Dieseltråden.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Syrran jobbar som atributmakare på dramaten, hon kan göra fejk-allt. Ett fejkat lass med 0-16 på flaket skulle funka:D Då måste man se till att ligga i vänsterfilen (avgasröret går ut framför höger bahjul) så att man impregnerar den benvita suffletten med dieselsot. Det blir en jevvla kvart om man ställer på pumpen lite :)

Sänk bakfjädrarna så den ser nerlastad ut och ett rejält lass tegel (av frigolit) på flaket....

Det skulle förnedra kidsen med japsbil och fjortisvissla...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har en vän som renoverat ett par veteranlastbilar.
På den ena har han en grisbur med en gigantisk plastsugga, med inbyggd bandspelare.
Man få gå ganska nära för att se om det är en riktig gris.
Då drar han på bandspelaren...

På den andra (har för mig att det är en volvo med Hesselman motor) har han kapell.
På flaket har han skruvat fast en kökssoffa.
Husbil.
Vännen är 73 bast..

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
På den ena har han en grisbur med en gigantisk plastsugga, med inbyggd bandspelare.

På den andra (har för mig att det är en volvo med Hesselman motor) har han kapell.
Husbil.
Vännen är 73 bast..

Kungligt :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Husbil.
Vännen är 73 bast..

Det där med sugga har Jag även varit inne på men en riktig då. Man kanske ska börja med en fejk för att känna av stämningen och sedan gå på att föda upp en riktig på kruskakli. Hon måste jallafall heta Sonja tm eller kanske Åsa.

Sänk bakfjädrarna så den ser nerlastad ut och ett rejält lass tegel (av frigolit) på flaket....

Det skulle förnedra kidsen med japsbil och fjortisvissla...

Bra ide. Man kan plocka bort ett par blad på varje sida bak så den gungar autentiskt.

Kåmisen plockade bort två blad bak på sin långford då han upplevde den som stötig:va Jag resonerar så att om man åker runt med ett 6 kvm tomt flak ensamen när andra samåker för miljön så ska det vara stötigt. Bara vetskapen om att den skulle gå som man vill om man la ett ton på flaket räcker.

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det där med sugga har Jag även varit inne på men en riktig då. Man kanske ska börja med en fejk för att känna av stämningen och sedan gå på att föda upp en riktig på kruskakli. Hon måste jallafall heta Sonja tm eller kanske Åsa.
Eller en lama som kan stå på flaket och spotta på andra bilister. :nicka

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Eller en lama som kan stå på flaket och spotta på andra bilister. :nicka

Men då måste man ha en hel hord för att uppnå samma effekt och vilket jäkla spottande det skulle bli. Skulle nog själv få mig ett par skurar.

Det skulle vara kul att ha en 3,5-5 tonsgrävare på släp efter konstans bara för att det är ballt.

Varför har inte folk PKPTRK med stordiesel i mer? Tjöp PKPKTRK!:mad:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Samtidigt som diesen är dyrare så betalar jag även 6000 kr i skatt på min bil... va fan liksom.

Det kallas miljöpolitik... De bilar som släpper ut mins mängt koldioxid ska ha straffskatt:mad: Min långfort är way miljövänligare än en fiat punto med 1.3 liters insprutningsfyra.

Quinnan (för Jag antar att det är en sossialdemokratisk sådan av nån anledning) som har kommit på detta med straffskatt på diesel skulle ha sig en lektion i verkningsgrad.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det kallas miljöpolitik... De bilar som släpper ut mins mängt koldioxid ska ha straffskatt:mad: Min långfort är way miljövänligare än en fiat punto med 1.3 liters insprutningsfyra.

Quinnan (för Jag antar att det är en sossialdemokratisk sådan av nån anledning) som har kommit på detta med straffskatt på diesel skulle ha sig en lektion i verkningsgrad.

Rapsoljan kostar 11 kr för en 1-literförpackning på Lidl mitt i City...

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hur funkar det där med rapsolja? Bara att tanka och se glad ut eller måste man köra 50/50 med riktig diesel?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hur funkar det där med rapsolja? Bara att tanka och se glad ut eller måste man köra 50/50 med riktig diesel?

I traditionella dieslar med mekanisk pump lär 50/50 funka sommartid, ska man köra vinte och/eler högre andel så fodras förvärmning från el- och eller kylvattenvärmeväxlare.

Ska man köra det i CR-dieslar så ska det förestras mha metanol och soda. Finns mycket om det där i internet och även YT.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
I traditionella dieslar med mekanisk pump lär 50/50 funka sommartid, ska man köra vinte och/eler högre andel så fodras förvärmning från el- och eller kylvattenvärmeväxlare.

Ska man köra det i CR-dieslar så ska det förestras mha metanol och soda. Finns mycket om det där i internet och även YT.

Funkar avslagen clubsoda från apotekarnas?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Funkar avslagen clubsoda från apotekarnas?

Nej men kaustiksoda. Stavas förvisso rätt lika med det är mycket mer tryck i kaustiksodan. :fakta Gästerna måste bli lite packade innan man kan blanda grogg på sånt.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
En gammal förkammar merca går att köra på begagnad 50% hydralolja och 50% kompressorolja om det är varmt ute. Det är otroligt vad den kan tända på.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Min A5 3.0TDI går fortfarande bra. Har Dieseltrimbox o bilen går bra måste jag säga. Ibland vill jag fundera på en 500hk bil, men gasar jag bara lite extra så går A5an riktigt bra både rakt fram och i svängarna på 285 sulorna.

Funderar dock på att byta ut sista biten av avgassystemet för att få lite mer motorljud från V6an. Någon här som jobbar inom "bygga avgassystemesbranschen"? :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
It lives AGAIN!

Efter att ha bankat huvet i växellådsbalken av okunskap i ett halvår över varför forden gått så konstigt har Jag nu blivit en hel del kunskaper om 7.3:an rikare!

Då Jag varit helt säker på att det varit något fel på styrboxen till dieselpumpen så har jag först fått reda på att den inte ens har nån vanlig pump:näsblod och att motorn är bättre konstruerad än jag hittills trott :)

Bifogat

• 20081017318mini.jpg
    20081017318mini.jpg
    84.5 KB · Visningar: 91
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024