Dieseltråden.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Okej! Då hänger jag med.

Hur ska man gå till väga för att lära sig allt om dieselmotorer? :banana

Jürgen brukar viska "Jag kan lära dig allt om dieselmotorer" i öronen på folk sena fredag/lördagnätter. Du får kartlägga var han rör sig och så är det bara att vänta.

:fyllisar

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Gå till ett ställe Teo aldrig besökt. Ett bibliotek! :D

Jag har Reine å Mimmi i fjällen på ljudbok, vasska Jag med biliotek till?:mad:

Btw så har Jag ny orginalläderratt i långforden. Vart en helt ny bi....monstertruck. Nu ska Jag bara fixa box till pumpen så jag får lite skjuts på grejorna.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Aha, jag läste i nån annan tråd att Jörgen var okysst, till och med av Teo, jag förstår nu varför :fattartil

Passa dig, du är ju versta puddingen. :brynad Jag är också sjukt svag för öl! Har du druckit upp hela den där backen själv :mad:
attachment.php

Jag har Reine å Mimmi i fjällen på ljudbok, vasska Jag med biliotek till?:mad:

Btw så har Jag ny orginalläderratt i långforden. Vart en helt ny bi....monstertruck. Nu ska Jag bara fixa box till pumpen så jag får lite skjuts på grejorna.

Oooh. Lack och läder!:tuttar

Ja du får visa upp henne sedan. Sedan skulle det ju byggas avgassystem också! Hur gick det med det?

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Oooh. Lack och läder!:tuttar
Visste att du skulle hugga på den:hihi

Ja du får visa upp henne sedan. Sedan skulle det ju byggas avgassystem också! Hur gick det med det?

Det blev prio-2 efter att Jag en trött morgon diagonalat över hela essingeleden med panikslagna fiat pellegrino-förare rattandes runt de bakre hjulhusen vilket till en början visade sig bero på att rattgodset spruckit, eller varit sprucket hela tiden Jag ägt långforden men att "lagningen" medelst bricka släppt vilket renderade i lätt instabila kursegenskaper.

Men med ny läderratt på plats visade det sig att det antagligen rör sig om en sliten styrväxel som i sin tur ruckat styraxeln och fått "lagningen" att ge vika, något Jag ska gå till djupet med i morgon. Killarna på Gryfman bil har växel hemma så lokaliserar Jag felet är det bara att byta.

:näsblod

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Passa dig, du är ju versta puddingen. :brynad Jag är också sjukt svag för öl! Har du druckit upp hela den där backen själv :mad:

Tyvärr är jag inte sjukt svag för öl, snarare tvärt om, och backen innehöll spännband för att spänna fast kanoterna vi hyrde..
Men är tämligen säker på att den manlige kanotuthyraren har tagit del av ölen som fanns i backen, kan fixa hans nummer om du vill? :tungan

Btw, inte dåligt att stalka fram bilden på mig sådär :hihi

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Visste att du skulle hugga på den:hihi

Det blev prio-2 efter att Jag en trött morgon diagonalat över hela essingeleden med panikslagna fiat pellegrino-förare rattandes runt de bakre hjulhusen vilket till en början visade sig bero på att rattgodset spruckit, eller varit sprucket hela tiden Jag ägt långforden men att "lagningen" medelst bricka släppt vilket renderade i lätt instabila kursegenskaper.

Men med ny läderratt på plats visade det sig att det antagligen rör sig om en sliten styrväxel som i sin tur ruckat styraxeln och fått "lagningen" att ge vika, något Jag ska gå till djupet med i morgon. Killarna på Gryfman bil har växel hemma så lokaliserar Jag felet är det bara att byta.

:näsblod

Går det inte att justera bort glappet i styrsnäckan?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Tyvärr är jag inte sjukt svag för öl, snarare tvärt om, och backen innehöll spännband för att spänna fast kanoterna vi hyrde..
Men är tämligen säker på att den manlige kanotuthyraren har tagit del av ölen som fanns i backen, kan fixa hans nummer om du vill? :tungan

Kajak är kul, men det krockar med mitt båtintresse. Jag känner mig misslyckad när jag i motvinden sliter med paddeln över en stor fjärd i en kanot full med varma-koppen-påsar och konserver. När jag vet att jag hade kunnat tändkuledunka mig fram med min egen Vinö, fullastad med mat och dryck.

