Triggerhappy
Måste man tvätta den?
Coolers Rockarn....INTE dumt va
Faan vad surt. Jag skulle befinna mig i upplösningstillstånd om jag var tvungen att vara utan kamera så länge.Suck inte fick man kameran & optiket denna vecka heller ifrån Intervision för injustering på garanti. Jaha ska till Eskilstuna & fota lite körasnabbtraktfram på inhägnad bana men icke. Frågade om de skulle ev kunna titta på den nästa vecka för jag ska åka & fota Supermotard tävling nästa helg njaa vi får se men kan sätta en post it lapp. Jaha suck vad man känner sig naken utan någon kamera.
Städa? Har du inget hondjur som kan sköta sådant medan du ägnar dig åt viktigare aktiviteter?Det värsta är att jag måste städa nu fast jag hellre hade gett mig ut och fotat får ta tag i det nu så jag får lite ledig tid sen
Nån annan än jag som är lite småkär i 5D MKII?
Glömde säga att den där bilden på monsterkatten var tagen med en sån också.
På ISO 1000.
Viss skillnad fakiskt.
Lär fan aldrig få råd.
Faan vad surt. Jag skulle befinna mig i upplösningstillstånd om jag var tvungen att vara utan kamera så länge.
Varför ska Intervision behöva vara så sega då? De säger ju iaf att de servar åt medlemmar i CPS (Canon Professional Services) inom 48-72 timmar.
Prioriterar de "proffsen" som har obegränsat med pengar och flashiga serviceavtal eller? Det kan man kanske ha viss förståelse för, men det ursäktar inte att entusiasterna ska behöva vänta sig fördärvade. Om inte annat så är det ju inte så värst positivt för märket när den som ska ta ett kliv upp i sitt fotograferande har i åtanke hur sega Intervision har varit tidigare.
Men det är klart, de har ju i stort sett monopol på marknaden för service av Canon i Sverige.
Städa? Har du inget hondjur som kan sköta sådant medan du ägnar dig åt viktigare aktiviteter?
Coolers Rockarn....INTE dumt va
Städa? Har du inget hondjur som kan sköta sådant medan du ägnar dig åt viktigare aktiviteter?
Glömde säga att den där bilden på monsterkatten var tagen med en sån också.
På ISO 1000.
Viss skillnad fakiskt.
Lär fan aldrig få råd.
*Hon ska ha full förståelse för mig när jag säger "Nu är det så här, jag behöver faktiskt köpa en AF-S VR 200-400/4."
Ja du man kan ju hoppas, lillsyrran har ju en 400D men inget tele & har man vant sig med 70-200 L så vill man inte försöka låna ett men sådär kvalite!
Blir tokig om jag inte kan fota supermotard nästa helg!
Jag har önskat mig en sån i födelsedagspresent....känns som låg sannorlikhet att en sån dyker upp tyvärr *surar*
DK17-M hade jag på min D2x men den har en bieffekt...det blir ännu petigare att du centrerar ögat i okularet...inte så bra för action, kanon när det är lugnare dock. *my 2 cent*, köp å testa...smaken e som...
Hade det inte varit för att jag ska rasta kameran på Göteborg City Race nästa helg hade jag kunnat följa med och fota. Så hade du kunnat njuta av ljudet av 8fps Väder spelar ingen roll, är det regnigt och dåligt ljus har jag vädertätning och bra isoprestanda
Arrrrrghh nä nu åker jag & köper en 5d MKII & ett 70-200 2,8L som backup om man nu ska behöva lämna in dem för kalibrering när grejerna är stort sett nya!
NOT skulle inte tro det om jag inte vill tillbringa hela sommaren i förrådet så jag väntar på mina B-grejer så kan jag sukta lite efter era bilder som kommer snart eller?
Jag är ju fortsatt mycket sugen på EOS 5DmkII. Ska bara sälja en hoj först. Och bilen. Men rent ärligt så känns det som att en EOS 50D också skulle vara ett gigantiskt kliv uppåt från min EOS 350D. Till och med en EOS 40D placerar sig ett antal pinnhål högre. Nytt kamerahus blir det iaf i år.
