"Det här köpte jag idag!"-tråden

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Sålde en MT-10 förra veckan, köpte en Golf GTi idag....Den stod hemma säkert 43 minuter innan ena ungen skulle provköra... :D

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Black fredag.

Är det någon som köpt något som verkligen var/är billigare?

Har haft koll på ett par grejor o dom var lite dyrare igår kväll efter jobbet än innan.

Men helvete vad folk som gjorde slut på lönen med påhittade rabatter?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Black fredag.

Har haft koll på ett par grejor o dom var lite dyrare igår kväll efter jobbet än innan.

Jag köpte en soundbar som var en tusenlapp billigare denna vecka än senaste månaden enligt Prisjakt. Hade inte studerat priset, men i torsdags hade den gamla gett upp och gav inte ett ljud från sig.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Black fredag.

Men helvete vad folk som gjorde slut på lönen med påhittade rabatter
Jag köpte linser till riktigt bra pris mot ordinarie pris.

I övrigt är det som du säger, mest hittepå...

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Black fredag.

Nja dom har ju satt det helgen FÖRE lönen, vilket betyder att man redan försökt betala för sitt leverne med ökenbuskar en vecka...
Klokt.
Iofs ska jag inget ha ändå.

Har nog varit något av en bubbla det där som spruckit, vissa brancher typ teknik så är det full fart, men jag tycker inte att det är som för några år sedan att allting skulle vara black friday..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag köpte två blommor igår på Black Friday, att ge bort.

Köpladan var full med hysteriska människor och redan innan jag kommit in såg jag tre personer rulla ut stora TV apparater, antalet som hade köpt annan elektronik var också stort, men jag kollade inte dom övriga affärerna för det var för mycket folk.

Så nog finns det dom som tror dom fyndar på black friday.

Min far som har varit ute efter en ny TV hade lite koll, TV'n som var nedsatt från 29000 till 18000 hade kostat 22 på rea innan black friday hur länge som helst...
Så visst rear dom, kanske bara inte så mycket som dom påstår...

Har nån någonsin köpt en TV till fullpris (det dom använder som "nedsatt från" i annonserna?

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Teckna om abonnemang görs alltid under veckan som kallas Black Week.
Så det gjordes.

I övrigt blev det skinnbyxor från RST igår, får man bara hoppas att de passar.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Den här kanske inte riktigt kvalar in i tråden då jag inte köpt den utan fått den, men iallafall. Och jag vet, jag ska inte ha fler projekt... :gnissla Men idag har jag likaväl varit iväg och hämtat hem denna:

20221126_182046.JPG20221126_182937.JPG20221126_183006.JPG20221126_182927.JPG

Och till er som just nu gapskrattar, tar sig för pannan eller rentav dunkar huvudet frenetiskt i tangentbordet så kan jag säga som så att det finns faktiskt viss reson i dårskapen. Jo, faktiskt, jag lovar, snälla tro mig :gnissla :hihi

- Föregående ägaren behövde bli av med den då den inte är körbar och gården den stod parkerad på ska säljas inom kort, och med anledning av detta så skänkte han bort den gratis mot att man själv löser bortforslingen. Jag har fri tillgång till lastbil med god kapacitet att lösa det bestyret, så den har inte kostat mig mer än tiden och dieseln det tog att köra och hämta den. Dessutom gör jag en god gärning som hjälper föregående ägaren att bli av med problemet.

- Vidare så har jag och tjejen faktiskt funderat på att skaffa en brandspruta eller rentav en brandbil ända sedan grannens lada brann ner till grunden härom året för att alla linjer hos larmcentralen var upptagna och ingen fick tag i brandkåren förrän ca 20 minuter in i förloppet varpå hela skiten var övertänd och oräddbar. En fin gammal korsvirkeslada, hundratals år gammal, gick åt skogen för att räddningstjänsten svek. Vi har dessutom en branddamm på gården, så att inte ha egen kapacitet att lösa en brand känns nästan korkat. Får jag denna att funka så har vi löst det orosmomentet.

- Slutligen är tjejens fyraårige grabb fullkomligt frälst på brandbilar och kommer bli alldeles salig då han får se denna, så även om detta skulle sluta med att jag aldrig får liv i den utan den blir stående och ruttnar bort så kommer han kunna ha glädje av den som lekstuga. lite sirener och blåljus som grabben kan leka med kan man ju alltid försöka få fart i, så fyller den ett gott syfte. Men planen är såklart att försöka få igång den och ha i beredskap för den händelse att gården tar fyr. Den är faktiskt inte så dålig som den ser ut, Den kördes för ca tre år sen och även om den inte startar nu så rullar den, har fungerande bromsar och däck som håller luft. Så något hopplöst projekt är det absolut inte, den värsta rötan sitter i träet.

Det är iallafall argumenten jag använder för att rättfärdiga detta "köp" för egen del... :gnissla :hihi

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Den här kanske inte riktigt kvalar in i tråden då jag inte köpt den utan fått den, men iallafall. Och jag vet, jag ska inte ha fler projekt... :gnissla Men idag har jag likaväl varit iväg och hämtat hem denna:

View attachment 478882View attachment 478883View attachment 478884View attachment 478885

Och till er som just nu gapskrattar, tar sig för pannan eller rentav dunkar huvudet frenetiskt i tangentbordet så kan jag säga som så att det finns faktiskt viss reson i dårskapen. Jo, faktiskt, jag lovar, snälla tro mig :gnissla :hihi
Näpp, jag tror inte ett jota på det...

Men du, man får göra puckade saker för att berika livet. Bort med stigmat från sådant! :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kan vara ett bra övertagande, en bekant tog över en 60 takarbeten o i den satt en 429 boss utan att någon viste
Takarbeten?? :va Inget sånt roligt i denna tyvärr, Raksexa. Men den kan man ju alltid byta ut :banana Jävligt stabil bakaxel ser det ut att vara så den står nog pall för en hel del pulver om man får för sig att hinka i en roligare motor plus tomatlåda :banana

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Näpp, jag tror inte ett jota på det...

Men du, man får göra puckade saker för att berika livet. Bort med stigmat från sådant! :tummenupp
Jag tänker som såhär: Vad är det värsta som kan hända?

Visst, jag kanske inte får igång den utan den blir stående och rostar bort, alt slutligen hamnar på skroten. Trist, men då har jag iallafall hjälp föregående ägaren att lösa ett problem utan att det påverkat mig särskilt negativt. Ett par hundra i diesel och ett par timmars arbete är ju trots allt allt jag investerat i den såhär långt, så den kan lika gärna bli stående utan att det bekommer mig mer än så. Och det är väl i princip så illa som det kan gå. Grabben kommer gilla att leka i den, och i bästa fall kanske jag till och med får liv i den och rentav lyckas få ut den på vägarna igen, och då är det ju en ren vinst eftersom jag fått den gratis. Den dagen jag inte tar tillfället i akt och slår till på en sån chans så är det nog fan ålderdomshemmet nästa :hihi

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tänker som såhär: Vad är det värsta som kan hända?

Visst, jag kanske inte får igång den utan den blir stående och rostar bort, alt slutligen hamnar på skroten. Trist, men då har jag iallafall hjälp föregående ägaren att lösa ett problem utan att det påverkat mig särskilt negativt. Ett par hundra i diesel och ett par timmars arbete är ju trots allt allt jag investerat i den såhär långt, så den kan lika gärna bli stående utan att det bekommer mig mer än så. Och det är väl i princip så illa som det kan gå. Grabben kommer gilla att leka i den, och i bästa fall kanske jag till och med får liv i den och rentav lyckas få ut den på vägarna igen, och då är det ju en ren vinst eftersom jag fått den gratis. Den dagen jag inte tar tillfället i akt och slår till på en sån chans så är det nog fan ålderdomshemmet nästa :hihi

Den är ju hur som helst värd ett par tusingar hos metallåtervinningen om du kör den dit. Men jag hoppas du får igång den åtminstone som gårdsbrandsläckare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag bjuder på den, låt dumförklarandet börja :hihi

Näe, faktiskt, jag skulle ha tagit emot den jag med.

Det stod en jävligt frän ljusblå volvobuss i en by utanför stan, jag blev glad varje gång jag såg den, den såg ut som en jätte-duett ungefär.
Innerst inne ville jag ha den, men jag gjorde aldrig något åt saken, senare försvann den.

En brandbil är ju sjukt fränt också.
Men för brandsäkerheten tycker jag att du köper en motorpump på Jula/Biltema och fyller den med lagringsbeständig alkylatbensin som du byter ut då och då.

Min tidigare chef byggde en brandvagn av en sån pump på en cykelkärra och ställde tillgänglig för alla på ön där han har sin sommarstuga, för ute på en Ö får man klara sig själv, och om grannen startar en gräsbrand så ryker din stuga med...

Han lyckades till och med tigga sig en bra slang med munstycke av en brandman som bytte slangrullar i såna där brandskåp som finns i hyreshus och på företag.
Dom byts ut pga ålder och det är oftast inget fel på dom om man provtrycker dom

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Den är ju hur som helst värd ett par tusingar hos metallåtervinningen om du kör den dit. Men jag hoppas du får igång den åtminstone som gårdsbrandsläckare.
Helt klart, och troligen mer egentligen. Jag hade nog tur egentligen som fick den, jag var snabb att hugga på annonsen och därmed först på tur. Efter mig kom ytterligare 25-30 pers som ville ha den och till och med erbjöd sig att betala för den, men säljaren var en rekorderlig snubbe som lovat den åt mig och höll sitt ord. All heder åt honom för det. I gengäld har jag lovat att göra mitt bästa för att försöka ge den ett nytt liv då han helst inte vill se den slaktad eller skrotad, och det ska jag försöka hålla.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Takarbeten?? :va Inget sånt roligt i denna tyvärr, Raksexa. Men den kan man ju alltid byta ut :banana Jävligt stabil bakaxel ser det ut att vara så den står nog pall för en hel del pulver om man får för sig att hinka i en roligare motor plus tomatlåda :banana
Tankbil. Hela bilen var byggd av trä och innuti bilen satt det en 1,2 m3 tank av koppar, så hela överbyggnad inklusive hytt var rutten visade det sig men det var nästen 1 ton koppar skrot o en 429 boss med automat.

429,n fick han 25,000 för automaten Fords grövsta gav några tusenlappar, Fords grövsta bakaxel gick också för ett gäng tusingar + koppar skrotet, så det övertagandet var inkomstgivande.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år