Har haft en Pajero 93:a med 2,8 liters dieselfyra utan turbo. Pålitlig men det märks tydligt att bilen är byggd på en personbilsplattform, allt känns lite vekt. Snabb var den inte heller, lite som att köra VW bubbla.
Har också haft sexcylindriga LandCruisers - 1978 4,2 l bensin, '88 4,0 l diesel och '93 4,0 l diesel, alla utan turbo - och det är mycket bättre bilar, speciellt om man ska ut på dåliga vägar. Med undantag för '88:an går de som f*n också, 170-180 på mätaren. '93:an drog dessutom mindre bränsle än Pajeron.
(78:an gick 20 mil på en 80-literstank så i den hade man alltid åtta jeepdunkar fastbundna med ett gummirep bakom passagerarsätet. Kul om man hade rullat.)
Har också haft sexcylindriga LandCruisers - 1978 4,2 l bensin, '88 4,0 l diesel och '93 4,0 l diesel, alla utan turbo - och det är mycket bättre bilar, speciellt om man ska ut på dåliga vägar. Med undantag för '88:an går de som f*n också, 170-180 på mätaren. '93:an drog dessutom mindre bränsle än Pajeron.
(78:an gick 20 mil på en 80-literstank så i den hade man alltid åtta jeepdunkar fastbundna med ett gummirep bakom passagerarsätet. Kul om man hade rullat.)
Är turbodiseln i pajero ~93 nått att ha?
Håller den nått?
Vad kan den tänkas dra höjd och fetare hjul?
Kan man ha en sån som vanlig bil eller ruinerar det än totalt?