"Det här köpte jag idag!"-tråden

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Min står i sin låda fortfarande, har inte orkat packa upp oo sätta ihop när jag behövt den utan tagit vinkelslipen eller gasskäraren.
I vinter när jag har gott om tid ( ha ha ha) ska jag göra iording svetshörnan så får den bo där ihop med Rallymigen.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jo, jag har sett ett antal recensionsvideor på tuben och i princip alla verkar vara extremt positivt överraskade över hur bra den fungerar med tanke på hur smidig den är och vad den kostar. Jag tror den ska passa mina behov väl, kom på för en tid sedan när jag försökte göra hål i centimetertjockt plattjärn att en plasmaskärare hade varit smidigt och något grövre sysslar jag inte med särskilt ofta så det ska nog bli bra :) Den ska ju klara upp till 12mm stål, jag har sett 10mm demonstreras och det ser ju ut att gå som genom smör med sjysta snitt.

1500 kostade de nya i butik, jag gav 1200 för min "begagnade" (oanvänd, inte ens uppackad) :tummenupp

Jag får testa och se vad den går för, jag tror inte jag kommer använda den till något grövre än 10mm och det har jag sett prov på att den klarar så isåfall duger det för mig:tummenupp
Den är helt OK för tunnare gods, fixade 5 mm med beröm. (y)
(sen var det slut på tjockare förutom 12'an)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Den är helt OK för tunnare gods, fixade 5 mm med beröm. (y)
(sen var det slut på tjockare förutom 12'an)
Låter ju bra det :tummenupp Säkert stor skillnad i både kapacitet och snittsnygghet om man går upp i prisklass, men för hobbybruk tänker jag att denna ska duga mer än väl. Även om snitten blir fulare så ska det om inte annat bli skönt att slippa köra vinkelslip hela tiden.
Min står i sin låda fortfarande, har inte orkat packa upp oo sätta ihop när jag behövt den utan tagit vinkelslipen eller gasskäraren.
I vinter när jag har gott om tid ( ha ha ha) ska jag göra iording svetshörnan så får den bo där ihop med Rallymigen.
Samma som snubben jag köpte min maskin av, han kom fram till att hade han inte kommit till skott än sedan han köpte den så skulle han antagligen aldrig göra det och då kunde han lika gärna sälja den ouppackad :hihi Är det så mycket att montera ihop verkligen? Ser hyfsat enkel ut, tänker mig att montage borde ta typ fem min och efter det sparar man både tid, kapskivor och slipdamm jämfört med om man fortsätter köra vinkelslip...

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
För min del är det mest att grovarbeteshörnan är full av prylar så den behöver röjas.
Vill ju inte spruta gnistor ikring hur som helst.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
DSC_0718.JPG

Nya fodrade vantar.
Beställde en görbillig modell som passade plånboken. Ett snabbt prov påvisar att de verkar passa handen också.
Hur de är att åka i återstår att se.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Biltemas bromsluftare - tröttnat på att klämma-öppna-stänga manuell luftning så tänkte ge den en chans. Verkade funka utmärkt men förbrukade mycket luft. Det blev i alla fall inte mer "svikt" i systemet än vad det varit tidigare
"Gummidutten" fick inte plats på främre oken så jag trädde slangen direkt på nippeln - funkade det också
1667552116861.png

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag hoppas att du köpte av djurskyddet och att katten är/kommer att bli kastrerad.

Den gamla sanningen "Katter köper man inte, dom får man, eller så väljer dom att flytta in" har fortfarande en hink sanning i sig, om man inte ska ha en raskatt av en speciell ras.

Jag är tyvärr lätt kattallergisk och klarar bara av vissa katter, annars skulle jag ha adopterat en från djurskyddet som sällskap till min hund. (han älskar katter)
Men jag vill ju inte vara den där som tar hem en katt i några dagar för att sedan komma tillbaka och säga "det fungerar inte med min allergi, får jag prova en annan"

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag hoppas att du köpte av djurskyddet och att katten är/kommer att bli kastrerad.

Den gamla sanningen "Katter köper man inte, dom får man, eller så väljer dom att flytta in" har fortfarande en hink sanning i sig, om man inte ska ha en raskatt av en speciell ras.

Jag är tyvärr lätt kattallergisk och klarar bara av vissa katter, annars skulle jag ha adopterat en från djurskyddet som sällskap till min hund. (han älskar katter)
Men jag vill ju inte vara den där som tar hem en katt i några dagar för att sedan komma tillbaka och säga "det fungerar inte med min allergi, får jag prova en annan"
- Nope, köpte av privatperson på Blocket.
Finns det ens kattungar på djurskyddet?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
En kasse gasol käglor då det nämndes att dom svarta krokarna inte funkade med dom äldre gasolbrännarna. Så nu klarar jag mej ett tag.
IMG_20221105_053358.jpg

DogOnWheels

Har bara Yamaha’er
Gick med
4 Apr 2019
Hoj
BT1100, XT660R, FJR1300
En kasse gasol käglor då det nämndes att dom svarta krokarna inte funkade med dom äldre gasolbrännarna. Så nu klarar jag mej ett tag.
View attachment 478235
Vad är det som inte funkar? Jag har ju köpt på mig en jevvla massa gasolbehållare utifallatt… Är det inte standardgänga på behållare och brännare? Va? Va? Va?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka