DeWalt vs Makita

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Slår ett slag för milwaukee, billigt skit som fungerar prima! Lång batteri tid och iaf stora slagboren är odödlig. dock kostar den nästan dubbelt upp va du gav för hela kitet. (Avis som fan på priset!)

Kör med milwaukee på jobbet. Tycker dock aatt bateritiden suger :p
Lilla tigersågen dem har är guld!

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Har du kört nånting med grejerna?
Är vinkelslipen och cirkelsågen nånting att ha?
Börjar bli lite sugen på att köpa ett paket jag med :gnissla

:Edit
Hur gammal är LXT-serien?
Man vill ju inte direkt köpa fem år gamla grejer, om det finns bättre.
Så hur står sig LXT?

Last edited:

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Känner man nån som har ett kvitto på en likadan maskin kan man nog fula lite?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Så hur står sig LXT?

Om du ska handla är jag villig att samlasta. Det kan ju inte bli dyrare direkt..

/ Jens

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Jag undrar fortfarande om LXT-serien är fräsch?
Och om det är någon power i cirkelsågen?

Om du ska handla är jag villig att samlasta. Det kan ju inte bli dyrare direkt..

/ Jens

Jag har bara lite lösa tankar, men det är ju alltid kul med nya leksaker!
Jag har en bror i könjöping, så samtjöp skulle nog gå bra :)

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag undrar fortfarande om LXT-serien är fräsch?
Och om det är någon power i cirkelsågen?

Jag har inte hunnit prova prylarna ännu. Väskan som kom med kittet ligger full med verkytg under kojen i hytten och väntar på avmönstring.

Dock, mitt generella intryck är att det är bra grejer. Vi har en del Makitamaskiner av samma serie ombord och de har varken jag eller de som använder dem dagligen inget att klaga på.

En kollega köpte cirkelsågen för att år sedan och han är nöjd med den.

Jag höll på att få användning för vinkelslipen häromdagen. Skepparen ska mönstar av på lördag och har köpt golfklubbor som är längre än vad hans resväska är. Jag erbjöd mig att kapa klubborna så att de skulle få plats men det ville han inte... :gnissla

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Jag har inte hunnit prova prylarna ännu. Väskan som kom med kittet ligger full med verkytg under kojen i hytten och väntar på avmönstring...

Såg att du hade skickat paketet inom USA, där du sedan hämtade upp det. Var det något hotell du skickade det till eller arbetsplats, eller liknande?
Funderar på att åka över och handla lite under hösten.
Men man vill ju veta om det öht är möjligt att få det skickat till hotellet man bor på.

Hur stort är paketet?
Lugnt att ta med det på flyget?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Såg att du hade skickat paketet inom USA, där du sedan hämtade upp det. Var det något hotell du skickade det till eller arbetsplats, eller liknande?
Funderar på att åka över och handla lite under hösten.
Men man vill ju veta om det öht är möjligt att få det skickat till hotellet man bor på.

Hur stort är paketet?

Jag skickade paketet till agenten för båten jag jobbar på.

I paketet ingick det en väska som alla grejerna får plats i. Min tanke är att checka väskan på flyget hem så det ska inte vara några problem.

Att skicka till hotellet du bor på får du nog fråga de som jobbar där om det går bra. Alternativt får du smöra in dig hos någon receptionist och skicka det till henne.
Möjligheten att åka till någon järnhandel och köpa över disk finns säkert också. Säkert inte lika billigt men garanterat väldigt mycket billigare än vad det skulle kosta hemma i Sverige.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Så hur står sig LXT?

Både cirkelsågen och vinkelkapen funkar kanon... visst, kör du med de mycket på en och samma gång så kan du behöva byta batteri lite tidigare än annars, det är ju några RPM som de båda måste upp i.
Så ett tips till er som köper dessa paket, släng med ett till batteri på en gång, finns för typ $75 vilket är bra mycket billigare än 2000:- SEK som de kostar här.

