Dieseltråden.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bifogat

• IMAG0017.jpg
    IMAG0017.jpg
    189.1 KB · Visningar: 49
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Seriöst dieselmuller och turbovissel för att komma från en pickis. :tummenupp

Jag är själv positivt överraskad! Trodde inte det skulle höras ett skit från turbon men det visslar sate när man tjör. Har kört nervevat hela dagen så nu sitter jag och skakar i lägenheten med en stärkande kopp varmt Zoega.

:)

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Är ni rädd för strömavbrott?

Man kan hitta allt möjligt i källare och bergrum, här uppe var det en företagare som hade köpt något gammalt ställe med beredskapsaggregat och när elen var så dyr i fjol så sparkade han igång dom och körde firman på egenproducerad el.

När han hade mätt bränsleförbrukningen under last så sa han att han ångrade att han inte hade kommit på tanken tidigare.

Ja stromavbrott blir det emellanat. Da ar det gatt att ha lite back up. Dom provkors varje sondag. Ryker fett innan turbon fatt upp trycket.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag är själv positivt överraskad! Trodde inte det skulle höras ett skit från turbon men det visslar sate när man tjör. Har kört nervevat hela dagen så nu sitter jag och skakar i lägenheten med en stärkande kopp varmt Zoega.

:)

Det verkar vara fint skick på motor och spridare också. Ingen rök alls trots pedalandet.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu har man äntligen skaffat konto på tuben. Först ut en film om en visselpipa inspelad i dag.

[YOUTUBE-ID]hvdVuNA4KOc[/YOUTUBE-ID]

:tummenupp

Det är förvånande stor skillnad på våra motorljud, trots att vi båda har hög cylindervolym, 8 cylindrar i v-formation och turbo...:va Ska se om jag kan fixa film på min också, men det får dröja lite. Har precis anlänt i Sälen, 80 mil från sketvrålet. Saknar henne:( Men men, ska trösta mig med lite skidåkning istället så ska jag förhoppningsvis klara veckan ut:) Så fixar jag film sen:)

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
:tummenupp

Det är förvånande stor skillnad på våra motorljud, trots att vi båda har hög cylindervolym, 8 cylindrar i v-formation och turbo...:va Ska se om jag kan fixa film på min också, men det får dröja lite. Har precis anlänt i Sälen, 80 mil från sketvrålet. Saknar henne:( Men men, ska trösta mig med lite skidåkning istället så ska jag förhoppningsvis klara veckan ut:) Så fixar jag film sen:)

Körde du inte pickisen upp? är den inte optimal för det? :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Körde du inte pickisen upp? är den inte optimal för det? :)

Nja, vi var sju pers...:gnissla Och även om bilen är femsitsig så hade det varit bra grymt bara att tvinga vuxna män att spendera nio timmar i det baksätet:D Men jodå, önskade flera gånger att vi hade haft min pickis. Framförallt med tanke på hur vägarna såg ut, och en hel del när man stod och fyllde tanken... Päronens VWbuss drog för fan 1,7 milen ca med all packning vi hade med oss...:huvet Min bil hade fan druckit mindre än så:D

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Nja, vi var sju pers...:gnissla Och även om bilen är femsitsig så hade det varit bra grymt bara att tvinga vuxna män att spendera nio timmar i det baksätet:D Men jodå, önskade flera gånger att vi hade haft min pickis. Framförallt med tanke på hur vägarna såg ut, och en hel del när man stod och fyllde tanken... Päronens VWbuss drog för fan 1,7 milen ca med all packning vi hade med oss...:huvet Min bil hade fan druckit mindre än så:D

Vi körde diesel-Transporter till Tänndalen, takbox, sju pers i bilen, packning för en vecka. Vinterdäck såklart.

Under litern :tummenupp

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old

Jag hade nog kört den upp bara för skojs skull. :D

För några år sedan åkte vi Hilux crewcab diesel upp till sälen. Sjukt fint att slänga brädorna på flaket och åka! Slippa ha allt i bagaget på nån kombi :rolleyes:

Sen fyrhjulssladda :D

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Diesel Power, hell yeahhh :tummenupp

[YOUTUBE-ID]zis2gGgZy_o[/YOUTUBE-ID]

och denna rulle var också like cool (inte diesel kanske :rodnar men ....)

[YOUTUBE-ID]WH_Rw7VqsKw[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Vi körde diesel-Transporter till Tänndalen, takbox, sju pers i bilen, packning för en vecka. Vinterdäck såklart.

Under litern :tummenupp

Föräldrarnas är en bensinare på 2,5 liter. Varför de envisas med bensin på sin långkörare har jag aldrig förstått, och när jag frågade fick jag anledningen: "Vi har aldrig haft diesel". Nähä, och!?:va :D

Jag hade nog kört den upp bara för skojs skull. :D

För några år sedan åkte vi Hilux crewcab diesel upp till sälen. Sjukt fint att slänga brädorna på flaket och åka! Slippa ha allt i bagaget på nån kombi :rolleyes:

Sen fyrhjulssladda :D

Ville, men hade känts onödigt. Vi fick ju plats alla i den andra, och så slapp jag betala soppan själv... Hade ju ändå gått åt en 100+ liter diesel...:gnissla

Last edited:

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Är det skillnad på dieseln på olika mackar? Om så, vilken är bäst?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
[YOUTUBE-ID]M04HP5cPu6g[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]wE1MhPlB7K4[/YOUTUBE-ID]

Min bil:)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Haha fan va kul det är att folk filmar avgasrören på sina pickisar när de startar dem och postar på tuben för världen att se!

Man äger inte en dieselpickis om man inte har postat en uppstart av den på tuben I tells ya!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning