"Det här köpte jag idag!"-tråden

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
View attachment 499308

Eftersom vi besökte gamla vänner i Färila (75m från Björks) så blev det ett inköp av Den Bästa Kôrven. Forbondekorv.

Ack, ni som ännu inte fått smaka denna delikatess!

Borde vara på allas att-göra-lista innan man dör.

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Trävligt, går den att provsmaka i butik och det fäller väl ut blir det en på 600g annars fegar jag med 300g.

Blött på vägen hem så fick bli ett par Rev’it Mosca 2 H2O
20240603-171852.jpg

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det var ett tag sedan den inköptes Biltema 15-217 men idag beslöt jag testa den skarpt med att pumpa upp den nya slangen i trampcykelns bakdäck (efter den gamla lagade slangen gått läck i min lagning ....:rodnar ).
Minikompressorn drog direkt vid start ca 3,5 A och när trycket var upp i 3 bar drog den ca 4,6 A så uppgiften om 12 V 70 W 6 A (vid högre tryck) kan stämma.
1717505383093.png

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
IMG_8126.jpeg
Nytt batteri till kompisens Traja Scrambler. Oj så litet och lätt det var, men kostade ändå drygt 1800kr. Det följde med pads för utfyllnad av batterilådan.

Fick en liten titt på ”husets” utställningshoj också.

IMG_8125.jpeg

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Kan inte låta bli att handla på mig elektronikprylar - Garmin Edge Explorer 2 - ingen värsting, tyngdpunkt på navigation.
"Villhöver" den för att hitta nya cykelleder på småvägar - denna enhet, min klocka och telefonen kommunicerar med varandra under en cykeltur, får vägledning, kan svara på (lämna svarsmeddelanden) när telefonen ringer m.m.
Är den nödvändig - absolut inte - men kul.
Ännu en pryl som skall hållas laddad inför användning - snart är alla 220-uttag i huset upptagna av laddare
1717689724111.png

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Hävy duty AGM 14Ah nedsatt till en persbrandt, bra pris. Inget var toppladdat, batteritestern med men ok kondition.. hoppas.

Nu ska vi bara åka 10 mil för att tvätta fölet =/

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
6 st nonnodymmagneter (inDustrial så ini h..) till regplåten, parkerar alltid bra men det finns så mycket regler o krångel. Tänkte göra den vändbar och pulverlacka baksidan osynlig men den får bo i sin hållare.

10 års garanti, ni kan väl påminna mig då innan den trillar av. Tänkte iofs ändå ha ett fegsnöre.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
6 st nonnodymmagneter (inDustrial så ini h..) till regplåten, parkerar alltid bra men det finns så mycket regler o krångel. Tänkte göra den vändbar och pulverlacka baksidan osynlig men den får bo i sin hållare.

10 års garanti, ni kan väl påminna mig då innan den trillar av. Tänkte iofs ändå ha ett fegsnöre.
En kreativ parkeringsvakt kanske letar reda på ramnummer och fixar till en kontrollavgift ändå?

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
En kreativ parkeringsvakt kanske letar reda på ramnummer och fixar till en kontrollavgift ändå?
Bara lägga en lapp över framrutan. Jag hade kardborre på mina och en dag när jag kom så stod en tjurig anabolastinn kebabsvarvare där (dagen innan en liten skinntorr sak) och skulle skrämma mig trodde han eller deras chef. De skulle bogsera bort min bil sa han. Jag frågade varför då. Du har inte betalat. Jaha sa jag står den olämpligt eller farligt placerad frågade jag. Nä fick jag till svar. Bra då är diskutionen slut nu då sa jag och satte mig i bilen utan regplåtar på, han efter ut ur Malmö och följde mig till Gårdstånga. Sen svängde jag av på nästa avfart och smaskade dit skyltarna. Jag hade en lapp liggandes över chassinumret.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Bara lägga en lapp över framrutan. Jag hade kardborre på mina och en dag när jag kom så stod en tjurig anabolastinn kebabsvarvare där (dagen innan en liten skinntorr sak) och skulle skrämma mig trodde han eller deras chef. De skulle bogsera bort min bil sa han. Jag frågade varför då. Du har inte betalat. Jaha sa jag står den olämpligt eller farligt placerad frågade jag. Nä fick jag till svar. Bra då är diskutionen slut nu då sa jag och satte mig i bilen utan regplåtar på, han efter ut ur Malmö och följde mig till Gårdstånga. Sen svängde jag av på nästa avfart och smaskade dit skyltarna. Jag hade en lapp liggandes över chassinumret.
Ah...

Jag tänkte mc som parkeras kreativt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras