Paintball eller skjuter du såna där plastärtor?
Vad har du för rolig utrustning? kört Airsoft tidigare nämnligen - vart två FAMAS som trogna tjänare (ena med rödpunktsikte och M120-fjäder), medan ena polaren körde två Steyr Aug och den andra MP5 och Sig Sauer P227 (enhetliga... inte när det gällde vapnen, klädsel däremot hehe)
Berätta mer! Jag har också börjat kika lite på hus, men jag blir inte klok på hur man värderar dom. Känns som de flesta prislappar är tagna ur luften.
Flickvän och undertecknad har letat hus i 1-2 år nu, men nu blev det affär. Det var värt väntan.
1.4 mille i Tidaholm. Välvårdat 70-talshus, köpte av 80-årig gentleman. Han och hans fru byggde kåken en gång i tiden och han har varit lika pedant med huset som jag är med min E39:a. Ca 110kvm på markplan och därtill stor källare, garage + carport, lagom stor trädgård.
Med tanke på att paret är äldre, är det mycket som ska fixas i huset, men mestadels rör det sig om lite färg och omtapetsering. Vitvaror i kök är nya, huset har bergvärme, så det dyraste som ska fixas längre fram är "porslinet" i badrummet.
För samma summa i 08-land antar jag man bara får en etta eller knappt det?
Egentligen hade vi 1.2 som tak för vad vi ville låna. Men, alla hus vi har kikat på före detta har haft mycket som ska fixas. Ny dränering, nytt tak, en del skador. Vad man än kikat på har det varit en en hel del saker man MÅSTE fixa, utöver det vanliga med att byta innertak, golv, tapeter, ommålning, ibland köksprylar och porslin, etc. Här gav vi lite mer, men är inget som är i behov av att fixas, allt är tiptop, bara kosmetiska förändringar i form av tapeter och målning in- och utvändigt som man vill göra för att man ska trivas.
Flickvän och undertecknad har letat hus i 1-2 år nu, men nu blev det affär. Det var värt väntan.
1.4 mille i Tidaholm. Välvårdat 70-talshus, köpte av 80-årig gentleman. Han och hans fru byggde kåken en gång i tiden och han har varit lika pedant med huset som jag är med min E39:a. Ca 110kvm på markplan och därtill stor källare, garage + carport, lagom stor trädgård.
Med tanke på att paret är äldre, är det mycket som ska fixas i huset, men mestadels rör det sig om lite färg och omtapetsering. Vitvaror i kök är nya, huset har bergvärme, så det dyraste som ska fixas längre fram är "porslinet" i badrummet.
Egentligen hade vi 1.2 som tak för vad vi ville låna. Men, alla hus vi har kikat på före detta har haft mycket som ska fixas. Ny dränering, nytt tak, en del skador. Vad man än kikat på har det varit en en hel del saker man MÅSTE fixa, utöver det vanliga med att byta innertak, golv, tapeter, ommålning, ibland köksprylar och porslin, etc. Här gav vi lite mer, men är inget som är i behov av att fixas, allt är tiptop, bara kosmetiska förändringar i form av tapeter och målning in- och utvändigt som man vill göra för att man ska trivas.
Får lov att gratulera!
Det är lite som att köpa en gammal bil. Hellre en välvårdad originalare som är lite ytrostig en än sönderkapad, vråltrimmad dito som knappt går.
I slutändan är det garanterat billigare för er att köpa det lite dyrare huset än ett billigare som kräver mycket jobb.
Sex meter rör i rostfritt stål, ca fyra och en kvarts tum i diameter. Någon som kan gissa vad jag ska ha det till?
Gratulerar till huset! Renoveringsobjekt kan vara kul om man känner att man mäktar med det. I slutänden så blir det ju precis så som man vill ha det.
Köper man däremot renoverat (och följaktligen betalar extra för att det är renoverat) och renoveringen inte faller en riktigt i smaken, så bär det ju emot att riva ut det nyrenoverade.
När jag kollar på hus förvånas jag över att det är så många som lägger brun klinker och gärna på diagonalen. Även på väggar i bad/kök sätter folk gärna en rad plattor på sniskan (med blom-motiv eller nåt ljusblått fult). Skulle jag köpa ett sånt vore jag tvungen att riva ur hela skiten eftersom jag fullkomligen avskyr snedkaklingar. Buärk.
På tal om ettor i stan så såg jag att det var en till salu i mitt hus. 1995000 så jag att utgångspriset låg på för 39 m2. Det är lite snett, men det får de säkert ut.
Grattis! Då vet du vad du ska göra på din "fritid" framöver då
Vi gav strax under miljonen för vårat och jag räknar med en miljon till på det innan det är som vi vill men samtidigt skulle jag inte kunna tänka mig att köpa ett färdigt för 2 miljoner och inte göra ett skit på det.
Får ni tillgång till det inom kort eller?
Grattis! Då vet du vad du ska göra på din "fritid" framöver då
Jo tack, inga fritidsproblem här inte... ...dessutom ska jag bli pappa i september, så nu kommer kulorna gå till amortering, välling och blöjor... :livegen
Äh, du får ju barnbidrag. (Eller skall man kalla det för en barnförsäkring precis som akassan)
Oavsett så är det skitfett!
Edit: Grattis förresten. DU måste precis fått reda på att du skall bli farsa. Se till att du renoverat klart huset tills dess, för sen är det klippt.
Det är ju det som är grejen, vi behöver inte direkt renovera, bara måla och tapetsera lite. Peppar, peppar, ta i trä... ...inledningsvis iaf.
Nära, det blir tyvärr inga helrör men väl raka rör
För samma summa i 08-land antar jag man bara får en etta eller knappt det?Egentligen hade vi 1.2 som tak för vad vi ville låna. Men, alla hus vi har kikat på före detta har haft mycket som ska fixas. Ny dränering, nytt tak, en del skador. Vad man än kikat på har det varit en en hel del saker man MÅSTE fixa, utöver det vanliga med att byta innertak, golv, tapeter, ommålning, ibland köksprylar och porslin, etc. Här gav vi lite mer, men är inget som är i behov av att fixas, allt är tiptop, bara kosmetiska
förändringar i form av tapeter och målning in- och utvändigt som man
vill göra för att man ska trivas.
Du, snart kommer tjejen på att hon vill ha bubbel i badrummet, så då får du bygga om hela skiten. Lycka till
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|