Dieseltråden.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
by the power of christ i condemn you!! :6surkart

Jamen forlat mig for att jag inte hade rad med en lika tuff och heftig langfarrd som du...:gråta Jag diggade motorn, det var en komplimang :krama

Forresten ar jag ateist:dummer :FU

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag med. 7.3:an är fin som fasen. finns rätt bra pickisar till bra pris men man måste snoka.

Jodu... Chevans 6.2:a är också ganska hyfsad (låter iallafall fett och verkar gå rätt bra för en diesel), men jag upplever ändå att både den och fordarna är dyra... Hittade ett par hyfsade fordpickisar när jag letade bil, men alla kostade ca 15000 kr för mycket och fanns dessutom ganska långt norrut så det fick bli en cheva med 5,7 L bensinare:) Är ganska nöjd med den också, även om det varit fräckare med diesel-v8:yoparty

Att sitta i en sån framför Djürwgn måste fanimej kvala in som extremsport! Och det spelar ingen roll hur fort man än paddlar så är karln fortfarande kvar bakom!

:rofl

Jag vill minnas att det var två kanotister som följde efter mig och jürgen i somras när vi var ute i skärgården i hans tändkula, helt självmant...:va :D Minns vidare att de red våra svallvågor ganska bra (de gick nästan under:skrämd ), vad säger det oss egentligen??:va :hihi

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag vill minnas att det var två kanotister som följde efter mig och jürgen i somras när vi var ute i skärgården i hans tändkula, helt självmant...:va :D Minns vidare att de red våra svallvågor ganska bra (de gick nästan under:skrämd ), vad säger det oss egentligen??:va :hihi
Ja fanken vad de tändkulesurfade.
Men det var ju i Meeelaren, din landkrabba! :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ja fanken vad de tändkulesurfade.
Men det var ju i Meeelaren, din landkrabba! :D

Det såg dock bra kul ut när halva killens kajak var under vatten och han sitter och skriker "mera mera, ökaaa!" halvvägs ner i det blå:D

Vi passerade knugens slott (eller var det sommarkoja?:va ), det är nära skärgården nog för mig:tungan

Att jag är en landkrabba ska dock villigt erkännas. Men, har blivit väldigt sugen på en båt (ånsgnipa närmare bestämt) nu på senare tid... Hade man bara pengar så...:rolleyes: Jaja, vi får väl se. Kanske att jag en dag kan ansluta mig till er övriga salta sjöbussar där ute på böljan i min egen lilla träbåt...:yoparty

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det såg dock bra kul ut när halva killens kajak var under vatten och han sitter och skriker "mera mera, ökaaa!" halvvägs ner i det blå:D

Vi passerade knugens slott (eller var det sommarkoja?:va ), det är nära skärgården nog för mig:tungan

Att jag är en landkrabba ska dock villigt erkännas. Men, har blivit väldigt sugen på en båt (ånsgnipa närmare bestämt) nu på senare tid... Hade man bara pengar så...:rolleyes: Jaja, vi får väl se. Kanske att jag en dag kan ansluta mig till er övriga salta sjöbussar där ute på böljan i min egen lilla träbåt...:yoparty

Korrekt, vi gjorde en sightseeing-tur till Drottningholm.

Ja på sjön är det lite friare än med land- och luftfarkoster.

Ångslup är kul. Har stiftat bekantskap med några ägare av dylika. Tändkule- och ångbåtsskeppare verkar ha mycket gemensamt. Svaga för öl, gjutjärn och polerad koppar. Och alltid med en fin solbränna.....av sot.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Korrekt, vi gjorde en sightseeing-tur till Drottningholm.

Ja på sjön är det lite friare än med land- och luftfarkoster.

Ångslup är kul. Har stiftat bekantskap med några ägare av dylika. Tändkule- och ångbåtsskeppare verkar ha mycket gemensamt. Svaga för öl, gjutjärn och polerad koppar. Och alltid med en fin solbränna.....av sot.

Så jag var inte helt ute och cyklade ändå? Där ser man...

Jo, det är väl så... I luften har jag hört sägas att Det är hyfsat fritt att göra lite som man vill, bara man fått tillstånd att lyfta och befinna sig ungefär dit man tänkt styra kosan... Sen lär man ju inte direkt bli tagen i fartkontroller och dylikt:D

Jepp, ånga är duktigt kul:tummenupp
Hehe, stämmer så väl...:D För att citera Jay Leno: "Ånga är ett av få kraftalternativ som kan både bränna (elda) och skålla dig till döds!":näsblod Vad roligt vi har! :brinnerup :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Klart som korvspad att styrväxeln är pajko!:huvet
Utgående axel glappar i sidled när man rattar. Den är stor som en 50-talsdamsugare och väger som en liten häst så även om kilopriset är bra kan det bli dyrt det här för att inte tala om hur kul den kommer bli att byta :näsblod

För att nå upp till den måste man sitta i semi-huk med fontanellen omgiven av idel hårdvassa föremål, ditsatta endast för att åsamka skada.

Det är härligt med Långford!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Klart som korvspad att styrväxeln är pajko!:huvet
Utgående axel glappar i sidled när man rattar. Den är stor som en 50-talsdamsugare och väger som en liten häst så även om kilopriset är bra kan det bli dyrt det här för att inte tala om hur kul den kommer bli att byta :näsblod

För att nå upp till den måste man sitta i semi-huk med fontanellen omgiven av idel hårdvassa föremål, ditsatta endast för att åsamka skada.

Det är härligt med Långford!

...och du har hittat och provat justerskruven med sin låsmutter?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Fast det är inte ratt-(höger/vänster)glappet utan glapp nere i utgående axel från växeln. Den glappar i sidled!! Lagren måste vara helt slut.

Ok! Då fattar jag. Ja då är det ju renovering eller byte som gäller, helt klart.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Den här kanske har varit upp förut, men det är riktig dieselsång. Åtminstone sägs det att det är en 2-cylindrig diesel, är inte speciellt hemma på traktorer..

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/a1ThSi1wbqU&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/a1ThSi1wbqU&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Den här kanske har varit upp förut, men det är riktig dieselsång. Åtminstone sägs det att det är en 2-cylindrig diesel, är inte speciellt hemma på traktorer..

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/a1ThSi1wbqU&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/a1ThSi1wbqU&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Är det en Nuffield tro?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...