Dieseltråden.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag hade en C-reggad cheva som jag B-regga, men den hade fortfarande en vikt över 3500kg och för att få köra den på B-kort då måste man ha tagit b-kortet innan sep -96(om jag minns rätt), eller ha C-kort. Sedan är det inte klokt att b-regga en diesel (om den inte är gammal och skattebefriad) för skatten blir apdyr.
kan väll fortfarande regga som lättlastbil å få det lite billigare?

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
kan väll fortfarande regga som lättlastbil å få det lite billigare?

Beror på antalet sittplatser och lastutrymme mm, lätt lb faller ju in under b-kort, men fortfarande tråkig skatt på så tunga diesel-fordon. Dock var bilen jag regga om veteranbil och dessutom bensinare, så i det fallet spelade det mindre roll. :)

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Dags för lite movietajm igen. // Bjarras

Vi tar ett par till va!?

[YOUTUBE-ID]YoDHs9yjLY8[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]rt5uSx3eFYU[/YOUTUBE-ID]

Shermanmotorn verkar vara en fordprodukt, obetydligt större yttermått:va än en storblocksåtta. Elvahundra kubiktum och fyrventilsteknik. Teo, i långfårrden??

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Elstart är ghej.
[YOUTUBE-ID]vVznsmwsd7I[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]S1rc3AmX0XQ[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]nqi2hTrDUAc&NR=[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
5cyl Mercedesmotor på rullande landsväg. 7400 rpm. :näsblod :tummenupp
466hk, framgår dock inte om det är whp eller "beräknat" i motorn.
Vid en senare bänkning har han enligt uppgift nått 550hk, 707nm.

[YOUTUBE-ID]8kHIvV4crdM[/YOUTUBE-ID]

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Beror på antalet sittplatser och lastutrymme mm, lätt lb faller ju in under b-kort, men fortfarande tråkig skatt på så tunga diesel-fordon. Dock var bilen jag regga om veteranbil och dessutom bensinare, så i det fallet spelade det mindre roll. :)
För mig polarn snacka om det när han körde sur urban 6.5 td, att det hade kostat typ 3 gånger mer i skatt om han haft i dom sista sätena så det blev bp.

Såg föresten en gamm suba med dispans för pasagerare i lastutrymmet, måste va ultimata för kompisgänget som ska nånstans :D 8 pers som sitter som kungar och delar på 15 kr milen i dieselkostnad om man ligger i körkorts vänlig fart, de e fint de.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vad i helvete?!

Skön farbror :D V24 tvåtaktare....med 12(?) kompressorer :yoparty. Han borde vara diesel king of the road när han har fått in den där i sin rig helt klart :D

Tydligen var de 2858 hk han fick ut ur den turboladdade version #1 inte tillräckligt :näsblod

[YOUTUBE-ID]Jp-qcZr_Wrw[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Satan i gatan, den där sista motorn var något av det vildaste jag sett tror jag:skrämd :yoparty

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Satan i gatan, den där sista motorn var något av det vildaste jag sett tror jag:skrämd :yoparty
Nja tycker den va ungefär som snubben i början, jävla wannabe och poser. opraktiskt jävla skrytbygge men vist blänkte det fint och va stort..

Edit: ja jag är grinig idag

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nja tycker den va ungefär som snubben i början, jävla wannabe och poser. opraktiskt jävla skrytbygge men vist blänkte det fint och va stort..

Wannabe vetefan, tycker snarare han verkar vara en kingpin hotrodder med viss självdistans.:D

[YOUTUBE-ID]2NKhHNC4l9g&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Nej, jag tycker som Jörgen. Ascool gubbe, ascool motor:D Visst, lite väl mycket knullputs kanske. Men ändå, helt enorm ju:yoparty

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Nej, jag tycker som Jörgen. Ascool gubbe, ascool motor:D Visst, lite väl mycket knullputs kanske. Men ändå, helt enorm ju:yoparty
Jo putsen i kombo med hans halvtaskiga amerikansk wt tv värd persentation fick mig att tro att det va ytligare nån jävla mupp ssom bestält extra allt till nått muppigt jävla bygga och nån byggare satt å garva arslet av sig för att han fick betalt för att bygga skiten.

Och lie googlande visade att jag verkar ha rätt

Satan va jag e grinig idag ska nog

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jo putsen i kombo med hans halvtaskiga amerikansk wt tv värd persentation fick mig att tro att det va ytligare nån jävla mupp ssom bestält extra allt till nått muppigt jävla bygga och nån byggare satt å garva arslet av sig för att han fick betalt för att bygga skiten.

Och lie googlande visade att jag verkar ha rätt

Satan va jag e grinig idag ska nog

Vad är det du finner så vämjeligt? Jag tycker han verkar vara asskön. Han driver ju med sig själv. Det här är en äkta hotrodder med affärssinne så vitt jag kan se.

Snubbar som gör pengar i Sverige köper en flong ny ferraaaarri.
Mike är ju en hjälte. Förutom en massa hjälpprojekt bygger han sina drömmaskiner för smeten. Av alla rika personer i sverige är det ju bara knugen som är hotrodder.

Mike kan dessutom trumma loss OCh vända ryggen åt kameran. Det är dieselbeat

[YOUTUBE-ID]DgWJMwE7pHs[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Vad är det du finner så vämjeligt? Jag tycker han verkar vara asskön. Han driver ju med sig själv. Det här är en äkta hotrodder med affärssinne så vitt jag kan se.

Snubbar som gör pengar i Sverige köper en flong ny ferraaaarri.
Mike är ju en hjälte. Förutom en massa hjälpprojekt bygger han sina drömmaskiner för smeten. Av alla rika personer i sverige är det ju bara knugen som är hotrodder.

Mike kan dessutom trumma loss OCh vända ryggen åt kameran. Det är dieselbeat

Kolla på din första video först nu och där förstog man att han drev. i första tycker jag han försöker låta som nån av de fjantiga programvärdarna i typ monstergarage, men fattar nu att han drev om dem.

Inget fel att han lägger på det där, klart ballare än en ferrari troligen mer varumärkes byggande också även om jag pesonligen tycker att form endast är ballt om det har funktion och 3000 häst till trotts är den totalt ofunktionabel i mina ögon, men det är oandra sidan alldeles för många rodar (vilket strider mot grund iden väll?)

Va på riktigt grinigt humör så såg väll allt i svart.

Affärssinnet verkar dock tagit slut googla hans namn å fick upp att han va skyldig 30 mille usd

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
...Affärssinnet verkar dock tagit slut googla hans namn å fick upp att han va skyldig 30 mille usd

Man lever bara en gång.
Omusikaliska öfverbelånade backslick porscheägare ska plikta. Färgstarka omfångsrika skäggiga hottrodders som aldrig får ligga ska man släppa lös tycker jag :D

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping