"Det här köpte jag idag!"-tråden

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
20230309-162637.jpg
Vill ha omdöme när du testat den hemma tack! ?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, den verkar ha ett klart prestandaövertag över min gamla pjäs åtminstone. Och är klart bättre på det jag bytte för - Snabb och bra kamera, en jäkla räckvidd på blåtandslurarna, etc.

Men bannemig det kommer att ta en stund innan man är kompis med mjukvaran.
Fyyyy vilket mastodontprojekt det är att byta telefon. Och stressnivån blir hög nog att inte sova på en vecka.
Egentligen kanske man borde skrivit i Förbannad-tråden istället.... :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, den verkar ha ett klart prestandaövertag över min gamla pjäs åtminstone. Och är klart bättre på det jag bytte för - Snabb och bra kamera, en jäkla räckvidd på blåtandslurarna, etc.

Men bannemig det kommer att ta en stund innan man är kompis med mjukvaran.
Fyyyy vilket mastodontprojekt det är att byta telefon. Och stressnivån blir hög nog att inte sova på en vecka.
Egentligen kanske man borde skrivit i Förbannad-tråden istället.... :gnissla

Fast så jäkligt brukar det ju inte vara om byter mellan två androidlurar, visst man måste dra sina widgetar dit man vill ha dom på skrivbordet, men annars är ju det mesta samma.

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Fast så jäkligt brukar det ju inte vara om byter mellan två androidlurar, visst man måste dra sina widgetar dit man vill ha dom på skrivbordet, men annars är ju det mesta samma.
Byter man från en Android som innehåller mycket extra från tillverkaren kan man ju bli lite överraskad av en Pixels avsaknad av bloatware. :7peta

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Byter man från en Android som innehåller mycket extra från tillverkaren kan man ju bli lite överraskad av en Pixels avsaknad av bloatware. :7peta

Ahh, ja det är sant, jag har bara bytt mellan lurar med väldigt lite bloat, dock aldrig någon Pixel som väl ska vara helt ren....

Jag hörde en fråga (för många år sedan) hur man installerade "Bixby" (eller vad den heter assistenten som alla hatar) på en telefon, han är nog den enda som har saknat det....
Han tyckte det var praktiskt med en dediikerad bixbyknapp också...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ahh, ja det är sant, jag har bara bytt mellan lurar med väldigt lite bloat, dock aldrig någon Pixel som väl ska vara helt ren....

Jag hörde en fråga (för många år sedan) hur man installerade "Bixby" (eller vad den heter assistenten som alla hatar) på en telefon, han är nog den enda som har saknat det....
Han tyckte det var praktiskt med en dediikerad bixbyknapp också...
Har förgäves försökt få bort Bixby från min Samsung.
Kommer nog också köpa Pixel nästa gång för att slippa skiten.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Min Samsung brukar meddela att Bixby inte är konfigurerat. Det verkar inte vara något jag behöver.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Xperia har ändå ganska magert med bloat, och mycket av dess egen programvara är bra grejer. Tyvärr så var ändå det bästa borta på min förra lur som var en lite billigare Sony, och bara pallret fanns.

I stort så är jag nog nöjd med min Pixel så här långt. Det sämsta är helt klart fingeravtrycksläsaren i skärmen som är alldeles fantastiskt dålig. Den är mycket, mycket sämre än Xperias läsare i skärmlås knappen, som även den är för dålig egentligen.

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Inte ofta jag postar här men nu börjar det bli för mycket av telefoner och gitarrer :tungan
Själv så shoppar jag delar till moppen. Mysigt va!?

Bifogat

• IMG_1479.jpg
    IMG_1479.jpg
    977 KB · Visningar: 26
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras