Ålder ingen sjukdom, inte heller att vara i tidig vuxenålder. Att ha polisen efter sig är som många vet en mycket stressande situation och skulle man höja åldergränsen "kanske" man kan förhindra sådana situationer. föraren kanske då väljer att ge upp. Polisen har inte gjort något fel och hållt sig på avstånd som framgör i tidningarna.
Tar ingen i försvar utan vill dra igång en debatt angående ålder och hojåkning på allmän väg.
nej, att höja åldern är ingen lösning. går hand i hand med vägverkets geniala 'nollvision'--->olyckor händer, and that's that.
då är det viktigare att 65+'arna bör göra tex syntester med jämna mellanrum.
skillnaderna de 2 grupperna emellan, är att i den ena ena står det fysiska på topp men inte i den andra. båda har dock gemensamt att man gör ett medvetet val när man framför sitt fordon. och halvblinda dementa förare kan vi få bort från vägarna om vi vill.
så joo, ålder
ÄR en sjukdom, men inte på det sättet du vinklar det till. en mognadsprocess är högst individuell; det finns 17-åringar med mer vett i skallen än en 30-åring, men det betyder inte att 17-åringen då bör få framföra en tung mc.
vad gäller olyckan i sig: var det en svart gixxer de hojade på? hade de skinnställ på sig eller hojade i typ jeans, kortbrallor odyl?
anledningen till att jag frågar (
och nu är det bara ren och skär spekulation) är för att förra veckan knallar jag på götgatan i höjd med gamla skatteskrapan och ser hur en sporthoj kör på götgatan in mot stan men vänder precis där jag står och drar götgatan från stan i 'bombrepa hastighet', kör mot rött och stannar inte för någon alls. det var en förare i jeans och kortbrallor med någon sittandes därbak i liknande klädsel, som jag också uppfattar det som en tjej.
att den föraren är en jävla idiot, är det minsta jag kan säga. skulle det vara den föraren som nyligen omkom, är det naturligtvis tragiskt, men med ovan nämnda situation, så är det bara en tidsfråga innan han tex kör på någon med barnvagn som går på övergångsstället eller någon annan.