"Det här köpte jag idag!"-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En borr för att borra sten med SDS plus-fäste eftersom jag köpte en med SDS max förra gången. Är det någon i Sthlm som behöver en 20mm borr för berg med SDS max-fäste för en hunka? (typ halva priset och helt oanvänd)
"Det som är så bra med standarder är att det finns så många av dom"

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Härligt, nu slipper man vara ute i den förbaskade solen, istället kan man titta på Tour de France - gärna livesändningarna så går hela dagen
1656660498254.png

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
20% rabarber så idag blir det att städa bilen, kan nog suga ur spolarvätskebehållaren med den också men..
:glömdet
Denna vända kika jag att allt följde med på plats.
20220701-105828.jpg

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Avskyr alla som påverkar mej att köpa saker?.

View attachment 473420View attachment 473421
Så nu är makita 36 volts kedjesågen test körd ordentligt.

Förvånansvärt stark o bra hög kedjehastighet.

Träd på 30cm käkar den sig igenom på ett naffs men 1st 30cm träd fällt kvistat o apterat till 40cm ved, sedan var det batteritorsk, inte illa igentligen.

Buskar typ längs vägrenaro dikes slänter det är här den är kung, då räcker batterierna länge o sågen har högre kapasitet än vad jag trodde.

Går dock ej att gämför med husqarnas elsågar som är tänkta att jobbas hela dagen med.

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Prylsemester 2022.
1656886382196.png
Cardo Packtalk Edge. Min Sena 20s dog i regnväder under förra semestern. Min Sena SMH10 från 2014 fungerar fortfarande, men det ska bli kul med bättre ljudkvalitet, bättre brusreducering och kunna dela GPS-instruktioner eller musik.
1656886294470.png

DJI FPV Combo.
Jag har ingen aning om vad jag sysslar med, men tänkte att någonstans får man börja. Den här modellen är lite av en kompromiss mellan race-drönare och foto-drönare. Tyvärr saknar den funktioner för att följa efter, men istället är den roligare att flyga.

1656886610820.png
Segway Ninebot G30 v2. Elscooter med 350w motor och 6 mils räckvidd.
Har använt elscootrarna man kan hyra en hel del, så tänkte det kunde vara kul att testa en egen. Så får man väl se om den blir mer eller mindre använd än de jag hyr.

1656887020320.png
Xiaomi Mi Smart Standing Fan 2
Jag har tröttnat på den högljudda fläkten från Jula, vill ha något som går att köra tyst på låg hastighet i sovrummet.

Då jag redan har smartbelysning och smarta brytare kommer jag integrera den med resten. Gillar att ha en knapp till att stänga av precis allt här hemma.

1656886755339.png
Ännu mer bromsprylar till CBR600.

Ska göra modifikationer av pinnen (mitten i bild) för att få andra handtag att passa. Föredrar att köpa en ny på direkten, så behöver jag inte oroa mig för att stå med skägget i brevlådan.

1656887417653.png
Kinesisk passagerarsadel till CBR600. Ja, jag skulle kunna klä om min och troligen kommer det sluta där med. Men jag var för nyfiken för att kunna låta bli, jag vill se vad kineserna får ihop för kaffepengar. Självklart kommer jag dela med mig om det är katastrofalt, så vi kan skratta tillsammans.

Tidigare ägare till CBRen har slarvat bort metallhakarna som sitter på sidorna, så dem kommer jag åtminstone få användning för.

Last edited:

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Räcker 350W till? Tror det var på Clasan jag såg 600W men har dålig koll själv vad som smäller högt i ämnet.
250w är max laglig effekt. Denna har 350w kontinuerligt och peak på mer än det dubbla.

Det är utan tvekan tillräckligt för att köra rakt fram i 30+, men hur branta uppförsbackar den orkar i vettigt tempo har jag inte koll på.

Det dumma med elscootrarna är att det saknas utväxling, så även om det finns gott om effekt blir man begränsad av vridmoment i uppförsbackar. Med tanke på att motorn är integrerad i hjulet vet jag inte om man kan byta hjulstorlek för att få lägre utväxling på det sättet.

Jag kommer rota i custom firmware och se vilka ström- och effektbegränsningar som finns.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Tror jag eventuellt gjort bort mej.?

