NisseHt
Yamaha samlare
Tror vi verkligen på detta?
Varför är det bara i USA dessa Volvobilar går så långt
Avsaknaden av saltade vintervägar kan spela in
Tror vi verkligen på detta?
Varför är det bara i USA dessa Volvobilar går så långt
Jag har själv haft 2 st Volvo 240 GL
En -88 i toppskick och en -90 i absolut toppskick! Väldigt fina bilar men jag tvivlar att dom skulle klara av 70 000 mil på 4-5 år med endast service.
Det kanske är min ålder som talar och jag börjat bli gaggig men jag tycker faktiskt att mycket som är nytt är galet dyrt. Då menar jag på det viset att man släppt sargen fullständigt och befinner sig på månen mer eller mindre.
När en ny minsting Audi kan kosta 400TKR och en MC i grundutförande kan kosta 250TKR . Detta sker samtidigt som en stor del av befolkningen har en inkomst som endast låter dem spara någon hundring i månaden.
En hel generation i Europa har inte ens arbete. På något vis har "marknaden" förlorat förståndet och enbart börja springa efter "vi måste ha in mer finesser" och kliva upp ett pinnhål på "statustegen".
Faktum är att jag gillar naket, enkelt, begripligt, skruvbart, gärna el befriat och fullständigt rått ärligt.
Visst är det senaste nya fenomenalt. Mycket nästan som trolleri. Men kosten är helt absurd.
Och jo, jag skulle kunna köpa nytt om jag prioriterade upp frågan.
Det kanske är min ålder som talar och jag börjat bli gaggig men jag tycker faktiskt att mycket som är nytt är galet dyrt. Då menar jag på det viset att man släppt sargen fullständigt och befinner sig på månen mer eller mindre.
När en ny minsting Audi kan kosta 400TKR och en MC i grundutförande kan kosta 250TKR . Detta sker samtidigt som en stor del av befolkningen har en inkomst som endast låter dem spara någon hundring i månaden.
En hel generation i Europa har inte ens arbete. På något vis har "marknaden" förlorat förståndet och enbart börja springa efter "vi måste ha in mer finesser" och kliva upp ett pinnhål på "statustegen".
Faktum är att jag gillar naket, enkelt, begripligt, skruvbart, gärna el befriat och fullständigt rått ärligt.
Visst är det senaste nya fenomenalt. Mycket nästan som trolleri. Men kosten är helt absurd.
Och jo, jag skulle kunna köpa nytt om jag prioriterade upp frågan.
Jag menade klassiker med en glimt i ögat
Självklart så är inte en hoj från sent 90-tal eller 2000-tal en klassiker.
Sen så var inte motorerna lika skottsäkra då som nu
Det skulle ju betyda att utvecklingen inom motorteknologi har stannat, och det vet ju vi att det inte har.
Det finns några stycken i Sverige vill du ha en så finns där nog en som är till salu utanför Malmö. Delar är inga jätteproblem, slitdelar är lätt då där är sålt ganska många i England så där finns internethandlare med goda lager av det mesta. Lackade grejer är svårt så skulle man vurpa blir det nog ganska mycket letande.
View attachment 394282
Det här är mitt exemplar. Bilden är tagen på Ring Häckeberga Skånes svar på Bulten.
Ok kanske allt är tekniskt bättre men roligare...... lite som tv marknaden, HD Ultra HD men det som kommer ut ur tv är samma skit som det alltid har varit
B14 (renault var det väl) i 343 var ingen höjdare heller.
Ventiljustering var 1000:e mil......
Någon som uppenbarligen inte har behovet av en sprillans ny hoj.
Någon som inte har råd med en helt ny hoj.
Någon som inte vill ha en helt ny hoj och kan tänka sig ett par mil på den.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|