LXT-serien är den som gäller och visst, den har funnits några år men är inte på väg ut än på ett tag, den är riktigt good shit med andra ord.

kan man lämna in för garanti inom sverige ändå?

Nope, det är det som är grejen, du kan inte lämna in för garanti i Sverige, Essve (generalagenten i Sverige) är inte helt förtjusta i denna gråimport. Men däremot kan du köpa hem ett likadant paket 1,5ggr till innan du kommer i närheten av det svenska priset.

Hur stort är paketet?

Lugnt och lugnt... beror ju på vad mer du har då den här väskan själv är inne och nosar på maxvikten du får ha med dig.
Sen kan jag tänka mig att tullen blir lite nyfikna när du kommer med en sproilans väska som det står Makita överallt på.

Kör med frakt hela vägen hem är mitt tips, du slipper trasslet och med frakt och tull och hela galejen så blir det ändå under 1000:- extra.

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vilken av verktygssajterna har lägst frakt då? Är det någon som har handlat från någon som inte vill ha $189 för frakten?

Frakten = 1850 spänn :näsblod

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
I paketet ingick det en väska som alla grejerna får plats i. Min tanke är att checka väskan på flyget hem så det ska inte vara några problem.

Att skicka till hotellet du bor på får du nog fråga de som jobbar där om det går bra. Alternativt får du smöra in dig hos någon receptionist och skicka det till henne.
Möjligheten att åka till någon järnhandel och köpa över disk finns säkert också. Säkert inte lika billigt men garanterat väldigt mycket billigare än vad det skulle kosta hemma i Sverige.

Okey. Då får man lägga på stora charmen alltså ;)
Annars finns det säkert någon kompis-kompis som bor där.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Nope, det är det som är grejen, du kan inte lämna in för garanti i Sverige, Essve (generalagenten i Sverige) är inte helt förtjusta i denna gråimport. Men däremot kan du köpa hem ett likadant paket 1,5ggr till innan du kommer i närheten av det svenska priset.

hmmm då är frågan om makita finland (vår lev på jobb) tar dem :(

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Lugnt och lugnt... beror ju på vad mer du har då den här väskan själv är inne och nosar på maxvikten du får ha med dig.
Sen kan jag tänka mig att tullen blir lite nyfikna när du kommer med en sproilans väska som det står Makita överallt på.

Kör med frakt hela vägen hem är mitt tips, du slipper trasslet och med frakt och tull och hela galejen så blir det ändå under 1000:- extra.

2*32kg om man slår till på business på vägen hem. :tummenupp
Tänkte mer på storleken på det hela.
edit: Var visst max 158cm som gällde, a
Man får väl rulla den i en vattenpöl eller liknande :D

Betalar ~1400:- för t.o.r.
Och har tänkt handla mer saker än verktygen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vilken av verktygssajterna har lägst frakt då? Är det någon som har handlat från någon som inte vill ha $189 för frakten?

Frakten = 1850 spänn :näsblod

Jag handlade från Toolking, kommer inte ihåg vad frakten kostade (2år sedan) men jag hamnade på totalt 5700:- för LXT-601 eller vad det heter och det var inkl frakt och tull o allt.

hmmm då är frågan om makita finland (vår lev på jobb) tar dem :(

Jag gissar på nej i och med att de inte rört i paketet och därmed inte fått ta ut sin vinst som bekostar garantijobben.
Men sen kan man fråga sig hur ofta dessa kvalitetsmaskiner går sönder också.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag handlade från Toolking, kommer inte ihåg vad frakten kostade (2år sedan) men jag hamnade på totalt 5700:- för LXT-601 eller vad det heter och det var inkl frakt och tull o allt.

Jag gissar på nej i och med att de inte rört i paketet och därmed inte fått ta ut sin vinst som bekostar garantijobben.
Men sen kan man fråga sig hur ofta dessa kvalitetsmaskiner går sönder också.

Tror också det tyvärr :/ och håller med angående risken. Med tanke på hur mycket vi säljer får vi knappt in reklamation/garanti ärende

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...