"Det här köpte jag idag!"-tråden

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Tack för tipset :tummenupp Men jag ska nog ändå se om jag inte kan printa en egen lösning. Det är ju sedan gammalt fastställt bortom allt rimligt tvivel att jag är snubben som simmar över tre floder för att hämta vatten :hihi
???? Inte för att vara ironisk men du vet hur det slutar.. Är det värt jobbet för ett par 100 lappar. Sedan finns övergång adaptrar ex makita till dewallt eller tvärtom o mellan dom flesta fabrikatet.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
???? Inte för att vara ironisk men du vet hur det slutar.. Är det värt jobbet för ett par 100 lappar. Sedan finns övergång adaptrar ex makita till dewallt eller tvärtom o mellan dom flesta fabrikatet.
Jag har faktiskt provat att söka fram en adapter men jag hittar ingenting :va Du är säker på att det finns?

Såna adaptrar har jag sett, det är ju smart. Då kanske man inte behöver investera i nya batterier ifall man byter märke på verktygen. Men just kombinationsadaptrar där man sätter i två ryobi 18v batterier och sen placerar hela paketet i deras 36v verktyg hittar jag faktiskt inte... :va Jag kanske är dålig på att söka och/eller söker på fel termer. Du råkar inte minnas var du sett dem?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Köpte ett par skor i Skråmträsk. Dyra, men renoveringsbara och eftersom jag har andra intressen än mode&kläder ser jag nu fram emot att få ha bra skor i 15 år åtminstone.

Eftersom jag fortfarande har kvar (och använder, men nu i garaget) mina gamla svarta snabba från 1990, Lundhagarna från 1987 och Tevasandalerna från 1991 så tyckte jag att jag var värd ett par nya dojor. :hihi

Minns inte när jag köpte ett par skor sist, tror det var 2010 i Berlin eller kanske 2012 i Stockholm. Andra intressen är roligare.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Köpte ett par skor i Skråmträsk. Dyra, men renoveringsbara och eftersom jag har andra intressen än mode&kläder ser jag nu fram emot att få ha bra skor i 15 år åtminstone.

Eftersom jag fortfarande har kvar (och använder, men nu i garaget) mina gamla svarta snabba från 1990, Lundhagarna från 1987 och Tevasandalerna från 1991 så tyckte jag att jag var värd ett par nya dojor. :hihi

Minns inte när jag köpte ett par skor sist, tror det var 2010 i Berlin eller kanske 2012 i Stockholm. Andra intressen är roligare.
Wow!

Ett par Lärk är ju precis vad jag villhöver. Borde bli riktigt snygga och sköna efter en säsongs patinerande steg med gott underhåll.

Det var länge sedan jag putsade mina kängor kom jag på nu.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Köpte Ek, passar även till lite mer officiell klädsel (som jag sällan använder men ändå).

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Hur fasen håller de?
Kan inte säga att jag är intresserad av skor direkt (kan man vara det?:va), men efter några månader så brukar det bara vara slarvsylta kvar an mina dojs. Så det blir uppdatering ganska ofta.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Tja nu hänger det förstås i viss mån på användning och skötsel men eftersom de är gjorda på riktigt med läderbindsula och sömmar så går de att laga, renovera och byta utslitna delar på.

Exempelvis så kostar en helrenovering 750-1000kr och då byta sulan samtidigt som övriga skon ses igenom, eventuella trasiga sömmar görs om osv.

Förr i världen gjorde även tex Lundhags detta men nu görs de i Portugal likt allt annat och har kommersialiserats bortom räddning.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tja nu hänger det förstås i viss mån på användning och skötsel men eftersom de är gjorda på riktigt med läderbindsula och sömmar så går de att laga, renovera och byta utslitna delar på.

Exempelvis så kostar en helrenovering 750-1000kr och då byta sulan samtidigt som övriga skon ses igenom, eventuella trasiga sömmar görs om osv.

Förr i världen gjorde även tex Lundhags detta men nu görs de i Portugal likt allt annat och har kommersialiserats bortom räddning.

Jag jobbade ett tag granne med en skomakare, och enligt honom så var det nästan inga av dom svindyra vandringskängorna som var tänkta att renoveras, däremot fanns det fortfarande arbetskängor som var bra enligt honom.

Han renoverade ändå, så gott det gick, dom vandringskängor som lämnades in, och med bra resultat, skillnaden var mest att det blev en jävla massa extrajobb för honom eftersom skorna var konstruerade för att slängas

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fasen Guw. Du verkar ha upplevt allt?
Snart har du lagt en upplevd anekdot i varje tråd.
Avundas dig.

Japp, både min FD arbetsplats och skomakeriet är dock borta nu, men många minns Ronny som en duktig skomakare som både lagade skinställ och klädde om motorcykelsadlar i Umeå.

Jag jobbade i en butik brevid i samma hus...

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Japp, både min FD arbetsplats och skomakeriet är dock borta nu, men många minns Ronny som en duktig skomakare som både lagade skinställ och klädde om motorcykelsadlar i Umeå.

Jag jobbade i en butik brevid i samma hus...
Ja om jag säger att jag såg en äkta enhörning i Tibet för några år sen. Så har Guw sett flera i Thailand

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ja om jag säger att jag såg en äkta enhörning i Tibet för några år sen. Så har Guw sett flera i Thailand
Det konstiga är väl ändå hur många här på forat som levt ett halvt liv och ändå inte tycks ha upplevt något minnesvärt, ha några anekdoter, eller ens ha lärt sej något viktigt..

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det konstiga är väl ändå hur många här på forat som levt ett halvt liv och ändå inte tycks ha upplevt något minnesvärt, ha några anekdoter, eller ens ha lärt sej något viktigt..
Jag skyller på att jag spenderar för mycket tid på jobbet.
Finns ingen tid för något stimulerande, intressant, utvecklande, eller, på annat sätt värt att göra.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
90b0f45e014acdc38f19f4ad0b1f3aee.jpg

1057ee3a177dd41e94e6adadd18b9fc2.jpg

Och ingen jäkla resår som slits med tiden.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Till glögg minglet införskaffades 2 guld 2 silver o 2 brons som är beställda
Guld med smak av 3 stjärnigt cognac
Silver med smak av 3 stjärnig rom med smak av honung.
Brons med smak av whiskey.

Spännande.. IMG_20221117_172821.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den känns bra. Framförallt kan den bytas när det är dags. Och det finns grövre alternativ när det är dags - man kan välja det direkt men då skulle det ta någon vecka extra. Då jag inte hade någon aning om hur sulan såg ut sejfade jag.

Var det dessutom inte Vibram i sulan?
Något superduper material/mönster för ishalka.

Jag har en vintersko med en annan superduper anti slip sula, jag var lyrisk första året, men antingen har effekten avtagit eller så har jag vant mig, jag skulle dock köpa samma igen

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har glömt allt dumt skit jag gjort, så det är alltid gamla polare som drar anekdoter om mig istället.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år