Jag tröttnade på att färgpatronerna tar slut i skrivaren så jag beställde färgpatroner för nästan 3000:- och hoppas på att jag inte behöver köpa ny skrivare innan dessa tar slut... Och i vanlig ordning så kommer de ta slut och jag har missat att beställa nya igen nästa gång också
Jag köpte även massa Dolomitgrus, så jävla vitt så att man måste ha solbrillor på sig märkte jag. Men snyggt som fasen, enda nackdelen är att man kommer se massa vita pricka på gräsmattan när ungarna har kastat grus på varandra
En sån som jag har och övriga i den klassen (Cormidi, Wacker Neuson, Messersi, Hinowa mfl) som lastar runt ett ton och inte är för gamla kostar från ca 50-60k upp till ca 120-160k nya. Ganska så dyrt om man inte har användning för den med andra ord. Det går att hitta billiga varianter utan självlastning, då från 20k typ men utan självlastning så måste måste man även ha en grävare...
Men bara idag så har jag kört bort ca 6kbm med jord/gräs på tomten och ska köra in 6kbm med grus. I förrgår körde jag några kubik med blålera efter dräneringen.
Alternativet hade varit att köpa en minigrävare men då jag är i störst behov av att flytta massor så kändes detta lagom tills jag har full plånbok igen och kan köpa mig en minigrävare också.
Dessutom lärde jag tjejen köra den idag så nu känns den som ett ännu bättre köp när jag slipper göra jobbet själv
View attachment 419560