Kawakex
Stay pretty, die young.
Jag förstår ditt inlägg att man inte ska uttala sig om nåt man inte vet något om, men jag tror samtidigt att alla VD:ar och chefer inte tar detta ansvar på allvar som du verkar gjort och ändå får en fet lön.Macaper skrev:2501421Blir så jävla lack när jag läser sådant här och börjar bli uppriktigt trött på den svenska mentaliteten och jante och allt skitsnack om orättvisor etc.
Skulle vara kul att veta vad folk faktiskt har för erfarenhet om ansvar och chefspositioner innan man droppar ett sådant fruktansvärt idiotiskt uttalande.
Vad vet jag, jag har varit VD och jag har varit egenföretagare. När du jobbar din 176dag i streck eller när du tittar över dina timmar för gångna året och inser att du har jobbat lite över 3400 timmar det gågna året för att hålla företaget igång. Eller när du startar de flesta mornar med näsblod och de flesta kvällar med att kräkas av utmattning. Så kom inte dragandes med någon rudad svensk avundsjuka och snacka om svenska chefer och hur alla moderatröstande egenföretagare är rika som troll och all sådan skit som man läser om i tidningen.
Är man inte nöjd, gör något åt det, gnälla eller snacka om orättvisa, det är för småbarn.
Och sorry för blame, är bara så sjukt trött på den så vanliga svenska avundsjukan och skitsnack om att chefer tjänar så mycket. Är du högsta hönset så jobbar du ALLTID, ansvar snurrar i huvudet, du jobbar mycket och saker som privatliv blir lidande. Ska du ha betalt för det - självklart.
Och vill man ha ett bekvämt 8-5 jobb där någon annan har tänkt åt dig och man kan dega runt, ja då får man betalt för det också. Inget fel i det.
Snacka om OT, sorry, många års frustration som bubblade upp, behöver nog ett skjut
Böter, helt sjukt att höja dem, svensk förmyndarsamhälle är toppen. Kommer bara skapa fler olyckor från folk som smiter mer och svårare olyckor, då jag tror många kommer gasa ändå mer när de väl kör förfort, kan ju kvitta ändå, så att säga.
Just me