Jag känner mig iofs ännu mer misslyckad när jag simmar, jag skaffade ju båt just för att slippa ta mig fram på det viset :gnissla

Skit i kajakuthyraren, jag går bara igång på dieselbögar :slicka

Btw, inte dåligt att stalka fram bilden på mig sådär :hihi

Jag mindes den faktiskt från nylltråden, damerna vart ju helt till sig!
Men det tog ett tag att återfinna den :mad:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Går det inte att justera bort glappet i styrsnäckan?

Nepp. Det funkar så på polarens Roadrunner -72 men på Långforden så ska det vara stumt enligt uppgift och så fort det rör sig är den kaputto. Ska vara verifiera felet i morrn. Jag tror splincen rappar över:mad:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Den är amerikansk, allt under 1" är inte glapp, det är toleranser....

(jag hade IOFS en Landrover... but let's not go there...)

Eller också har han kuggstång, men det verkar ju osannolikt på en sån heffaklump.

Nepp. Det funkar så på polarens Roadrunner -72 men på Långforden så ska det vara stumt enligt uppgift och så fort det rör sig är den kaputto. Ska vara verifiera felet i morrn. Jag tror splincen rappar över:mad:

Ok, för vanligt rattglapp kan annars ofta vara lätt att justera bort med styrsnäckans justerskruv. Men känns det krunschigt så är det nog inte glapp i snäckväxeln förstås :gnissla

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ok, för vanligt rattglapp kan annars ofta vara lätt att justera bort med styrsnäckans justerskruv. Men känns det krunschigt så är det nog inte glapp i snäckväxeln förstås :gnissla

Jupp. Och vore det minsta glapp så skulle godset ge sig och glappet öga ganska fort. Rätt bra påfrestning när man vrider runt henne med 35-orna på mölnvikparkeringen bland sommarinvaderande suvar.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jupp. Och vore det minsta glapp så skulle godset ge sig och glappet öga ganska fort. Rätt bra påfrestning när man vrider runt henne med 35-orna på mölnvikparkeringen bland sommarinvaderande suvar.

...och den 8-nipplade men otåliga Sonja på flaket:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Herregud vilket flirtande det var i den här tråden nu då...:D Varför får inte jag vara med för?:(

Teo, jag vill ha ett ljudtest från långforrrden, går det att ordna tror du?:)

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Kajak är tokkul! Särskilt de tvåmanna :rejser

Skit i kajakuthyraren, jag går bara igång på dieselbögar :slicka

Synd att man inte är bög då :näsblod

Jag mindes den faktiskt från nylltråden, damerna vart ju helt till sig!
Men det tog ett tag att återfinna den :mad:

De reaktionerna har inte jag fått ta del av!
Måste leta upp :banana

Edit: jag hittade på första googlingen :arsele

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Kajak är tokkul! Särskilt de tvåmanna :rejser

Synd att man inte är bög då :näsblod

De reaktionerna har inte jag fått ta del av!
Måste leta upp :banana

Edit: jag hittade på första googlingen :arsele

Du ser! ;)

Jamen berätta mer om motorn nurå!

Inte körd ännu, den ska integreras i en protyp som är under byggnad. Ska rapportera!

Herregud vilket flirtande det var i den här tråden nu då...:D Varför får inte jag vara med för?:(

Teo, jag vill ha ett ljudtest från långforrrden, går det att ordna tror du?:)

Klart du är med! ;)

Jag tror det var den här ljudfilen med det sjukt vacka turbovisslet (från en annan gammal Ford Powerstroke) som fick Teo att bli kåt på raka rör. Men han får ju aldrig tummen ur :D

[YOUTUBE-ID]ELW2aljri0I&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Klart du är med! ;)

Jag tror det var den här ljudfilen med det sjukt vacka turbovisslet (från en annan gammal Ford Powerstroke) som fick Teo att bli kåt på raka rör. Men han får ju aldrig tummen ur :D

[YOUTUBE-ID]ELW2aljri0I&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Woho!:banana

Mumma!:kär Den motorn i min cheva hade jag inte sagt nej till...:yoparty

Teo, FikCsa!:mad:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...