"Det här köpte jag idag!"-tråden

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Köpte mig en Motard till helgen som va. Varit hojlös nått år nu så känns jävligt bra! En ktm 525a vart det den här gången, måste ju testa nått nytt ;)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du vet hur svennig du låter va?

Ja :gråta Jag har gett upp, jag är Svensson personifierad numera. Bara mitt efternamn som säger annat, samt att hund fortfarande saknas. Men jag funderar på att skaffa mig 3 stycken bisamhällen (ja, såna där surrande saker) och det kan säkert likställas med en normalstor hund.

När blev du gubbe? :va

Det har jag nog varit sen jag fyllde 20 skulle jag tro. Men vänta du bara, jag känner en 40-årskris komma i anstormande. Då blir jag nog med literklubba och köper färdigslitna jeans :crash

Ja, Diesel är mysigt och Skodan är en rätt bra kärra.
Tills spridarna pajar :D

Du vet väl förresten vad VAG står för?
Våga Avstå Garanti :tungan

Jo, VAG är ju inte alltid en höjdare. Mina erfarenheter är ganska breda på den fronten och inte alltid till det bättre men jag inbillar mig att det här var nog det näst bästa för pengarna i mitt fall. En Avensis hade smällt högre men det blev för dyrt med mina krav på utrustning och dylikt.
Det här är en 1.6tdi, du får gärna dela med dig av dina erfarenheter på den spisen och vad jag ska se upp med. Jag har fått för mig att det borde vara ganska lätt att hitta delar till den spisen då den sitter i många mindre modeller eller är jag ute och cyklar?
Stort jobb med nya spridare och brukar annat paja i samma veva?
Kan jag få ut 15 000 mil ur den under 4-5 år utan att behöva bekosta allt för mycket så är jag nöjd. 9-5:an jag har hade inte klarat det och den får stå i skamvrån tills jag lyckas lura någon stackare som inser att han behöver en Saab :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Den är skottsäker, vi har Postens Caddysar, och det deras chaffisar inte lyckas döda går inte att döda.

Precis vad jag ville höra :tummenupp Hade några 1.9tdi tidigare och en av dem bara gick och gick och går än idag, hade rullat 34k mil när jag lämnade iväg den och då var bara torkarmotorn bak bytt förutom vanliga serviceåtgärder.

:zpy Möjligtvis om jag råkar ut för en syra-attack och blir både blind, döv och mestadels förlamad. Större chans att jag köper en GW och turbomatar den och monterar husvagn med inbyggd bar :D

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ett par oljemått - 1L och 5L - Genuine Biltema :gnissla

Blir att kontrollmåtta med vatten först, fan vet om de har räknat med de ihåliga handtagen...

skarmavbild-2015-06-16-kl-23-10-45.png

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jag köpte en Kawasaki Z 750 LTD Twin -82. Nu kan man gasa utan att det varken accar eller går särskilt fort. Med max vrid vid 3000 så tror jag att den har det sköna bottendraget som min TDM900 saknar.
Kawan blir en perfekt gubbmoppe att åka runt på i sommar. Ska bara återställas till original. Min första hoj någonsin som har sissybar, "highway pegs" (motorvägsfotpinnar), matchande passagerarfotpinnar, packväskor i konstläder, baklyse modell HD-kopia, nummerskylt ovanför bakljuset, små blinkers som man kanske kan kalla miniblinkers. Fick även med en sportstersadel och miniljudämpare som ger 108 dB vid 4300 varv. Det jag saknar är originalbakljuset med det ska inte vara något problem att få tag i.
Ett oljebyte bara sen är det bara att åka. Nytt batteri sitter i och den är nybesiktigad. Samma ägare de senaste 19 åren. Kostade hälften av skatteåterbäringen. Försäkringen kostar under 150 i månaden. :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag köpte en Kawasaki Z 750 LTD Twin -82. Nu kan man gasa utan att det varken accar eller går särskilt fort. Med max vrid vid 3000 så tror jag att den har det sköna bottendraget som min TDM900 saknar.
Kawan blir en perfekt gubbmoppe att åka runt på i sommar. Ska bara återställas till original. Min första hoj någonsin som har sissybar, "highway pegs" (motorvägsfotpinnar), matchande passagerarfotpinnar, packväskor i konstläder, baklyse modell HD-kopia, nummerskylt ovanför bakljuset, små blinkers som man kanske kan kalla miniblinkers. Fick även med en sportstersadel och miniljudämpare som ger 108 dB vid 4300 varv. Det jag saknar är originalbakljuset med det ska inte vara något problem att få tag i.
Ett oljebyte bara sen är det bara att åka. Nytt batteri sitter i och den är nybesiktigad. Samma ägare de senaste 19 åren. Kostade hälften av skatteåterbäringen. Försäkringen kostar under 150 i månaden. :)
En hoj som jag gillar!
Inte särskilt bra, men charmig.
Det är något speciellt med japanernas första tidiga försök att bygga glidare som tilltalar mig.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ett par nya allväders och en tank/ryggsäck - Smart! Tror nog det ska gå bra att montera den baktill också, ska bara ringa NASA först ang. monteringsanvisning...

