Nä, Octavia. Lite lagom stor att funka som daglig "driver" när vi lämnar tillbaka leasing-elbilenÄr det en såndär Tigusharan?
Finns massor av kul att hitta på! Man kan exempelvis printa ut en modell av en knölig tändsticksaskDu får utveckla sen med exempel på vad du tänkt det till i symbios med andra maskiner.
Kul.
Finns massor av kul att hitta på! Man kan exempelvis printa ut en modell av en knölig tändsticksaskSkämt åsido, huvudsakligen kommer jag (försöka) använda den till att replikera och skriva ut mindre reservdelar och dylikt. Beroende på hur exakta modellerna blir såklart. En tanke jag har är att försöka skriva ut en ersättare till ett trasigt blinkersglas genom att skanna och spegelvända det hela glaset på andra sidan, och sen skriva ut det i färgat transparent resin. Jag har också funderingar på att försöka skanna och skriva ut en 2T-kolv till någon liten nätt moppemotor eller dylikt i gjutbart resin för att därefter gjuta av den i aluminium, mest för att se om det går att tillverka egna motorkomponenter. Går det så öppnar det upp för så jävla många roliga projekt
Lite så går tankarna
![]()
Ofta är den låst pga att cirkulationspumpen kärvar och inte går igång, man kan knacka på den eller byta.men dieselvärmaren går ej och det finns en del rost och det behövs en större rekond mm
Jag har VCDS av senaste modell och kunde låsa upp den. Fanns några felkoder sedan tidigare, men vid testkörning efter upplåsning, så ger den felkoderna nedan. Den startar nu både med VCDS eller när jag kör knapp eller fjärrkontroll och håller sig igång enligt lysdioden, men som synes så värmer den bara ett tag, men stannar av sen. Kommer inte ut någon värme i kupén. Så något fel är det (en tidigare felkod sa något om tempsensor, så kanske därför den reagerar med "overheat"?). Kan det vara att den kickar igång, men överhettar för att cirkulationen inte fungerar och värmen stannar kvar i brännaren? Jag kan inte dessa brännare alls, annat än på en fundamental nivå...Ofta är den låst pga att cirkulationspumpen kärvar och inte går igång, man kan knacka på den eller byta.
Be verkstan radera felkoder och låsa upp värmaren när dom byter DSG-olja. 5.5 liter.
Pluggen ska dras med 45 Nm![]()
Är det inte "ingen flambildning" så är det vanligaste att cirkulationspumpen är paj, klart lättast att byta.Jag har VCDS av senaste modell och kunde låsa upp den. Fanns några felkoder sedan tidigare, men vid testkörning efter upplåsning, så ger den felkoderna nedan. Den startar nu både med VCDS eller när jag kör knapp eller fjärrkontroll och håller sig igång enligt lysdioden, men som synes så värmer den bara ett tag, men stannar av sen. Kommer inte ut någon värme i kupén. Så något fel är det (en tidigare felkod sa något om tempsensor, så kanske därför den reagerar med "overheat"?). Kan det vara att den kickar igång, men överhettar för att cirkulationen inte fungerar och värmen stannar kvar i brännaren? Jag kan inte dessa brännare alls, annat än på en fundamental nivå...
View attachment 500380View attachment 500381View attachment 500382
Hoppas på det... Jag har några månader på mig att få den biten fixad. Är det något man kan köpa löst? - och åtgärda själv eller är det en sådan knepig operation att man bör lämna bort? Jag gör ju det mesta själv annars, kamremsbyten, generator, renovera klimatanläggning osv.Är det inte "ingen flambildning" så är det vanligaste att cirkulationspumpen är paj, klart lättast att byta.
Tackar för tipset, det ska jag komma ihågOm du ska gjuta en egen kolv så använd endast gamla kolvar som gjutmaterial. De är gjorda i legeringar med mycket kisel för att minska värmeutvidgningen.
Sen skulle jag iofs även vilja ha dom svarvade koniska och helst även ovala.
Korrekt, klämmer du slangarna med klämtänger så slipper du lufta sen.Hoppas på det... Jag har några månader på mig att få den biten fixad. Är det något man kan köpa löst? - och åtgärda själv eller är det en sådan knepig operation att man bör lämna bort? Jag gör ju det mesta själv annars, kamremsbyten, generator, renovera klimatanläggning osv.
Eller om det faktiskt är värt att bara lämna bort jobbet - bara inte till märkesverkstad så man får slanta upp för helt nytt aggregat och halva bilens värde.
Edit: läst på lite - det kan troligt vara en separat vattenpump, det ser så ut från reservdelar på Bildelsbasen/Autodoc mfl och då är det ju en lätt match. Bort med hö framhjul och innerskärm så ska den tydligen sitta där...
Bra pris, har gått och funderat på en sån men hur effektivt och länge kapar den egentligen?En motorsåg till. Batterisåg. Främst tänkt för kvistning och liknande lätta arbeten där man inte behöver starta och stoppa bensinsågen hela tiden.
Bra erbjudande från Husqvarnas officiella webbshop just nu på 120i.
Tack!En motorsåg till. Batterisåg. Främst tänkt för kvistning och liknande lätta arbeten där man inte behöver starta och stoppa bensinsågen hela tiden.
Bra erbjudande från Husqvarnas officiella webbshop just nu på 120i.![]()
Tydligen kapar den ganska hyggligt med mer batteritid än vad man först nog hade förväntat sig.Bra pris, har gått och funderat på en sån men hur effektivt och länge kapar den egentligen?
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |