del i utrustningen? I somras köpte jag en mattsvart variant av Fällkniv F1 som tydligen igår i överlevnadskitet som JAS piloterna har med sig. Det var mer eller mindre en ren tillfällighet.
Tack för ett jättebra svar!
Jag har faktiskt varit i kontakt med klubben i fråga. Tog och testade på att paddla kajak där för några år sedan och har tittat på att anmäla mig till en grundkurs. Tyvärr för min del måste man vara snabb att anmäla sig. Har missat att anmäla mig i tid till vårkursen två somrar i rad. Tanken fanns då att man skulle kunna öva upp viss färdighet i klubbens kajaker och sedan köpa något eget. Jag bor precis i närheten och hade utan problem kunnat förvara en kajak i mitt eget garage.
Är det i svenska försvaret som SEAL pup ingår som del i utrustningen? I somras köpte jag en mattsvart variant av Fällkniv F1 som tydligen igår i överlevnadskitet som JAS piloterna har med sig. Det var mer eller mindre en ren tillfällighet.
Mora 2000 får de övriga, i armén iaf. Sedan tröttnar man på den och köper en som håller för viss ovarsamhet.
Vi fick inga knivar som personlig utr alls. Så det var till att köpa egen. Mora 2000 är ju annars en, på inget sätt dålig kniv.
Om den är lika bra som lillebror (SEAL pup) så har du gjort ett bra köp. Min ingick i stridsutrustningen mellan 1999 och 2013. Höll för allt dumt man hittade på. Nu ligger den i en byrålåda med annat bra-att-ha från tiden i uniform.
Fan, man kanske borde skaffa sig något sånt... Var hitta sig?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|