Köpte 2 st advance acoustik ma 705 mono steg. Gillade ljudet? hoppas det var bra skäl nog.

advance-acoustic-maa-705_368485.jpg

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Det här köpte jag inte idag - men för några veckor sedan. Nu är klädslarna i alla fall påträdda......
Ganska nöjd - Luimoto - nu skall jag väl inte halka omkring längre....
1657103288717.jpeg
1657103323741.jpeg
Sedan fick det bli en sådan här också - behöver lite kraftigare klammor om man vill trycka igenom sadelstommen (den som har mest verktyg när han dör........)
1657103430325.jpeg

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Dynavoice challenger M-105 EX V, 4

Halva priset på dessa o för dom pengarna låter dom väldigt bra

DYNAVOICE

Challenger M-105 Black​

The Dynavoice Challenger M-105 is with its dual 10 inch woofers the one to get if you want to play realy loud with a lot of control.Specifications

8990 kr
/pair
ADD TO CART
AVAILABLE COLORS
990M105EXBO_2.jpg

990M105EXNO_2.jpg

990M105EXWHO_2.jpg

Challenger M-105 in the group Floorstanding Speakers at Dynavoice (990M105EX)

DYNAVOICE CHALLENGER​

The Dynavoice Challenger M-105 is the one to get if you want to play loud with a lot of control. With two 10 inch woofers, two 5,25 inch midranges and a Super Audio tweeter The M-105 is the heaviest floorstanding speaker we have ever produced. The midranges and the tweeter sits in a D’Appolito-design and the four bass ports helps the woofers provide loads of low frequency tones.
The first speaker series Dynavoice ever produced was Challenger. Throughout the years Hifi magazines and customers alike have praised the Challenger series for the incredible price-performance ratio. Sturdy and well built cabinets, high performing components and a highly detailed, powerful and natural sound makes it unique in its segment.
The midranges and woofers is made out of pressed paper. This gives the speakers a rich and detailed fidelity and lets the woofers handle loads of power without loosing control. The Super Audio tweeter is designed to have a high power handling while still maintaining clarity.
On the gold plated Bi-wire terminal we have placed a bracket that lets you fine tune the midrange. You can choose between -2 dB / 0 dB / +2 dB / +4 dB and you will immediately notice a change in sound character.

ejmanual.png

Read more about Dynavoice​

Our core philosophy is to provide you with the best high quality hifi sound possible in every segment.
LEARN MORE
produktbild_oursecret.png

Behind the Magic​

After over 40 years of speaker development we are proud to show you what hides behind the detailed and rich sound.
LEARN MORE
produktbild_hifi.png

Reviews in hifi magazines​

Since the first test of the Challenger M-65 our speakers have impressed
reviewers in every test!
LEARN MORE
Specifications
Type:Floorstanding Speaker
Model:M-105
Power Handling (RMS):210 W
Power handling (Max):300 W
Woofer:2 x 10 inch
Midrange:2 x 5,25 inch
Tweeter:1" Super Audio
Frequency Range:24 - 32.000 Hz
Sensitivity:94 dB
Crossover Frequencies:250 / 3000 Hz
Nominal Impedance:4-8 Ohms
Colour:Black , Oak , White
Dimensions (WxHxD):290 x 1100 x 395 mm
Weight:32,9 kg st

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Fick något provrör någon gång men var lite av ett projekt att hitta en flaska med denna godis, utöver vanlig handel har även taxfree i 3 länder kontrollerats men icke. Blev till att klicka tjöp och som tur var kom rätt droppar hem :nicka

20220711-183020.jpg

Spraymunstycke och magnetisk kork var en snajjsig detalj.

20220711-183419.jpg

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Räcker 350W till? Tror det var på Clasan jag såg 600W men har dålig koll själv vad som smäller högt i ämnet.
Nu har jag hunnit vara ute och köra. 350w räcker fint för att hålla 30 när det är plant och visst motlut. I den brantaste backen jag hittat här i närområdet gick den ner mot 16-18 något, men tog sig upp fint.

Försökte också att köra den ganska branta promenadstigen upp för brudaremossebacken, men då räckte inte motorn till och den stannade. Någon mountainbike är det inte. Med det sagt är den lätt att leda framför sig med en hand.

Räckvidden på 65km är givetvis optimistisk, men jag upplever det som att man tröttnar på att köra sparkcykel långt innan batteriet tar slut. Räckvidden ger sparkcykeln en vikt på cirka 20kg, inga problem att bära upp den för trappor, men det är ett par kilo för mycket för att upplevas som smidigt. En trevlig sak är att laddning görs med en vanlig C5 apparatkabel, så ingen tung laddare att släpa runt på.

Det ska gå att hacka den vilket ska ge en högre toppfart, ~36km/h på plan mark, men också kunna ge mer ström i lägre hastigheter så den orkar brantare backar. Jag har inte kommit så långt än. Mer tryck i lägre farter är så klart bra, men frågan är hur snällt det är mot batterier, motor och strömregulatorer. Mer toppfart borde jag inte låsa upp, känns som man bör ha en rejälare konstruktion för det.

Dynavoice challenger M-105 EX V, 4

Halva priset på dessa o för dom pengarna låter dom väldigt bra
Trevligt! Jag har Dynavoice DM6 här hemma, är väldigt nöjd med hur de låter i förhållande till pris och storlek.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...