"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Matchande hammare kändes viktigt, utbytbara puckar men halv djungel att hålla reda på material, hus och skaft men idén är ju smart.

20210418-153447.jpg


Sen svängde vi förbi en lopp.. f'låt, antikhandel hrm och priserna var väl därefter men denna stod på golvet i ett hörn och hade tråkigt. Tänkte nog mest för verktyg, synade den inte så noga men 150 swish kosta den och ska nog gå att få ordning på.

*Homa Swiss* something something tror jag, inte hittat någon spec. dock.

20210418-172542.jpg


Nyckeln såg jag först hemma men båda låsen som aldrig kommer användas samt justering för byglarna fungera felfritt.

20210418-172938.jpg


Väl tilltaget med tjocklek.

20210418-172739.jpg


Två fack utanpå och tre i, bakre med bra bottenyta och dragkedjan fungera.

20210418-173100.jpg


Metallskena för handtaget men behöver trådas om, hålen är ju färdiga så det ska väl t.o.m. jag grejja när jag hittat någon kevlartråd eller så.

20210418-172856.jpg


Mest slitage ser ut såhär och lika på andra sidan, narven får jag inte tillbaka men tror nog det ska bli hållbart efter behandling.

20210418-173127.jpg


Låg två rutmönstrade A4-ark i vilket jag gissar var antikhälarens absorbent men nog odlads det lite penicillin där i så det ska saneras på något sätt + rengöra och smörja efter reparation. Typ så.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Köpte inte idag, men skiten kom äntligen hem idag. Nu har jag mina egna fidget-prylar för onödiga möten, weehaa!
Den där "credit card" är rätt fånig dock.
IMG-20210421-WA0001.jpeg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur ofta tappar du bort nyckeln egentligen?
Har tappat bort nycklar kanske 3 gånger i mitt liv. Mer att jag alltid håller på och pillar med saker när jag inte har något att tänka på. Kan lika gärna jobba på att bli bättre på något istället.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har tappat bort nycklar kanske 3 gånger i mitt liv. Mer att jag alltid håller på och pillar med saker när jag inte har något att tänka på. Kan lika gärna jobba på att bli bättre på något istället.
Vad är oddsen för att du har med dig detta kit just när du råkar slarva bort en nyckel? :D ;) Förstår att det inte är främst av praktiska skäl. Hoppas inte det iallafall, isåfall tror jag knappast att det handlar om egna lås man råkat tappa bort nyckeln till... :D

Kan bara råda dig att följa Starstrikers tips, om du inte redan kollar Lockpicking Lawyer så gör det. Han knäcker en massa lås och pussel på sin kanal, rätt underhållande snubbe :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad är oddsen för att du har med dig detta kit just när du råkar slarva bort en nyckel? :D ;) Förstår att det inte är främst av praktiska skäl. Hoppas inte det iallafall, isåfall tror jag knappast att det handlar om egna lås man råkat tappa bort nyckeln till... :D
Ganska lågt. Köpte det mest för att sysselsätta händerna. Men det känns lite som en intressant sak att kunna göra vid behov. :hihi

Kan bara råda dig att följa Starstrikers tips, om du inte redan kollar Lockpicking Lawyer så gör det. Han knäcker en massa lås och pussel på sin kanal, rätt underhållande snubbe :)
Jodå, har kollat på hans videos i en drös med år. De roligaste är hans utmaningsvideos där nån sur låssmed sagt att han fuskar, och så får han upp låsen på en halv minut. :rofl
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Beställde ett par t-shirtar med tryck häromdagen. De ska vara på väg per post nu. Ska bli intressant att se hur de ser ut när de kommer. DirtyHarry_2.jpg
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Lite mätgrejor för hål från 8 till 150 mm
 

Bifogat

  • IMG_20210422_162114.jpg
    IMG_20210422_162114.jpg
    161.5 KB · Visningar: 19

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Passade på att köpa ett depåtält med tre väggar när det var rea. Det är inte Midget edition jag har bara inte dragit ut benen fullt.
 

Bifogat

  • IMG_20210422_200025.jpg
    IMG_20210422_200025.jpg
    235.5 KB · Visningar: 19

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Denna :)

Triumph Trophy typ 5.jpg

Jag är dock bara ombud åt min blivande svärfar, eftersom han bor långt bort hade han ingen möjlighet att köpa den själv så tekniskt sett är det inte jag som köpt den fast det är jag som köpt den om vi säger så... :gnissla :hihi Tänkte att den förtjänade en plats i tråden iallafall, jäkligt fin är den! :banana
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Rackarns, du hade kunna fått mitt kit. Sen har jag även följande om någon har behov. Kostar 4 liter JASO-certad olja.
Jag har kikat på ett sånt där mätinstrument men köpte istället dessa mätpinnar då dessa är smidigare när jag ska mäta utan att ta ner den mobila arborrutrustningen, vad är priset för den där?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top