"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Hääärligt
Fina maskiner det där. Farsan har en exakt likadan som köpt. Hans är rätt kittad dock.
Tror han kan ha en massa delar extra om du skulle behöva, nån motor, ligger nått gött supertrapp osv.

Nya (bättre begagnade rör till min båge. Hade ett par svepta V&H Big Radius 2-2 tidigare men har nu bytt till ett par Big Shot Longs :tummenupp
Före:
Big radius 1.pngEfter:
Big shots longs 1.jpg

Några böcker.
Vill du ha något annat att bita i, kika på Richard Feynman's föreläsningar "Messenger Lectures" som spelades in på Cornell University USA 1964, allt annat i universum känns lite betydelselöst efteråt...

Det är sju stycken föreläsningar à 60-minuter. Något att kika på en tråkig arbetsdag.

Sök på Royal Institute på YT och kolla deras föreläsningar.
Ett exempel. Lätta att bli sittande

Lovade mig själv sist jag satt o jucka boogie med domkraft att komma på något bättre, la en beställning på ett par av dessa. Fanns som originaltillbehör till trailern för endast 2271 pengar = nej tack, skulle inte förvåna mig om det var per st men minns inte det helt noga.

699:- för 2st inkl. frakt, hoppas dom dyker upp :gnissla

5c32830337fac.jpg

5c327e3630ac6.jpg

God för 4 ton st utlovas det...

5c327e2f85026.png

Hittade billigt på ebay, blir spännande att se om man kan göra något med det. Hade tänkt ta växellådan och se om det går att modda in den i GP motorn.
s-l1600 (1).jpgs-l1600.jpg

Vill du ha något annat att bita i, kika på Richard Feynman's föreläsningar "Messenger Lectures" som spelades in på Cornell University USA 1964, allt annat i universum känns lite betydelselöst efteråt...

Det är sju stycken föreläsningar à 60-minuter. Något att kika på en tråkig arbetsdag.
Har redan gjort det, han är en av personerna jag hemskt gärna fått träffa och prata med, men det är ju lite svårt.
Läst den här med. https://www.goodreads.com/book/show/10260.The_Pleasure_of_Finding_Things_Out

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back