"Det här köpte jag idag!"-tråden

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Återstår att se vad den här lilla filuren kan göra..
1718173182241.png
Läskigt nog har den av leverantören fått epitetet "Power of master".
Hade känts lite tryggare om man åtminstone kastat om orden i rätt ordning..

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Återstår att se vad den här lilla filuren kan göra..
View attachment 499648
Läskigt nog har den av leverantören fått epitetet "Power of master".
Hade känts lite tryggare om man åtminstone kastat om orden i rätt ordning..
Öppna skivbromslås? Fälla telemaster? Öppna affär? Ta bort tatueringar? Klippa tånaglarna The worlds fastest Indian -

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Öppna skivbromslås? Fälla telemaster? Öppna affär? Ta bort tatueringar? Klippa tånaglarna The worlds fastest Indian -
- Tror knappast den har kapacitet för skivbromslås.
Kanske klarar den att snoppa cigarrer...om det möjligen är en lukrativ affärsmöjlighet.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
- Tror knappast den har kapacitet för skivbromslås.
Kanske klarar den att snoppa cigarrer...om det möjligen är en lukrativ affärsmöjlighet.
Det kan ju finnas sågklingor till maskinen men slaktarhandskar och plåster tillkommer för de som är lite handfallna.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Iofs till jobbet men bra uppfinning.
35-6008_xl_1.jpg

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
En kronograf från Garmin... Har fått mycket bra betyg och är en helt ny generation jämfört med tex Labradar som tidigare satte nivån. Glad att jag väntade några år och inte valde just Labradar. Jag haft en billigare begagnad optiskt kronograf under tiden, men klantar man sig så skjuter man lätt sönder bågarna på den.Screenshot_20240617-101300-493.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En kronograf från Garmin... Har fått mycket bra betyg och är en helt ny generation jämfört med tex Labradar som tidigare satte nivån. Glad att jag väntade några år och inte valde just Labradar. Jag haft en billigare begagnad optiskt kronograf under tiden, men klantar man sig så skjuter man lätt sönder bågarna på den.View attachment 499806
Vad är detta för manick och vad används den till?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
En kronograf från Garmin... Har fått mycket bra betyg och är en helt ny generation jämfört med tex Labradar som tidigare satte nivån. Glad att jag väntade några år och inte valde just Labradar. Jag haft en billigare begagnad optiskt kronograf under tiden, men klantar man sig så skjuter man lätt sönder bågarna på den.View attachment 499806
- Åh en leksak för mina CO2-pickor!
Som en bänkning för pickadoller.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad är detta för manick och vad används den till?
Främst för att mäta hastighet hos kulor, pilar vfsh som man skjuter iväg. Nödvändigt verktyg när man tar fram nya laddningar. Funkar med luftpickor, pistoler, gevär och till och med pilbåge tydligen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Främst för att mäta hastighet hos kulor, pilar vfsh som man skjuter iväg. Nödvändigt verktyg när man tar fram nya laddningar. Funkar med luftpickor, pistoler, gevär och till och med pilbåge tydligen.
Schysst, klart överkurs för mig men like it. Jag kör Norma rakt av.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Den här ska jag ha sa färghandlaren, får se om den är någe stryktålig då. Nu ska jag bara lista ut hur man får bort metallspån från magnet.. hade jag tänkt till skulle det varit rostfri skruv och lite precionsdremlat.

Stålborste och dammsugare får bli fail nr 1.
20240617-172156.jpg

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
Kunde inte motstå frestelsen att lägga en slant på hjälmen jag önskat mig1000010732.jpg1000010730.jpg Jag har förstås inte råd att lägga över 10" på en sådan, så nu kan anas oråd. Levererades på två- tre veckor, en månad före utlovat leverans datum. 1/10 av priset, ja, Ali Express minsann.( Den ena är den jag haft sen innan)

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Kunde inte motstå frestelsen att lägga en slant på hjälmen jag önskat migView attachment 499848View attachment 499849 Jag har förstås inte råd att lägga över 10" på en sådan, så nu kan anas oråd. Levererades på två- tre veckor, en månad före utlovat leverans datum. 1/10 av priset, ja, Ali Express minsann.( Den ena är den jag haft sen innan)
Den blir snygg på hyllan ovanför hojen.
Hoppas den aldrig lämnar hyllan.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kunde inte motstå frestelsen att lägga en slant på hjälmen jag önskat migView attachment 499848View attachment 499849 Jag har förstås inte råd att lägga över 10" på en sådan, så nu kan anas oråd. Levererades på två- tre veckor, en månad före utlovat leverans datum. 1/10 av priset, ja, Ali Express minsann.( Den ena är den jag haft sen innan)
Fattar inte, vad har du köpt exakt?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...