Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Och det skadar inte att ha objektiv med en del brännvidd. Särskilt inte när man plåtar det som körs på asfaltsbanor, där det går snabbare och man som fotograf måste stå längre ifrån. Kanske att man då ska ha ett objektiv med minst 200mm brännvidd om man har en kamera som inte har fullformatssensor och ca 300mm om kameran har fullformatssensor. Eller kanske ett 70-200 med en telekonverter till.När jag var på actionpics gotland förra sommaren bad jag bara om att få gå runt och fota, de fick ha 3 fotografer utmed banan. På lördagen var det bara två så då fick jag en väst på lördagen så jag kunde gå var jag ville. Jag hörde av mig till arrangören i god tid innan för att "boka" min plats. Snackar vi däremot officiella events. Typ STCC och liknande kan det nog bli jobbigare. Men prova att kontakta arrangören i god tid. Större chans att du får ett ja då än på plats Det har säkerligen med säkerhet att göra, de vill ha koll på vilka som rör sig runt banan.
Eller t.ex. ett 300/2,8 och en telekonverter.
På skogssträckor i rally och enduro kan man nästan stå mitt i banan. Så där kan man komma undan med ett 18-55mm eller liknande om man har tur.