ladelai
The Patriots
fy fan va cool du e, kan inte jag få bli din personliga stalker... få din autograf
taaaack.
fy fan va cool du e, kan inte jag få bli din personliga stalker... få din autograf
Jag åkte samma väg som du och hade också svårt att se bommarna. Det fanns inget blinka-blinka på dem och taskig belysning överhuvudtaget. Riktigt läskigt när jag väl upptäckte dem.
Jag körde inte speciellt fort då det var en del trafik och omdirigeringar att hålla reda på. Visst, bommarna är målade i gul och röd färg men det gör inte mycket när de är halvmörkt.
Jag vet inte hur det är med dig, men jag har rätt svårt att vrida huvudet 180 grader när jag ligger i fosterställning över tanken. Dessutom har jag inte taklucka i hjälmen så mina ögon i nacken sitter i mörker. Dvs har jag ganska svårt att upptäcka just helikoptrar som är i luften bakom/ovanför mig.Som regel när poliserna begått tjänstefel i samband med jakt och det går åt helvete så ger de ut friserada detaljer från jakten till tidningarna. som jag ser det i förebyggande syfte från kritik och diverse utredningar.
Och hur f-n kan polisen veta att föraren inte har sett helikoptern... dessutom verkar ju flera ha sett att den flyger på ca 60meters höjd... Den upptäcker man!!
En sak är säker! Det som står att läsa från polisen kan man inte lita på!
Antaligen hade killen levt idag om inte helikoptern var ute plus hela kopplet av blåljus.. Kan ha varit en av anledningarna till att han körde ner i tunneln...
Jag åkte samma väg som du och hade också svårt att se bommarna. Det fanns inget blinka-blinka på dem och taskig belysning överhuvudtaget. Riktigt läskigt när jag väl upptäckte dem.
Jag körde inte speciellt fort då det var en del trafik och omdirigeringar att hålla reda på. Visst, bommarna är målade i gul och röd färg men det gör inte mycket när de är halvmörkt.
Vetnån vem det är ??? Är orolig
Jag skrev klar och tydligt att man borde vara minst 25 år för att få framföra tung-motorcykel.
Som regel när poliserna begått tjänstefel i samband med jakt och det går åt helvete så ger de ut friserada detaljer från jakten till tidningarna. som jag ser det i förebyggande syfte från kritik och diverse utredningar.
Och hur f-n kan polisen veta att föraren inte har sett helikoptern... dessutom verkar ju flera ha sett att den flyger på ca 60meters höjd... Den upptäcker man!!
En sak är säker! Det som står att läsa från polisen kan man inte lita på!
Antaligen hade killen levt idag om inte helikoptern var ute plus hela kopplet av blåljus.. Kan ha varit en av anledningarna till att han körde ner i tunneln...
Både grabben och polisen gjorde sina val.
Grejen är att polisen har gett sig f-n på att få bort sporthojarna från gatan här i Sthlm. Uppenbarligen skyr de inga medel och det får ske till vilket pris som helst...
Det här var uppenbarligen ett pris, ett människoliv! I deras jakt på att få bort hojarna från gatan... Hoppas polisbefälet mår bra idag.
Naturligtvis tycker jag att han gjorde fel allra helst med skjuts bakpå... Ung och dum, vad vet jag... ?
Det jag vill lyfta fram är polisens sätt att lösa problem på.. och att de skyddar sig själva med efterhandskonstruktioner. De ska ju faktiskt avbryta jakten om det går för hett till...
Efter ca: 20 inlägg så kommer det en klok person och tillintetgör sporthojskollektivet som psykiskt störda bara för att en person i sin adrenalinstinna och vårdslösa handling orsakar lidande för sina efterlevande.
Åkte igår tillsammans med ett glatt gäng 55+ och passerade flera hastighetsgränser och marginaliserade andra gränser. Inga var patienter från något behandlingshem eller hade diagnos.
Undrar när du passerar den mentala friska gränsen...120Km/h på motorvägen?
Att blanda in en psykisk störning på en tragisk olycka är ju snarare ett tecken på intellektuell demens.
Skit happens 56.
Hur i helvete kan föraren inte ha ett ansvar ?
Att man är pundare innebär inte att man slipper ansvar. Tvärtom borde man straffas dubbelt. 1) för det man gjort och 2) för att man gör det under brukande.
Mentalsjuka har inte på en hoj att göra, inte i en bil eller annat fordon heller. Om de är friska nog att gå ute skall de vara friska nog för att fatta det, om de INTE är friska nog för att fatta det skall de vara inspärrade för allas säkerhet. tyvärr så är så oftast inte fallet.
Folk som medicinerar och som påverkas av det på ett negativt vis när det gäller de färdigheter som behövs när man framför ett fordon skall inte heller framföra det.
Om man är pundare, alkis, mentalsjuk eller påverkad av någon typ av drog/medicin har man inte på en hoj att göra alls.
Så jag ställer frågan igen HUR I HELVETE KAN FÖRAREN INTE VARA ANSVARIG FÖR DET H*N GÖR ?
Det är inte så att det "alltid är någon annans fel" !
Det kan finnas förklaringar och förståelse för hur situationer utvecklas men det betyder inte att man godkänner eller försvarar det som hänt eller att man som i detta fallet som förare inte har ett ansvar.
Vill du ha frihet att göra det du vill får du ta ansvar för det du gör.
Ansvar, ett ord som missbrukas ofta.
btw hur upptäcker man en helikopter på 50-60 meters höjd.. som ligger bakom en.... NÄR MAN KÖR ÖVER 200 ?!?!?!
Både grabben och polisen gjorde sina val.
Grejen är att polisen har gett sig f-n på att få bort sporthojarna från gatan här i Sthlm. Uppenbarligen skyr de inga medel och det får ske till vilket pris som helst...
Det här var uppenbarligen ett pris, ett människoliv! I deras jakt på att få bort hojarna från gatan... Hoppas polisbefälet mår bra idag.
Naturligtvis tycker jag att han gjorde fel allra helst med skjuts bakpå... Ung och dum, vad vet jag... ?
Det jag vill lyfta fram är polisens sätt att lösa problem på.. och att de skyddar sig själva med efterhandskonstruktioner. De ska ju faktiskt avbryta jakten om det går för hett till...
Skönt att tjejen klarade sig näst intill oskadd. Får en att fundera på om hon hade skyddskläder. Oftast när man ser passagerare i den åldern så har de i princip inget förutom en lånad hjälm och någon tunn skinnjacka ej avsedd för mc-bruk.
Det är alltid olyckligt när människor får sätta livet till, men i det här fallet så verkar föraren ha spelat ett väldigt högt spel där han riskerar många personers liv. Förutom passageraren satte han sitt eget liv på spel och alla övriga trafikanter. Sett i det ljuset är det svårt att klandra polisen även om de fysiskt skulle stoppat honom tillslut genom att knuffa honom av vägen eller lagt ut en spikmatta.
När allmänhetens säkerhet sätts på spel så tvingas polisen ta obekväma beslut som i efterhand lätt kan kritiseras. Mc-föraren trots sin ringa ålder borde ha vett nog att inse att leken var slut vid något tillfälle under kvällen i fråga.
Om uppgifterna stämmer att det fanns åskådare utplacerade på en bro så borde de skämmas idag. Om de uppmuntrat föraren till vansinneskörningarna så har de del i det som hänt. Förhoppningsvis har även de lärt sig något av kvällens olyckliga slut.
Just så."Antaligen hade killen levt idag om inte helikoptern var ute plus hela kopplet av blåljus.. Kan ha varit en av anledningarna till att han körde ner i tunneln..."
Killen hade varit vid liv om han stannat tidigare och inte försökt sticka...svårare än så är det väl egentligen inte ??
Skylla på polisen eller omständigheter ??
Nää, bara tur att han inte körde ihjäl någon annan än sig själv !!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|