ISO 3200 finns inte ens på kartan med min EOS 350D. Där är det max ISO 1600 som går att välja. Men man använder inte gärna över ISO 400. Jag tycker ju till och med nästan att den känns brusig ibland kring ISO 100 när man jämför med modernare grejer.
Blä, och åh, och fy vad avundsjuk jag är på din nya lilla älskling. Även om det är en Nikon.
Nikon PDK1. Ett paket med batterigrepp, batteri och laddare. Det är ett sånt som behövs för att D700 och D300 ska klara 8bilder/s. Annars ligger seriebildtagningshastigheten "bara" på fem bilder per sekund som mest.
Jag har kanske använt mitt gamla Sigma 70-300 en eller två gånger sedan jag köpte mitt 70-200/2,8L. Visst ger Sigman ganska hyfsat skarpa bilder och så. Särskilt om man tänker på vad det kostar. Men autofokusen känns ju lite trött och att jämföra byggkvalitét mellan ett sånt Sigma och Canons L-optik är som att jämföra Pringlesrör och kassaskåp.Ja du man kan ju hoppas, lillsyrran har ju en 400D men inget tele & har man vant sig med 70-200 L så vill man inte försöka låna ett men sådär kvalite!
Du kanske har för låga krav? Kvinnor kan lukta sig till om man är desperat...Jag har ju dessvärre inte det, jag har ju inga höga krav på hondjuren heller...
*Hon ska städa
*diska
*laga mat
*tvätta
*gilla att :ligga närhelst jag känner för det,
*Hon ska ha full förståelse för mig när jag säger "Nu är det så här, jag behöver faktiskt köpa en AF-S VR 200-400/4."
*hon skall dessutom vara snygg som faen och säga "Klar du ska dra ut med grabbarna ikväll! Jag kan dammsuga och göra i ordning fyllekäk tills du kommer. Jag kan dra in till stan och köpa öl åt dig också så kan du ta det lugnt och spela lite tv-spel"
Så det är så illa alltså... Jag kommer bli tvungen att skaffa en 5DmkII. Jag hör ju det. Finns ju inga alternativ...Om du är ute efter höga ISO finns det tyvärr inte mkt mer att hämta i 50D än den du har nu, vad jag erfarit.
Däremot är ju femman helt sjuk.
Bilden på katten jag postade tidigare var på ISO 1000, och mindre brusig än 20, 30 och 40D.
Tagen med en MkII.
Om jag blir stor nångång och miljonär ska jag ha en sån.
Du kanske har för låga krav? Kvinnor kan lukta sig till om man är desperat...
Så det är så illa alltså... Jag kommer bli tvungen att skaffa en 5DmkII. Jag hör ju det. Finns ju inga alternativ...
Höga ISO är inte livsviktigt för mig. Men jag befinner mig ibland i situationer där det kan vara bra att ha att tillgå.
Du vill alltså ha en huslig sugarmommy som förser dig med öl och kameraprylar? Tja, det blir ju ett lite mindre urval iaf.Men om jag lägger till att hon ska vara snuskigt rik också? Det borde åtminstone begränsa urvalet
Ja men där ser du... Bara att lätta på lädret... Du kommer gråta när du tömmer plånkan, men när du öppnar paketet kommer du vara som ett barn på julafton!
Du vill alltså ha en huslig sugarmommy som förser dig med öl och kameraprylar? Tja, det blir ju ett lite mindre urval iaf.
Gråta? Nja, snarare kallsvettas och undra vad fasen man håller på med när man ser tusenlapparna fladdra iväg ur plånboken. För att sedan leva ett liv med kameran fastlimmad vid näsan de första veckorna.
Hur går det då? Nu har du ju haft din nya lilla guldklimp i flera dagar. Och den enda bilden vi har sett hittills är en suddig mobilkamerabild på varukorgen på Mediamarkt. Blev det crossträning eller karneval i helgen?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|