Dieseltråden.

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Karlskoga - åsen
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
Kul med en dieseltråd. Den hade jag ju missat :näsblod
Här har ni min stackars hojsläpare.
1.9TDI -01 stackars Caddy har fått äran att dra den glorifierande lasten. :tummenupp

Går runt 55liter i tanken. Körde till Gotland runt på gotland och hem igen utan att tanka med släp, runt 80mil eller nåt. Dom som åkte med bensinbil fick tanka minst en gång hehe :D

caddyslp.jpg
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Nu kommer jag å pajar den här tråden med upplysningen om att jag betalade 13:29 per liter för dieseln idag :(

13:29!!!!!!!!!!

Dieselskatteuppror.se?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nu kommer jag å pajar den här tråden med upplysningen om att jag betalade 13:29 per liter för dieseln idag :(

13:29!!!!!!!!!!

Dieselskatteuppror.se?

Hmm, 13,20 fick jag slanta upp i förrgår. Jävla "rättviseskatter"! Det var ju inte länge sedan dieseln kostade 6-7 spänn och ännu billigare om man köpte röddiesel från Åland :)

Vi har nu fyra dieslar i familjen - senaste tillskottet är en stor jäkel (har inte vidvinkel på kameran :D ):
 

Bifogat

  • DSC00224.JPG
    DSC00224.JPG
    26 KB · Visningar: 876

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Diesel is the shit... Åker med diesel Golf som numera är tillsalu för att kunna köpa mig en jumpy diesel för att frakta hojen i.


Kommer aldrig mer köpa bensin iallfall...


///Micke
 

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Guldsmedshyttan
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
Kom hem ifrån kryssning i lördags och fick se till min förskräckelse att bensinen kostade 12.47 och dieseln häpnandsväckande 13.46 :skrämd

JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD, här köper man en lastibilsreggad golfdiesel kör i ett halvår vad händer sen jo dieseln blir dyrare än bensin grrrrr :mad:
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
11.94 kostar dieseln här. :tungan

Fortfarande alldeles för dyrt.

Jag undrar vad som krävs för att våran kära riksdag skall öppna ögonen och inse att detta inte kommer att hålla.
Tror dom att dieseln fortfarande är en svartrykande miljöbov?
Nej en rejäl manifestation mot dessa mindre begåvade människor är på sin plats tycker jag.

Nu skall jag skriva en rad i Förbannad tråden också.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det är när man kommer upp mot tvåhundringen det blir lite spännande med 6" höjsats, bladfjädrar och ofjädrad vikt som en fiat punto:näsblod
Lite gungigt kanske? :hihi
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
kovlt! Det var ju bara en tidsfråga då man drar små sportkråker på strippen redan med dieselknackande långpickisar. Det är när man kommer upp mot tvåhundringen det blir lite spännande med 6" höjsats, bladfjädrar och ofjädrad vikt som en fiat punto:näsblod

Ja det vore jäddrit nice och skrämma upp en sån kärra som du har, och sedan tillverka en ultralätt och mycket verklighetstrogen kuliss av en Bobcat, eller betongblandare eller nåt annat tungt föremål och spänna fast med spännband på flaket. Sedan ut och dra vid rödljusen.

" Hur går Porschen?
-Joäää, jag vart omkörd av en dieselpickis...med en bobcat på flaket :brinnerup"
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ja det vore jäddrit nice och skrämma upp en sån kärra som du har, och sedan tillverka en ultralätt och mycket verklighetstrogen kuliss av en Bobcat, eller betongblandare eller nåt annat tungt föremål och spänna fast med spännband på flaket. Sedan ut och dra vid rödljusen.

" Hur går Porschen?
-Joäää, jag vart omkörd av en dieselpickis...med en bobcat på flaket :brinnerup"

Syrran jobbar som atributmakare på dramaten, hon kan göra fejk-allt. Ett fejkat lass med 0-16 på flaket skulle funka:D Då måste man se till att ligga i vänsterfilen (avgasröret går ut framför höger bahjul) så att man impregnerar den benvita suffletten med dieselsot. Det blir en jevvla kvart om man ställer på pumpen lite :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top