"Det här köpte jag idag!"-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Köpte ett par nya skidglasögon eftersom de ordinarie glasögon jag köpt som jag inte behövde inte får plats i mina gamla skidglasögon så nu är mina glasögonköp senaste två månaderna uppe i sjutton tusen. Vad var det där med laser i fejset, prisvärt va?

Det går absolut att räkna hem ekonomiskt, men den stora vinsten är ju att slippa glasögon/linser

Dom jag känner som har lasrat har bara ångrat att dom inte gjort det tidigare

Oneyet

Sporthojsnörd
Gick med
27 Nov 2022
Hoj
2001 KTM Supermoto 1997 Ducati 900SS
Det går absolut att räkna hem ekonomiskt, men den stora vinsten är ju att slippa glasögon/linser

Dom jag känner som har lasrat har bara ångrat att dom inte gjort det tidigare
Jag känner också ett par väldigt nöjda laserpersoner.
Men eftersom min glasögonförsedda ögonöverläkare till svägerska har sagt att inga ögonläkare lasrar sig så har jag inte gått vidare med mina laserfunderingar.

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Jag känner också ett par väldigt nöjda laserpersoner.
Men eftersom min glasögonförsedda ögonöverläkare till svägerska har sagt att inga ögonläkare lasrar sig så har jag inte gått vidare med mina laserfunderingar.
Undvik Lasik eller Lasek metoden, eller vad de nu heter.
Alltså undvik de metoder där man hyvlar upp en flik och laserslipar ytan under.
Den fliken kan bli dålig tills de är klara och skall lägga tillbaka den igen, även om det är bättre och säkrare idag än förr.
Fliken läker förresten på ytan under, utan bara i kanterna, så gissa hur det blir om man för en skada på hornhinnan igen…

Metoden där man laserslipar direkt utanpå hornhinnan är säker, och den kan man man dessutom vid problem slipa igen.

Jag skulle för en del år sedan göra detta och låg i princip på britsen då de vid sista koll upptäckte att jag hade för högt inre tryck i ögonen.
Operationen ställdes in… ?

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Har gjort laseroperation för 5 år sedan och det enda jag ångrar var att jag inte gjorde det tidigare. Sambon gjorde linsbyte samtidigt, vi är båda lika nöjda.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Köpte en rörhybrid cd spelare från advance acoustic av en person

10,000 kronors maskin som inte funkade en rengöring o byte av drivrem i form av ett gummiband en mycket väl investerad 500 ndring o ett par timmars pyssel??
IMG_20230227_211248.jpgIMG_20230227_211300.jpgIMG_20230227_211344.jpg

Så här några dagar senare har jag suttit o lyssnat på en marantz 7010 cd/dvd o denna acoustic advance.

Man får vad man betalar för helt klart marantz en är ingen skit maskin men acoustic advance maskinen levererar så mycket mer information, totalt annorlunda ljud mjukare renare, fantastiskt mycket bättre separation av röster och instrument, man hör fantastiskt mycket mera.

Båda maskinerna är körda med samma skiva på samma anläggning med samma kablage o inställningar.

Marantz en får byta ut yamaha dvd,n o får bli dvd nu mera yamaha,n får respass in i garderoben tills vidare.

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag frågade för att jag läste om en som hade köpt en rörbestyckad hörlursförstärkare som fungerade precis lika bra om man tog rören ur socklarna....

Där satt dom bara för värmen och mysbelysningen :ROFLMAO:
??? Bara för du skrev detta så ryckte jag ur rören när musiken skulle spelas.

Det var lika tyst som det inte finns ljus i ett svart hål. Inte ditt. Så något gör dom jag är långt långt ifrån att förstå kretsen men DA biten är fasen imponerade stor ligger under mitt delen som är täckt med ett stål lock.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
IMG_20230228_171229-01.jpeg
3 mm. Bästa jag någonsin använt. Sitter som klistrat i handen.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati