Hon till höger såg ju bra ut, men hon till vänster förblir nog ogift...
Jösses, det här med dresscode tycker jag känns 1800tal. När utseedefixeringen nått dessa propotioner har det gått på tok för långt. Kan givetvis förstå att en myndighetsperson måste ha en uniform, etc. Men det är en helt annan grej.
Får jag av ren nyfikenhet fråga dig hur det kommer sig att önskan att få rita på händerna är så stark att man medvetet väljer bort massor med jobb för att få göra det?
hon är ju mobilfjortis... dom får ******* ja lovarHon till höger såg ju bra ut, men hon till vänster förblir nog ogift...
hon är ju mobilfjortis... dom får ******* ja lovar
(****** = ha sex)
Jag tycker att alla som har tatuerat hakkors i pannan borde jobba på flyktingförläggning!
"Hon" till höger är ju transvestit ser du väl!
Det borde ju gå bra, så länge det är en flyktingförläggning för buddhister
du har rätt, my badNäe, hon får inge ******, hon är ju inte äkta fjortis, det är ju inte en vikmobil.
Någon hade skrivit "vi lever ju för fan på 2000-talet, då måste man väl få se ut så". Så bara för att vi lever just nu så måste man få se ut som en "idiot" som många tycker? Vad är det för fel att ha normer att rätta sig efter? Jag säger inte att man måste leva efter ett visst mått helt ut men någon måtta får det ju vara.
Inte ens om jag hade en gruv-firma skulle karln få jobba där nere om han såg ut så.
ännu bättre?
Personligen tycker jag att om man inte kan se ut som folk kan man förmodligen inte bete sig som folk heller, då kan man jobba i t.ex. gruva eller i landstinget. Med det inte sagt att man behöver se ut som bankman men ill-rött hår i feminin frisyr med piercing, då är man olämpad att vistas ute utan papperspåse över huvudet.
Hade jag själv suttit i en sits där jag skulle anställa folk är det helt andra faktorer jag skulle värdera. Om dom ser lite annorlunda ut, so what? Det kanske är rent av kul.
Vore väl mer påpassligt att göra sej av med människor som inte kan uppföra sej socialt, inte kan sitt jobb, bristande kompetens, alltid har ett dåligt bemötande, etc.
Så ditt jobb tycker det är ok att surfa på SH på arbetstid?
När det kommer till hur en person är ser jag inte kopplingen till utseende som du gör. Jag förstår verkligen inte hur de kan höra ihop. Du menar alltså att feta kanske är mer elaka än andra, rödhåriga är asociala, tatuerade är introverta, etc? Eller är det inte så tydligt, utan mer godtyckligt: Dom som inte följer strömmen utseendemässigt kan inte jobba?
ännu bättre?
Had du suttit i den sitsen att din bästa kund ringer upp dig och säger "Vad fan har du skickat för tivolitomte till mig, jag anlitar din konkurent istället, han är förvisso dyrare med har personal som ser ut som folk" kanske du hade tänkt om?
Men nu så finns det ju folk som upprörs av sådan klädsel också, så det går inte.
Den kund som ringt upp och kallat "min" anställde för "tivolitomte" är troligtvis slätstruken och "normal". Det fina med att vara "normal" är att de kan bete sig hur djävligt och diktatoriskt som helst utan konsekvenser, för de är ju just "normala" och får därmed bestämma vad som är "normalt" för alla andra.
Tivolitomte hade däremot varit ett adekvat uttryck ifall "min" anställde hade hängt upp reklamskyltarna upp-och-ned.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|