tt_pants_1_00_B.jpg

tt_pants_2_00_B.jpg

tankbag_1_B.jpg

tankbag_2_B.jpg

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Jag har baklyset kvar till min Ltd om du vill ha det. Har en del andra prylar som blev bortplockade också om det skulle vara något annat du behöver. Vill inte ha några pengar för det, men om det ska skickas kan du gärna få betala fraktkostnaden.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jag har baklyset kvar till min Ltd om du vill ha det. Har en del andra prylar som blev bortplockade också om det skulle vara något annat du behöver. Vill inte ha några pengar för det, men om det ska skickas kan du gärna få betala fraktkostnaden.

Absolut! Tack Bonzo! Jag skickar PM!

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ja man har ju inte handlat kläder på Domus sen.. aldrig, men va fan:

hh1.jpg

hh2.jpg

hh3.jpg

Råkade se den igår när jag skulle in o tjöpa Grappo till juldrickat. Idag vråla jag dit med skyddsjacka och ryggskydd för att se om denna är ett alt. när den helgarderade prognosen "halvklart till mulet, risk för nederbörd" infinner sig - Fungera kanon!

Säkert inte årets modell men hitta den i UK för 1910:- så för 700:- på Coop får anses som ett fynd :tummenupp

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Säkert helt magiska ;)

bannerDENSO_zps09315f83.jpg

Uppföljning från 30/7-14...

Tillbaka från en 12-timmars tjänsteresa, lite halvmatt sådär, sladdar jag förbi affären på vägen hem. På väg därifrån mår inte bilen findus, orkeslös och går inte rent.. gaah! Stannar till o rekar lite, går inte på alla fyra alt. misständer kraftigt på någon gissar jag. Puttrar hem o hämtar verktyg, utemek och regnet öser ner men hellre nu än kl 4 på morgonen. Kablage ok, tändspolarna ser rimliga ut utan märken av blixt o dunder men..:

20150623-213059-1.jpg

20150623-213059-1-1.jpg

De ligger i ordning o och inget av dom såg väl bra ut men ettan är ju farao sned :va Tror inte det handlar om några kopior då de trots allt fungerat fint, trovärdig åf och desutom är det nog bokstavligen svårt att kopiera en så smal elektrod.

Om jag minns rätt rek. 4000 mil som bytesintervall p.g.a. den smala elektroden, i en Yaris överlevde de ca 1500 mil...

Jaja sagan slutade lyckligt i.a.f. då jag hade kvar de gamla flintastiften så nu är det bara att jaga "vanliga" iridium för bästa pris, kompis :tummenupp

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Uppföljning från 30/7-14...

Tillbaka från en 12-timmars tjänsteresa, lite halvmatt sådär, sladdar jag förbi affären på vägen hem. På väg därifrån mår inte bilen findus, orkeslös och går inte rent.. gaah! Stannar till o rekar lite, går inte på alla fyra alt. misständer kraftigt på någon gissar jag. Puttrar hem o hämtar verktyg, utemek och regnet öser ner men hellre nu än kl 4 på morgonen. Kablage ok, tändspolarna ser rimliga ut utan märken av blixt o dunder men..:

20150623-213059-1.jpg

20150623-213059-1-1.jpg

De ligger i ordning o och inget av dom såg väl bra ut men ettan är ju farao sned :va Tror inte det handlar om några kopior då de trots allt fungerat fint, trovärdig åf och desutom är det nog bokstavligen svårt att kopiera en så smal elektrod.

Om jag minns rätt rek. 4000 mil som bytesintervall p.g.a. den smala elektroden, i en Yaris överlevde de ca 1500 mil...

Jaja sagan slutade lyckligt i.a.f. då jag hade kvar de gamla flintastiften så nu är det bara att jaga "vanliga" iridium för bästa pris, kompis :tummenupp

Plagiatstift skulle jag säga.
Ser inte alls ut som Denso Iridum stiften.
http://www.globaldenso.com/en/products/aftermarket/plug/feature_article/2005/09_2a.html

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring