Jah köpte häromdagen Lowepros computrekker AW, 900:- . får lätt plats med det du vill o lite till + PC fack. Mediamarkt
laptopen gör att väskan bygger ut 5cm extra från ryggen och skapar onödigt förskjuten balans.
Det gör inte så mycket, det är värre när laptopen skapar onödig "linjeförskjutning"
Det har Suzukilover lärt mig, (
han skulle nog börja fotgrafera lite tror jag)
Rätt tänkt. Kompakten har man med sig och rattar på fyllan. Då är det bättre om kameran är lättanvänd än att den har en massa häftiga funktioner....kompakter är odugliga i allmänhet (relativt sett mot systemare), så jag slutade vela idag och köpte en Ixus 90.
När den skall användas så är det ögonblicksbilder och fippel-frihet som gäller.
Den har jag med och nackdelen jag har av den är att när jag är ute på fältet (fullpackad) så blir den väldigt otymplig. laptopen gör att väskan bygger ut 5cm extra från ryggen och skapar onödigt förskjuten balans.
Blir inte allt väldigt otympligt när man är packad?
Ett tips: Sluta sup när du ska fotografera!!!
Föresten, nu vet jag inte om detta är rätt tråd men jag har byggt upp en hemsida till vår fotoklubb kolla gärna o säg vad ni tycker. vil ni se lite bilder från mig så kolla galleriet under "Michael Vaselek"
www.fjälkingefotoklubb.se
Att gå från CS2 till Elements är ingen större uppgradering. Elements är en lightversion av det fullständiga Photoshop. Om man klarar sig med Elements eller inte beror på vad man använder Photoshop i dagsläget. Är det bara enklare justeringar och beskärningar går det bra med Elements. Vill man köra lagermasker och andra avancerade funktioner så är det en fullständig version av Photoshop som gäller.Yo, bröder å systrar.
Man kan tydligen köpa PS och Premiere Elements ganska billigt i ett paket.
Jag har aldrig jobbat med elements, blir man totalt handikappad eller klarar man sig ganska bra på det? Vi har en gammal CS2-licens på jobbet och vill nog uppgradera nu. Törs inte ha några piratgrejer, så....
Men hur är Elements? Är det da shit eller the shit? man vill ju inte bli helt körd heller...
Tacksam för svar från er som testat
Jo, lager kan man använda i Elements. Men inte lagermasker. Alltså man kan inte med hjälp av lagermask t.ex. frilägga, eller ta bort effekten av ett justeringslager på ett bestämt område. En lagermask är alltså en maskering av ett lager.Ja, om man inte ens kan använda sig av lager, mm på elements så känns det inte så aktuellt faktiskt.
Jo, lager kan man använda i Elements. Men inte lagermasker. Alltså man kan inte med hjälp av lagermask t.ex. frilägga, eller ta bort effekten av ett justeringslager på ett bestämt område. En lagermask är alltså en maskering av ett lager.
Dessutom så kan man inte jobba med bilder i cmyk eller ändra rgb-bilder till cmyk i Elements. Så om ni jobbar med trycksaker och skickar grejer till ett tryckeri som vill ha grejerna i cmyk så är det bara att glömma Elements.
Jaha då har man provat på studiofoto... En kort indtroduktion på ca 2 timmar med 9 andra... Så det gick undan när man väl hade radiosändaren... Nu blev man hux flux sugen på några SB900 samt några softboxparaplyer...
Roligt som hejsan! Det var länge sen det var så kul att knäppa kort! Så Studio får det bli framöver när återbäringen kommer... Men då kommer nästa fråga, hur bygger man studio i en tvåa?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|