"Det här köpte jag idag!"-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Räckvidden ger sparkcykeln en vikt på cirka 20kg, inga problem att bära upp den för trappor, men det är ett par kilo för mycket för att upplevas som smidigt. En trevlig sak är att laddning görs med en vanlig C5 apparatkabel, så ingen tung laddare att släpa runt på.

I dom 20 kilona ingår alltså den tunga laddaren som du inte vill släpa på, men inte C5 kabeln som du kan lämna/glömma hemma...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Skathacka heter det väl? Är det bra buisness att kränga däck nuförtiden, skapa arbete ni vet...

20220713-065620.jpg

Shorts för trebenta:
:glömdet

494dc593-efac-4ef0-8c28-a8082bd43e06.jpg

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Iofs igår, men har inte haft tid att dessikrera lådan före ikväll.

Det blev en laptop.
DSC_0511.JPG

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ja jag provkörde dom som bäst häromdagen när jag klippte i stallet, dit tar vi ingen fin maskin för det är väl typ 5kvm gräs och sen några km igenvuxet jävla jävlar.. du förstår =) Tungt är det, varmt var det men sablarns luftigt o bra med kilten, rekommenderas.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så otroligt bekvämt. Tyvärr får vi inte ha kilt på jobbet längre det var någon kvinna på kontoret som blev kränkt av att män bär kilt?
Men om du identifierar dig som kvinna så är det ju en kjol, och det får väl kvinnor ha?

Jag tror ärligt talat inte att det går att förbjuda män att ha kilt i dagens samhälle, med mindre än att det är uniformstvång på arbetsplaten

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men om du identifierar dig som kvinna så är det ju en kjol, och det får väl kvinnor ha?

Jag tror ärligt talat inte att det går att förbjuda män att ha kilt i dagens samhälle, med mindre än att det är uniformstvång på arbetsplaten
Var väl ett gäng busschaufförer som för ett tag sedan klädde sig i kjol då deras önskemål om att få bära shorts pga sommarvärmen nekades med motivationen att det inte var en del av företagets uniformsutbud. Kjol däremot var bevisligen en del av uniformsutbudet då kvinnliga förare fick bära detta:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Var väl ett gäng busschaufförer som för ett tag sedan klädde sig i kjol då deras önskemål om att få bära shorts pga sommarvärmen nekades med motivationen att det inte var en del av företagets uniformsutbud. Kjol däremot var bevisligen en del av uniformsutbudet då kvinnliga förare fick bära detta:

Ja, och det var på arbetsplatser med uniformstvång.

På ett bygge har jag svårt att se att det är uniformskrav så länge man uppfyller skyddskraven där det finns sådana.
Det finns ju till och med godkända varselkjolar får dom som arbetar i trafiken.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ja, och det var på arbetsplatser med uniformstvång.

På ett bygge har jag svårt att se att det är uniformskrav så länge man uppfyller skyddskraven där det finns sådana.
Det finns ju till och med godkända varselkjolar får dom som arbetar i trafiken.
Kilt för bövelen kilt. Tjejer har kjol män har kilt jä la skillnad. Kilt har massa fräna grejor till hammare pennor slags ören o mycket mera. En kjol har ej detta. ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kilt för bövelen kilt. Tjejer har kjol män har kilt jä la skillnad. Kilt har massa fräna grejor till hammare pennor slags ören o mycket mera. En kjol har ej detta. ?

En kilt har ingenting. Man brukar utrusta den med en skinbörs på snörningen fram.
En kilt är också oftast rutig i klanmönstret.

Det som säljs som arbetskläder har ingenting med en kilt att göra, det är en arbetkjol.

"En kilt är ett plagg, sytt i ylle, som ser ut som en kjol, som bärs av män i Skottland. Även kvinnor kan bära kilt, men den ser då mer ut som en kiltliknande kjol. I säckpipeband används kilt både av män och kvinnor. De olika skotska klanerna hade sitt eget mönster. Även andra keltiska folk har blivit förknippade med kilt. Den detalj som i första hand skiljer en kilt från en kjol är att den inte har någon lodrät söm, utan hålls ihop av ett spänne. Eftersom inte kilten har några fickor så bärs en liten väska (sporran) frampå magen. Det går åt cirka 7 meter tyg för att göra en kilt."

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
När jag jobba i Norge för några år sen hade firman både en skotte och irländare anställda. Irländaren tyckte att skottarna var fjollor och bögar eftersom dom bar kilt eller "klänning" som han sa irländaren?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När jag jobba i Norge för några år sen hade firman både en skotte och irländare anställda. Irländaren tyckte att skottarna var fjollor och bögar eftersom dom bar kilt eller "klänning" som han sa irländaren?

Den enda skotten jag har träffat och umgåts med hade ingen kilt, men han hade sin uppfattning klar: If your'e not Scottish and wears one, it's no longer a kilt, it's a skirt, and you are a faggot"

Han hade något ålderdomliga tankar om "faggots" också, jag tror Skottland ligger lite efter med HBTQ certifieringen...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka