"Det här köpte jag idag!"-tråden

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
IMG_20230809_185534.jpg

Fick åka 5 mil o hämta detta lite sågkedjor kilar o svärd, ett 18 amp exid amg för 599:- billigt 260 amp startström.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Victorinox knivbryne till mig och ett Swiss Card Classic som present till dottern.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Iofs sen gammalt men vi har en deal med extraborste till ens resp. plan B. Tror hon skrivit Clooney på sin medan min står det Statham.. Nej inget sexuellt utan hur man behåller pondus utan hår bara, ok passerat 40 med fullt barr så förmodligen felprioritering men men..
Anyhov bäst före-datumen närmar sig sig så är dags att byta ut dessa
20230810-215219.jpg

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
X-Spirit III - begagnad men i bra skick. Passade utmärkt och "slitaget" var ett litet stenskott (inga repor) och lite luddiga kind-pads. Hade nog gått lite mer än de "två gånger" som säljaren sa men luktade fräscht, tyckte mig känna igen doften från ny hjälm. Nytt visir följde med.
Upplevde att siktöppningen var avsevärt större än min Arai Profile V och väldigt mycket lättare
1691699947136.jpeg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja, jag vet... Jag ska inte ha fler projekt... :gnissla Men den här var så liten och söt att jag helt enkelt inte kunde motstå :kär

pro-SARvGFYh.jpeg

Var bara tvungen att ha den, om inte annat så bara för att den får mina andra minihojar att se gigantiska ut :hihi

pro-fxtgOZ9q.jpeg

Nu är bara frågan, vad är det för nåt? :va Motorn är iallafall italiensk, står Motori Mo--ini (Morini?) Franco Italy på den. I övrigt har jag inte hittat något som kan avslöja identiteten, ingen typskylt eller så... Om någon vet vad det är för något jag köpt så får ni gärna upplysa mig :tummenupppro-C3OBns5z.jpeg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Motorn är en Morini Franco, hela moppen kan vara av det fabrikatet, men dom sålde sina motorer vitt och brett så det är ingen garanti.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
65266fa52ccd2c7684eaaa3e459e5f6b.jpg

Ett bruksfordon till fyndpris. Rutan var bra när jag körde hem i slagregn… men snygg är den inte.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tack för svaren! Ställde frågan i en moppegrupp på facebook och enligt dem så är märket Cimatti, och modellen mycket riktigt Bat Baby :tummenupp Frågan är om det är en moppe eller bara avsedd som leksak, det verkar ju som att Cimatti gjorde väglagliga hojar i övrigt så detta kanske var någon slags konkurrent till monkeybike eller nåt? :va

Motori Morini minibike eller Bat Baby som den också hette.
Kan LO Jardenberg ha sålt dom förr i tiden?

Men är det en Lotus Europa som står där?
Yes, det är min svärfar som har den garagerad hos oss tillsammans med lite annat bös som behövde förvaras medan de håller på och flyttar.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Tack för svaren! Ställde frågan i en moppegrupp på facebook och enligt dem så är märket Cimatti, och modellen mycket riktigt Bat Baby :tummenupp Frågan är om det är en moppe eller bara avsedd som leksak, det verkar ju som att Cimatti gjorde väglagliga hojar i övrigt så detta kanske var någon slags konkurrent till monkeybike eller nåt? :va

Yes, det är min svärfar som har den garagerad hos oss tillsammans med lite annat bös som behövde förvaras medan de håller på och flyttar.
Cool bil! ?

lenlil

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2016
Hoj
Triumph Bonneville

View attachment 488207View attachment 488208

View attachment 488207View attachment 488208
Importerades av TAN TRADING.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Starta den och provkör, är hastigheten i närheten av tretti plus moms så ringer du ett försäkringsbolag och säger att du har en gammal trettimoppe du vill försäkra.

Perfekt att åka runt på och göra sig till åtlöje bland grannarna

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Starta den och provkör, är hastigheten i närheten av tretti plus moms så ringer du ett försäkringsbolag och säger att du har en gammal trettimoppe du vill försäkra.

Perfekt att åka runt på och göra sig till åtlöje bland grannarna
Har googlat runt lite och hittat en gammal reklamaffisch där den ser ut att rikta sig till små kids och hastigheten uppges till hisnande 12-15 km/h :hihi
Cimatti-Bat-Baby-1971.jpg

Om jag med mina 100+ kg sätter mig på denna så är väl risken att jag knäcker den, och även om den håller så kanske den inte ens orkar dra min tyngd... :gnissla Möjligen att tjejens två små kan tänka sig att ta ett varv på den, Förra ägarens son hade tydligen haft den som stugmoppe från två års ålder. Själv får jag nog hålla mig till någon av de lite större :gnissla

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati