Dieseltråden.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ja gamla Jimi-plattor har du med flera här lyssnat på under den efterfesten i min krypta. Även om jag var lite packad då :gnissla

Det va du inte ensam om!

Kommer dock inte ihåg citatet därifrån, va inte i skick att komma ihåg så långa meningar då:va:D

Nej mot bingen innan jag spamat ner HELA sh.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det va du inte ensam om!

Kommer dock inte ihåg citatet därifrån, va inte i skick att komma ihåg så långa meningar då:va:D

Nej mot bingen innan jag spamat ner HELA sh.

Klokt!
Det gällde nog alla deltagare.
Nåväl...
Här är en Peterbilt med en Detroit tvåtaktsdiesel hälften så stor som den i Mike-filmerna ovan. Men den ger tydligen ändå runt 3000 hp och vrider ramen på lastbilen rejält. Full pull, dvs föraren får stoppa pga att banan tar slut. Gillar dekalen på hytten "Built for business" :D

[YOUTUBE-ID]bbJFNLy9rso[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
http://www.blocket.se/alvsborg/Grym_terrang_lastbil_6x6_Krass_255B_31055780.htm

4733830479.jpg

Där är ett riktigt dieselmonster.
Varvregulerar som ett större lok utan last.
Finns en liten film i annonsen.

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Klokt!
Det gällde nog alla deltagare.
Nåväl...
Här är en Peterbilt med en Detroit tvåtaktsdiesel hälften så stor som den i Mike-filmerna ovan. Men den ger tydligen ändå runt 3000 hp och vrider ramen på lastbilen rejält. Full pull, dvs föraren får stoppa pga att banan tar slut. Gillar dekalen på hytten "Built for business" :D

[YOUTUBE-ID]bbJFNLy9rso[/YOUTUBE-ID]

Jag vill se den där traktorn med den ryska radialmotorn igen som du länkade till nån gång :)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
hittade en ny video med t56:an :yoparty
vid 1:10 börjar det mysiga, låter som min diesel-mondeo vid kallstart :rolleyes:

[YOUTUBE-ID]LXqCzD38zX0[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag vill se den där traktorn med den ryska radialmotorn igen som du länkade till nån gång :)

Den traktorn har artistnamnet Dragon Fire. Sök på det så hittar du hur mycket YT-filmer som helst. Hon brukar vara rätt överlägsen iaf i YT-filmerna, ofta full pull i filmerna. Har en rysk 42-cylindrig extruderad dieselstjärnmotor typ Zvezda på 143 liter. Finska Patria har fortfarande service på dessa motorer i marinversion, fanns även stora Zvezda-verkstäder i Riga förut, vet inte om de fortfarande finns kvar.
Användes som motor i ryska torpedbåtar, bärplansbåtar men var även påtänkt som motor i den Sovjetiska långdistansbombaren The Bear. Innan ngn idiot föreslog gasturbin/turboprop istället ::mad:

http://de.wikipedia.org/wiki/JSC_Zvezda_M503

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är kär :kär
En såndär måste jag skaffa.
Brb universitet

Funderar du också på att bygga husbil av en sån så att du kan semestra någonstans dit ingen jävel tar sig?

Fast risken är väl stor att man får parkeringsböter uppe på någon fjälltopp, dessutom retar man säkert någon miljömupp om man kör genom naturreservaten.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Funderar du också på att bygga husbil av en sån så att du kan semestra någonstans dit ingen jävel tar sig?

Fast risken är väl stor att man får parkeringsböter uppe på någon fjälltopp, dessutom retar man säkert någon miljömupp om man kör genom naturreservaten.
Det där e min ide kom med en egen!

Den tanken har jag haft sen jag övernatta i en tgb 40 förra sommaren!

Finns en sida med en från oz (vart annars?) som bygger teränghusbil helt makalöst imponerande!

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Jag tänkte mest på att under värsta "snökaoset" komma och tuffa hornsgatan fram med låsta diffar och snökedjor. Helst på ett varvtal som gynnar en stor rökplym.
"Men kära konstapeln, det sitter inte en dubb i däcken"

Eller varför inte ge alla stackare i sina designerkreationer som fastnar i backarna en knuff i rätt riktning?
Eller dra lös en plogbil som kört fast?

Eller under den lokala jänkebilsraggen komma med ett såntdär ryskt stålmonster som garanterat väcker mer uppmärksamhet än den mest välputsade mustang.

Edit:
Och såklart använda den i sitt rätta element.
Varför inte ta bilen hela vägen upp till toppstugan under semestern?
Edit2:
Verkar vara ukrainsk och inte rysk förövrigt.

Är det inte vackert?
[YOUTUBE-ID]LUu9OalW_gc[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...