"Det här köpte jag idag!"-tråden

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
2 spel till Game Boy, Mega Man I och II.
1 spel till Game Boy Advance, Namco Museum (Ms Pacman, Galago mfl)
Inte lika dyra leksaker som ni andra har, men men.... :)

Bifogat

• 118318451_1.jpg
    118318451_1.jpg
    58 KB · Visningar: 49

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Paintball eller skjuter du såna där plastärtor?

Jag kastar plast. :tummenupp

Vad har du för rolig utrustning? kört Airsoft tidigare nämnligen - vart två FAMAS som trogna tjänare (ena med rödpunktsikte och M120-fjäder), medan ena polaren körde två Steyr Aug och den andra MP5 och Sig Sauer P227 (enhetliga... inte när det gällde vapnen, klädsel däremot hehe)

Ett rejält hopplock av bössor: En gasdriven Mossberg 500, M14, PMC-kitad AKS74U, M11 och en G17.

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Berätta mer! Jag har också börjat kika lite på hus, men jag blir inte klok på hur man värderar dom. Känns som de flesta prislappar är tagna ur luften.

Flickvän och undertecknad har letat hus i 1-2 år nu, men nu blev det affär. Det var värt väntan.

1.4 mille i Tidaholm. Välvårdat 70-talshus, köpte av 80-årig gentleman. Han och hans fru byggde kåken en gång i tiden och han har varit lika pedant med huset som jag är med min E39:a. Ca 110kvm på markplan och därtill stor källare, garage + carport, lagom stor trädgård.

Med tanke på att paret är äldre, är det mycket som ska fixas i huset, men mestadels rör det sig om lite färg och omtapetsering. Vitvaror i kök är nya, huset har bergvärme, så det dyraste som ska fixas längre fram är "porslinet" i badrummet.

För samma summa i 08-land antar jag man bara får en etta eller knappt det?

Egentligen hade vi 1.2 som tak för vad vi ville låna. Men, alla hus vi har kikat på före detta har haft mycket som ska fixas. Ny dränering, nytt tak, en del skador. Vad man än kikat på har det varit en en hel del saker man MÅSTE fixa, utöver det vanliga med att byta innertak, golv, tapeter, ommålning, ibland köksprylar och porslin, etc. Här gav vi lite mer, men är inget som är i behov av att fixas, allt är tiptop, bara kosmetiska förändringar i form av tapeter och målning in- och utvändigt som man vill göra för att man ska trivas.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Flickvän och undertecknad har letat hus i 1-2 år nu, men nu blev det affär. Det var värt väntan.

1.4 mille i Tidaholm. Välvårdat 70-talshus, köpte av 80-årig gentleman. Han och hans fru byggde kåken en gång i tiden och han har varit lika pedant med huset som jag är med min E39:a. Ca 110kvm på markplan och därtill stor källare, garage + carport, lagom stor trädgård.

Med tanke på att paret är äldre, är det mycket som ska fixas i huset, men mestadels rör det sig om lite färg och omtapetsering. Vitvaror i kök är nya, huset har bergvärme, så det dyraste som ska fixas längre fram är "porslinet" i badrummet.

Egentligen hade vi 1.2 som tak för vad vi ville låna. Men, alla hus vi har kikat på före detta har haft mycket som ska fixas. Ny dränering, nytt tak, en del skador. Vad man än kikat på har det varit en en hel del saker man MÅSTE fixa, utöver det vanliga med att byta innertak, golv, tapeter, ommålning, ibland köksprylar och porslin, etc. Här gav vi lite mer, men är inget som är i behov av att fixas, allt är tiptop, bara kosmetiska förändringar i form av tapeter och målning in- och utvändigt som man vill göra för att man ska trivas.

Åh! Trevligt!

För min del blev det en kopp kaffe på tåget från Lund till Stockholm.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Får lov att gratulera! :tummenupp

Det är lite som att köpa en gammal bil. Hellre en välvårdad originalare som är lite ytrostig en än sönderkapad, vråltrimmad dito som knappt går.
I slutändan är det garanterat billigare för er att köpa det lite dyrare huset än ett billigare som kräver mycket jobb.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Gratulerar till huset! Renoveringsobjekt kan vara kul om man känner att man mäktar med det. I slutänden så blir det ju precis så som man vill ha det.

Köper man däremot renoverat (och följaktligen betalar extra för att det är renoverat) och renoveringen inte faller en riktigt i smaken, så bär det ju emot att riva ut det nyrenoverade.

När jag kollar på hus förvånas jag över att det är så många som lägger brun klinker och gärna på diagonalen. Även på väggar i bad/kök sätter folk gärna en rad plattor på sniskan (med blom-motiv eller nåt ljusblått fult). Skulle jag köpa ett sånt vore jag tvungen att riva ur hela skiten eftersom jag fullkomligen avskyr snedkaklingar. Buärk.

På tal om ettor i stan så såg jag att det var en till salu i mitt hus. 1995000 så jag att utgångspriset låg på för 39 m2. Det är lite snett, men det får de säkert ut.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Får lov att gratulera! :tummenupp

Det är lite som att köpa en gammal bil. Hellre en välvårdad originalare som är lite ytrostig en än sönderkapad, vråltrimmad dito som knappt går.
I slutändan är det garanterat billigare för er att köpa det lite dyrare huset än ett billigare som kräver mycket jobb.

Thanks!

Ja, absolut och precis som med bil, ju färre ägare desto bättre. Att det är välvårdat är ett stort plus, är själv ingen händige Kalle eller snickarsnubbe, utan blott en kontorsråtta.

