Coolt det där med Koroyd, aldrig hört talas om tidigare.
En ny hjälm då den gamla fick kasseras...
Fattar det som att det bla ska vara lättare men hittar inen specifik vikt på hjälmen. Hur upplevs den, är det "märkbar" skillnad viktmässigt?
Coolt det där med Koroyd, aldrig hört talas om tidigare.
En ny hjälm då den gamla fick kasseras...
Coolt det där med Koroyd, aldrig hört talas om tidigare.
Fattar det som att det bla ska vara lättare men hittar inen specifik vikt på hjälmen. Hur upplevs den, är det "märkbar" skillnad viktmässigt?
Jäklar ja. https://eventmc.weebly.com/hjaumllmar.html 1150 gram med skärmen på.Jo, mer än jag trodde.
Att gå från 1500 gram till 1000 gram på huvudet är en gigantisk skillnad.
Nu är det ju två olika typer av hjälmar och jag har en Schuberth C3Pro liggandes på hyllan också, den är min tredje i rak följd av samma sort. Brukar finnas på REA och jag byter när den är så sliten att jag ändå måste byta visir, pinlock och solvisir samt tvätta igenom inredningen. Då är det attraktivt att köpa en ny istället och på höstarna kan man göra bra affärer. C3Pro är tyst och bekväm för landsvägskörning och har bra ventilation även i regn. Viktigt om man kör mycket i alla väder.
Nästan samma hjälm som Krios är Nishua nånting. Det som skiljer är smådetaljer och inredning men vikten är lika låg och visir osv passar emellan. Kostar 200€-300€ ibland och Micke på Event-Mc säljer dessa för 3595:-
Hade inte försäkringsbolaget köpt en ny hjälm till mig hade jag nog köpt en sådan istället.
Louis.de säljer den också lite billigare. De brukar med jämna mellanrum köra en drive på den för 200 eur. Har den själv, trevlig hjälmJäklar ja. https://eventmc.weebly.com/hjaumllmar.html 1150 gram med skärmen på.
Synd att det inte verkar vara invändigt solvisir. Jag som kör med brillor tycker att det är bra. Återkom gärna hur det är med vindbrus & ljud om man kör utan skärm. Känns som att det skulle kunna vara så att fästpunkerna för skärmen är mumma för vinden att greppa tag i?
Fästpunkterna är visirmekanismen och en liten plastskruv mitt på huvudet. Skall prova med och utan skärm vad det lider.Jäklar ja. https://eventmc.weebly.com/hjaumllmar.html 1150 gram med skärmen på.
Synd att det inte verkar vara invändigt solvisir. Jag som kör med brillor tycker att det är bra. Återkom gärna hur det är med vindbrus & ljud om man kör utan skärm. Känns som att det skulle kunna vara så att fästpunkerna för skärmen är mumma för vinden att greppa tag i?
Japp, en kamrat köpte nyss en Nishua därifrån för 200€. Jag kollade veckan efter och då stod den i 315€... morr. Men det var den som gjorde mig intresserad av konceptet och som sagt är vikten otroligt låg.Louis.de säljer den också lite billigare. De brukar med jämna mellanrum köra en drive på den för 200 eur. Har den själv, trevlig hjälm
Nishua NISHUA ENDURO CARBON SZ.M CARBON, LACQUERED
Buy Nishua NISHUA ENDURO CARBON SZ.M CARBON, LACQUERED at Louis Moto for a great price. Top brands ✓ Great selection ✓ No risk ✓ Secure payment ✓ 2 year return policy ✓www.louis.eu
Yes tack gör så.Fästpunkterna är visirmekanismen och en liten plastskruv mitt på huvudet. Skall prova med och utan skärm vad det lider.
Inget invändigt solvisir, något jag alltid ansett vara ett måste på en hojhjälm. Men istället fotokromatiskt solvisir som standard. Kostar typ 2 papp annars...
Ah, nä det är dyrhjälmen Klim Krios Pro som har det visiret som standard... Nishua kostar mindre än hälften, men är samma hjälm i grunden!Yes tack gör så.
Ahaa perfekt isf. Funderar bara iom att det står såhär på Events-MCs hemsida: "Levereras med klart visir med Pinlock + mörkt visir förberett för Pinlock"
Är det klara visiret fotokromatiskt som standard eller fattar jag dig fel?
Behöver mina vanliga brillor under. Mörk visir upplever jag antingen som för mörka när det är mörkt ute och för att undvika det så har jag provat mindre toning men då upplever jag det som för ljust när det är riklig sol ist.
Något stämmer inte. här står det 1300 gram som large, och 150 grams skillnad på M & L det är väldigt mycket.Jäklar ja. https://eventmc.weebly.com/hjaumllmar.html 1150 gram med skärmen på.
Klim och Nishua är ju inte exakt samma hjälm. Utan att veta säkert så kan man ju tänka sig att Klim har satt i lite mer påkostad inredning som kan ge lite mer vikt? Något skall de väl ha ändrat för merkostnaden...kanskeNågot stämmer inte. här står det 1300 gram som large, och 150 grams skillnad på M & L det är väldigt mycket.
Klim Krios Pro helmet review
Read our Klim Krios Pro helmet review where we dissect the American company's latest adventure helmet, and its state-of-the-art Koroyd construction.www.motolegends.com
75 Egentligen tycker jag att 77:ans front är snyggare och jag funderar på att försöka hitta en sån och montera istället, men det var denna tidigare modellen som jag blev kär i som barn så... Där är jag extremt kluven. Måste dock få fatt i bakspoilern, den är ett rent måste då baken ser alldeles för naken ut utan denVad är det för årsmodell? 74-75?
Själv är jag helt insnöad på 4th gen Firebird. Drömmen vore en svart WS6 men det finns bara en gul till salu i hela sverige just nu. Den knallröda sur-6'an (med fungerade AC) är billig. Mörkröda behåller jag.Pontiac Firebird/Trans Am kanske inte är den allra mest upphetsande modellen av bil enligt många
Ser nice ut båda två Jag är svag för de flesta jänkejärn men framförallt 60/70-talet med alla Muscle-/PonycarsSjälv är jag helt insnöad på 4th gen Firebird. Drömmen vore en svart WS6 men det finns bara en gul till salu i hela sverige just nu. Den knallröda sur-6'an (med fungerade AC) är billig. Mörkröda behåller jag.
View attachment 460860
Är det så dyrt att lacka om då? Om man verkligen vill menar jag..Själv är jag helt insnöad på 4th gen Firebird. Drömmen vore en svart WS6 men det finns bara en gul till salu i hela sverige just nu. Den knallröda sur-6'an (med fungerade AC) är billig. Mörkröda behåller jag.
View attachment 460860
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |