Första gången jag såg den undrade jag hur dom kunde vara så förbannat dumma att ställa ut sådär mycket bråte i avåkningszonernaTog ett tag innan jag fatta att det var klippt
Första gången jag såg den undrade jag hur dom kunde vara så förbannat dumma att ställa ut sådär mycket bråte i avåkningszonerna
En ny tråd kommer att bli precis likadan.
Nåt som förvånar mig är att "hojkollektivet" verkar gilla varandra ute på vägarna, man morsar och snackar med varandra, sen åker man hem och hatar varann bakom tangentbordet bara för att någon gjort ett misstag därute.
Nu ska jag inte dra några paralleller, men vissa bortgågna hojåkare får all respekt och saknad, medan andra kallas idioter och bara fick sitt rättmätiga straff.
Var är empatin nu för tiden.
Skrämmande.
plastskador.
du har ju ramen och fälgarna intakta.
är dom det på den andra hojen tycker du?
kolla framfälgen tex
http://www.dt.se/multimedia/archive/00206/BT110410-MH-mc1_206797h.jpg
När jag såg bussen gick det upp för mig
Så du funderade inte över gubben i busskuren mitt på bananHaha, samma här. Parkbänken och det där var lite skumt, men en jävla buss mitt i kurvan lixom
Så du funderade inte över gubben i busskuren mitt på banan
Nja dragracing är mer min grej. Får hem en bracketbike från USA i sommar som jag ska piska lite plastraketer med, hehe. Vet mina begränsningar, skaffar jag en kurvcykel så vet jag att jag kommer pressa det ganska bra, och så småningom sluta upp i ett dike, haha
Drive saftey on the road nu i vår och sommar.
Ja, jag tror också på kommunikation - ärlig och rak - även om den inte är trevlig!
Som Dansk, och lite galen - har jag jobbigt med att lära mig takt & ton här. T. ex. är jag tveksam på om det är brud på "regler" om jag sku lägga upp ett par väg bilder från Romme olyckan..
Jobbat i skogen en del, och anledningen är precis som du säger. För att timmerbilarna enkelt ska kunna lasta upp virket. Det är ofantliga tyngder som man lastar, och därför krävs det att man gör det med bra underlag för att allt ska vara säkert.
Nu vet jag inte var detta timmerhögen låg. Men vanligtvis så brukar de ligga längs grusvägar i skogen, inte sällan man lägger upp timmertravar ute med en asfalterad 70 väg, om det finns andra ställen man kan lösa det på.
Jag har flera gånger sett timmerlass ligga staplade i ytterkurvan, rakt i tangentens riktning. DET tycker jag är lite onödigt.
Konstigt åsikt du har, att en av sveriges största export industrier skall anpassa sig, istället för tvärt om!? Skall vi högga ner all träd som står bredvid vägarna oxå för en enstaka idiot som råkar passera då och då...
Konsitg åsikt du har att just skogsindustrin ska slippa anpassa sig för en ökad säkerhet. Kanske våra andra industrier ska slippa skydd på maskiner mm också?
Sen ringer man upp entrepenören och säger vad man tycker om deras planering kring virkesuppläggningen
Mina erfarenheter av att diskutera med "entreprenörer" är att de är ofelbara och fullständigt immuna mot konstruktiv kritik och att jag är en idiot som överhuvudtaget öppnar käften.
Jag är en dålig realtidsargumentatör.
Jättestor text o fet stil så att alla ser mig
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |