Har du kört nånting med grejerna?
Är vinkelslipen och cirkelsågen nånting att ha?
Börjar bli lite sugen på att köpa ett paket jag med
:Edit
Hur gammal är LXT-serien?
Man vill ju inte direkt köpa fem år gamla grejer, om det finns bättre.
Så hur står sig LXT?
Både cirkelsågen och vinkelkapen funkar kanon... visst, kör du med de mycket på en och samma gång så kan du behöva byta batteri lite tidigare än annars, det är ju några RPM som de båda måste upp i.
Så ett tips till er som köper dessa paket, släng med ett till batteri på en gång, finns för typ $75 vilket är bra mycket billigare än 2000:- SEK som de kostar här.
LXT-serien är den som gäller och visst, den har funnits några år men är inte på väg ut än på ett tag, den är riktigt good shit med andra ord.
kan man lämna in för garanti inom sverige ändå?
Nope, det är det som är grejen, du kan inte lämna in för garanti i Sverige, Essve (generalagenten i Sverige) är inte helt förtjusta i denna gråimport. Men däremot kan du köpa hem ett likadant paket 1,5ggr till innan du kommer i närheten av det svenska priset.
Hur stort är paketet?
Lugnt att ta med det på flyget?
Lugnt och lugnt... beror ju på vad mer du har då den här väskan själv är inne och nosar på maxvikten du får ha med dig.
Sen kan jag tänka mig att tullen blir lite nyfikna när du kommer med en sproilans väska som det står Makita överallt på.
Kör med frakt hela vägen hem är mitt tips, du slipper trasslet och med frakt och tull och hela galejen så blir det ändå under 1000:- extra.