"Det här köpte jag idag!"-tråden

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Köpte Biltemas (samma som Julas) billiga slip - funkar utmärkt om man är noga när man flyttar kedjan. Mina handslipade kedjor skär bra men aldrig rakt.
Köpte detta paket till hustrun - hon blev glad och började dagen med att klippa sig i fingret
Ingen större fara, bara ett litet jack, men det kunde gått värre så nu är det läderhandskar som gäller

View attachment 473435
Sthil har enorma problem med att få fram halvledare därav valet på makita Sthil kan inte få fram något liknande enligt mitt service ställe, samma med husqwarna.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Sthil har enorma problem med att få fram halvledare därav valet på makita Sthil kan inte få fram något liknande enligt mitt service ställe, samma med husqwarna.
Skulle tippa att alla har liknande problem, men de populära märkena har större omsättning och får därmed brist snabbare.
Problem även i Sveriges riksdag att få fram både ledare o halvledare - men där ser vi ingen ljusning framöver :)

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Najs! Alltid kul med bra pris, nu är det bara stt hitta bäst pris på kedja så du har när det är dags. Tror aldrig jag slipat kedja värt att nämnas men beställde ett set för att handjaga lite vid tillfälle, har fått elslip någon gång men aldrig satt mig in i det som sagt.
Mja jag har huggt i skogen sedan 12 år o e snart 60 har filat upp några 100 kedjor genom åren. Men det betyder ju inte att jag är någon expert för det.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Värmetålig gummislang, trattform, 2 st. metallfilter, två små slangklämmor och ett luftfilter.
Satte ihop ett friskluftsintag till Bolten..och insåg sedan - efter 2,5 timmars onödigt jobb- att själva luftfilterburken var utformad perfekt för direkt luftintag från fronten, genom att bara ta upp några hål i framkant o sedan metallnät bakom. *suck*

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Värmetålig gummislang, trattform, 2 st. metallfilter, två små slangklämmor och ett luftfilter.
Satte ihop ett friskluftsintag till Bolten..och insåg sedan - efter 2,5 timmars onödigt jobb- att själva luftfilterburken var utformad perfekt för direkt luftintag från fronten, genom att bara ta upp några hål i framkant o sedan metallnät bakom. *suck*

Till Harley Davidson militärmotorcyklar fanns det en ökenluftrenare med ett runt lock, man vred öppningen framåt normalt för att ta in kall luft framifrån, men man vred öppningen bakåt vid körning i öken och snöstorm för att inte få in sand/snö i onödan.

Allt är redan uppfunnet!

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Nya slangar med slang så nu gäller det att komma på fler ursäkter =/

20220629-130549.jpg

20220629-130642.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Testade faktiskt några hjälmar, har blivit lite populärt som det verkar med visir men saldot var dåligt = mest provhjälmar. Var en där visiret satt med magnet och en annan som gick att vika upp, magnetlösningen kändes välgjord och såg tuffast ut med lite toning men glasögonen fick inte plats.

Tror jag har någon kruka kvar någonstans, spandex känner jag inget begär för.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Osso ble det en sådanahär då den gamle hel ohjälpligt brunnit total i allt med el pryttlar innuti. Så den är framtida organdonator. IMG_20220629_173700.jpg

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Uppdaterar stället.

Bifogat

• 20220630_183555.jpg
    20220630_183555.jpg
    1.8 MB · Visningar: 16

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
En borr för att borra sten med SDS plus-fäste eftersom jag köpte en med SDS max förra gången. Är det någon i Sthlm som behöver en 20mm borr för berg med SDS max-fäste för en hunka? (typ halva priset och helt oanvänd)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år