"Det här köpte jag idag!"-tråden

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
När man råkar va mästare på impulsköp så brukar de bli både si å så... Idag blev de iaf ett sånt här kit




3689_002acd5e138fdd7aadef5ea6f970ccc9.jpg

Fick ge 3125:- ink moms på Ahlsell å utan å forskat runt om de va bu eller bä så behövde ja ungefär 15sek för å bestämma mej :näsblod... Aja, får se om ja får nån nytta av grejjer nu då :D...
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Vad gäller nybörjarkurser är det precis likadant i Malmö trots att det brukar köras betydligt fler tillfällen här, det gäller att hänga på låset tidigt på våren och anmäla sig. Sedan har ni ju http://www.aterra.se/ däruppe som bla driver surfskikurser och brukar ha prova-på-dagar. Dessutom kör Leif Alfa, bara en sån sak ;-)

Ytterligare ett bra svar. Jag tackar så mycket. Har lite att läsa på märker jag.

Aterra har inte funnits särskilt länge. Butiken öppnade i våras. Har besökt den och tittat runt lite. Roligt med ett sådant tillskott bland alla restaurangerna längst kajpromenaden. Får kolla in vad de har för kurser. Jag har förstått att de har något för jag såg dem ute under sensommaren med ett par kajaker.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Nifty. Jag gillar inte sladdlösa saker, batterierna konspirerar emot mig och börjar alltid dö när jag är mitt uppe i en bossfajt eller nåt. :crash

F710 har en lika bonnig batterilösning som Xbox har, AA-batterier. Jag vet inte om den varnar innan moset tar slut.

PS3.ans handkontroll har integrerade batterier och när dom håller på att ta slut blinkar det på tv-skärmen och varnar för svagt batteri. När varningsmeddelandet poppar upp för första gången kan jag spela i 2-3 timmar till innan den dör helt.

Igår fick jag hem min Logitech K400. Mycket praktiskt och bekvämt att ligga på sofflocket och surfa på tv-skärmen. Dessutom är tangentbordet utrustad med touchpad så man slipper mus!
Funkar att zooma med den också, smidigt när man inte ser texten från soffan.

keyboard_logitech_wireless_touch_k400-17454332-frntl.jpg
 
Last edited:

DennisR1

Jobbar för mycket
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Köping
Hoj
Fz1
bild 1.jpgbild 2.jpgbild.jpg
Känner mig nöjd med årets inköp. Ny hoj, ny bil och en jävla massa trall runt poolen. Tur att det snart är vinter så man kan fylla på plånboken till våren.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Ska man snacka stridskniv för gröna firman så har jag testat Kabar USMC, Svenska F1a och Srk. Kan säga så att ska man bända så är srkn oslagbar, kabar kniven är otymplig lite som ett mindre svärd. Absolut smidigast är utan tvekan F1an.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ska man snacka stridskniv för gröna firman så har jag testat Kabar USMC, Svenska F1a och Srk. Kan säga så att ska man bända så är srkn oslagbar, kabar kniven är otymplig lite som ett mindre svärd. Absolut smidigast är utan tvekan F1an.

SRK, det är Cold Steel eller hur?

Håller med om Fällknivens produkter. Väldigt fina. Dyra, men man får ju oftast vad man betalar för.

Fick förmånen att testa större delen av Gerbers sortiment för ett par veckor sedan. Kan säga att LMF Infantry kändes väldigt grov på alla sätt och vis och inte på ett positivt sätt grov.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
SRK, det är Cold Steel eller hur?
Håller med om Fällknivens produkter. Väldigt fina. Dyra, men man får ju oftast vad man betalar för.

Fick förmånen att testa större delen av Gerbers sortiment för ett par veckor sedan. Kan säga att LMF Infantry kändes väldigt grov på alla sätt och vis och inte på ett positivt sätt grov.
Helt rätt Cold Steel!
Har inte hårdtestat den men har klämt och känt på infantry kniven och delar din uppfattning där, kändes väldigt grov.

Iom att man ibland har en tendens att ha mer grejer på sig än man behöver så har jag faktiskt börja ha en enkel fällkniv med mig i byxfickan ist för en bajonett till kniv. Visst vid byggande av bivak, kvista en stam osv då är en större kniv kanon men oftast räcker det med en mindre vid enklare jobb.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Helt rätt Cold Steel!
Har inte hårdtestat den men har klämt och känt på infantry kniven och delar din uppfattning där, kändes väldigt grov.

Iom att man ibland har en tendens att ha mer grejer på sig än man behöver så har jag faktiskt börja ha en enkel fällkniv med mig i byxfickan ist för en bajonett till kniv. Visst vid byggande av bivak, kvista en stam osv då är en större kniv kanon men oftast räcker det med en mindre vid enklare jobb.

Fällknivens F1 eller H1 :fakta
Jag har då aldrig hört om att ngn har fått träna med kniv i stridssyfte.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Har aldrig Kört eller ägt en Enduro (jo en Drz 400 men enduro Hm:va Nää). Så då tänkte jag att en sån vill jag ha, Har kört och Kör Mycket gata men bara kört cross i ungdomen men det var mest på parkvägar (aj aj) samt lite grus gropar så man har ju Noll koll :rolleyes: , men har alltid varit sugen på en Riktig Enduro då blev det en sån här 064.jpg (501a)-13. jaa lite överkurs att köpa det största men har hört så mycket gott om den samt att det sägs att den skall vara Rätt snäll :yoparty Blir mest grusturer o lite lättare Enduro så det blir säkert bra. Hämtas på onsdag Hua va dagarna går Låångsamt :gråta
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Har aldrig Kört eller ägt en Enduro (jo en Drz 400 men enduro Hm:va Nää). Så då tänkte jag att en sån vill jag ha, Har kört och Kör Mycket gata men bara kört cross i ungdomen men det var mest på parkvägar (aj aj) samt lite grus gropar så man har ju Noll koll :rolleyes: , men har alltid varit sugen på en Riktig Enduro då blev det en sån här View attachment 392826 (501a)-13. jaa lite överkurs att köpa det största men har hört så mycket gott om den samt att det sägs att den skall vara Rätt snäll :yoparty Blir mest grusturer o lite lättare Enduro så det blir säkert bra. Hämtas på onsdag Hua va dagarna går Låångsamt :gråta

Härligt, krångla till det med en alldeles för stygg hoj. :hihi Välkommen till träsket!
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Hm? ja vad gör man... Fick den för ett så sjukt bra pris, så då var det bara att bestämma sig.. Kanske inte den Bästa Första Enduro Hojen :va men sitter väl en del hos föraren. Hoppas jag :)
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top