Nu är jag förvisso inte ett sådant hopplöst fall som Markus, :D jag klarar av både att backa med släp och spänna spännband, så att måla och tapetsera går nog bra. Men, att snickra och slikt är inte min kopp thé.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gratulerar till huset! Renoveringsobjekt kan vara kul om man känner att man mäktar med det. I slutänden så blir det ju precis så som man vill ha det.

Köper man däremot renoverat (och följaktligen betalar extra för att det är renoverat) och renoveringen inte faller en riktigt i smaken, så bär det ju emot att riva ut det nyrenoverade.

När jag kollar på hus förvånas jag över att det är så många som lägger brun klinker och gärna på diagonalen. Även på väggar i bad/kök sätter folk gärna en rad plattor på sniskan (med blom-motiv eller nåt ljusblått fult). Skulle jag köpa ett sånt vore jag tvungen att riva ur hela skiten eftersom jag fullkomligen avskyr snedkaklingar. Buärk.

På tal om ettor i stan så såg jag att det var en till salu i mitt hus. 1995000 så jag att utgångspriset låg på för 39 m2. Det är lite snett, men det får de säkert ut.

Thanks!

Ja, exakt. Kass att köpa nyrenoverat om det ändå inte faller en på läppen. Känns långt viktigare att huset är i skick och "friskt". Makalösa priser i Stockholm, men marknaden styr.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Ett hus vi var väldigt sugna på avskrevs raskt när första budet som la's var 900000 kr över utgångspriset... Stockholm :arsele
Köpte för övrigt en 2TB USB-hårddisk och Fight Club på Bluray hos CDON.com i går :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Grattis! Då vet du vad du ska göra på din "fritid" framöver då :D

Själva har vi snart ägt huset ett år och bott lite mer än ett halvår i det men då vi köpte ett "renoveringsobjekt" så lär vi inte vara klara förrän om tidigast några år. Eller klara och klara, det blir man ju aldrig. Planer på utbygge åt alla håll och kanter och även uppåt finns när nuvarande hus är färdigt.
Angående marknadspriser så är det ju helt uppåt väggarna på många stället :brinnerup
Vi gav strax under miljonen för vårat och jag räknar med en miljon till på det innan det är som vi vill men samtidigt skulle jag inte kunna tänka mig att köpa ett färdigt för 2 miljoner och inte göra ett skit på det.

Får ni tillgång till det inom kort eller?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Grattis! Då vet du vad du ska göra på din "fritid" framöver då :D

Jo tack, inga fritidsproblem här inte... ...dessutom ska jag bli pappa i september, så nu kommer kulorna gå till amortering, välling och blöjor... :livegen

"The end of the world as we know it"... :gnissla

Vi gav strax under miljonen för vårat och jag räknar med en miljon till på det innan det är som vi vill men samtidigt skulle jag inte kunna tänka mig att köpa ett färdigt för 2 miljoner och inte göra ett skit på det.

Får ni tillgång till det inom kort eller?

Andra veckan i maj, plus minus några dagar.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jo tack, inga fritidsproblem här inte... ...dessutom ska jag bli pappa i september, så nu kommer kulorna gå till amortering, välling och blöjor... :livegen

Äh, du får ju barnbidrag. (Eller skall man kalla det för en barnförsäkring precis som akassan)

Oavsett så är det skitfett!

Edit: Grattis förresten. DU måste precis fått reda på att du skall bli farsa. Se till att du renoverat klart huset tills dess, för sen är det klippt.

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Äh, du får ju barnbidrag. (Eller skall man kalla det för en barnförsäkring precis som akassan)

Oavsett så är det skitfett!

Ja, det ska bli grymt kul, samtidigt som det är lite skrämmande... :D

Edit: Grattis förresten. DU måste precis fått reda på att du skall bli farsa. Se till att du renoverat klart huset tills dess, för sen är det klippt.

Thanks! :tummenupp

Det är ju det som är grejen, vi behöver inte direkt renovera, bara måla och tapetsera lite. Peppar, peppar, ta i trä... ...inledningsvis iaf. :rolleyes:

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Det är ju det som är grejen, vi behöver inte direkt renovera, bara måla och tapetsera lite. Peppar, peppar, ta i trä... ...inledningsvis iaf. :rolleyes:

Du, snart kommer tjejen på att hon vill ha bubbel i badrummet, så då får du bygga om hela skiten. Lycka till ;)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

För samma summa i 08-land antar jag man bara får en etta eller knappt det?Egentligen hade vi 1.2 som tak för vad vi ville låna. Men, alla hus vi har kikat på före detta har haft mycket som ska fixas. Ny dränering, nytt tak, en del skador. Vad man än kikat på har det varit en en hel del saker man MÅSTE fixa, utöver det vanliga med att byta innertak, golv, tapeter, ommålning, ibland köksprylar och porslin, etc. Här gav vi lite mer, men är inget som är i behov av att fixas, allt är tiptop, bara kosmetiska
förändringar i form av tapeter och målning in- och utvändigt som man
vill göra för att man ska trivas.

Grattis. För den summan har ni nog fått väldigt mycket för pengarna :)
Hade gjort likadant, lagt lite mer för att slippa storrenovera det första man gör.

Du, snart kommer tjejen på att hon vill ha bubbel i badrummet, så då får du bygga om hela skiten. Lycka till ;)

Då köper man en badtunna att ha ute så kan man kolla på stjärnorna, bada o dricka bubbel :)

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...