Diskutera Digital Fotografering här

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
I förrgår var det cruising i Falköping. Varför inte dela med sig av bilderna? :)

Det kanske inte är några bilder som får fotografers hjärtan att slå utan kanske bara något för motortokar :p

1.
3761686764_11f2fbc5c2_o.jpg


2.
3760886551_16fee0d106_o.jpg


3.
3760886801_23609883fd_o.jpg


4.
3761687502_14f996c48b_o.jpg


5.
3760887225_4c8ec68de9_o.jpg


6.
3761688006_fa875b1985_o.jpg


7.
3761688220_c90ae4d30c_o.jpg


8.
3760887963_d15fa2d0c4_o.jpg


9.
3760888173_b2ba52b361_o.jpg


10.
3761688926_fa55848d2d_o.jpg


11.
3760888649_f7531788ca_o.jpg


12.
3760888871_62e71e0a36_o.jpg


13.
3761689696_79b535014a_o.jpg


14.
3761689922_b26f24f15c_o.jpg


15.
3760889573_f4a5a001ca_o.jpg


16.
3760889781_7343d35878_o.jpg


17.
3761690578_197db79b8d_o.jpg


18.
3761690824_35aa3582c3_o.jpg


19.
3761691038_32f84fccef_o.jpg


20.
3760890663_0c381c948b_o.jpg


21.
3761691492_d694795155_o.jpg


22.
3760891125_6dede7e63f_o.jpg


23.
3761691966_f39f2ec3a5_o.jpg


24.
3761692196_708d0fb3e6_o.jpg


25.
3761692388_afc1acd3e1_o.jpg
 

MikkE

Guest
Rockalkisen; Härliga bilder. Raggarkulturen är en sort för sig och kul att kolla på. Människorna som bilarna som de flesta är sjukt välvärdade och en fröjd att fota.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
I förrgår var det cruising i Falköping. Varför inte dela med sig av bilderna? :)

Det kanske inte är några bilder som får fotografers hjärtan att slå utan kanske bara något för motortokar :p
Vad var tanken med bild nr 22 egentligen? :va :tungan

Annars så var det en del trevliga bilder där. :tummenupp


Jag var ju uppe vid motorstadion för ett par veckor sedan och fotade lite supermotard för skojs skull. Tyvärr så var ljusförhållandena ganska skiftande. Mellan ganska molnigt och fullt solsken. Men vädret var iaf bättre än andra dagen. Då regnet öste ner tidvis, då var jag inte där.
motard5.jpg

motard4.jpg

motard3.jpg

motard2.jpg

motard1.jpg

Och jag stod väl inte på det bästa stället heller. Och har inte gått igenom alla bilder än. Och... Undanflykter...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vad var tanken med bild nr 22 egentligen? :va :tungan

Annars så var det en del trevliga bilder där. :tummenupp


Jag var ju uppe vid motorstadion för ett par veckor sedan och fotade lite supermotard för skojs skull. Tyvärr så var ljusförhållandena ganska skiftande. Mellan ganska molnigt och fullt solsken. Men vädret var iaf bättre än andra dagen. Då regnet öste ner tidvis, då var jag inte där.

Och jag stod väl inte på det bästa stället heller. Och har inte gått igenom alla bilder än. Och... Undanflykter...

Nice, Östersund kändes långt för mig så jag satsar på Linköping
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
kul att större delen av bilderna gick hem :) Dragit lite extra i spakarna på 14 och den är just nu i screening på OE... Håll tummarna nu! :tummenupp
 

MikkE

Guest
Är just nu på föräldrarnas sommarställe och har inte med mig min dator men vi var iaf ner i en gammal koboltgruva och jag tog några bilder. Tänkte lägga upp dem om det vart någe att ha när jag är uppe i Ume igen nu i slutat av veckan.

Jag var ju uppe vid motorstadion för ett par veckor sedan och fotade lite supermotard för skojs skull. Tyvärr så var ljusförhållandena ganska skiftande. Mellan ganska molnigt och fullt solsken. Men vädret var iaf bättre än andra dagen. Då regnet öste ner tidvis, då var jag inte där.

Och jag stod väl inte på det bästa stället heller. Och har inte gått igenom alla bilder än. Och... Undanflykter...
Kul med supermotardbilder. Var fan ett bra tag sedan jag fotade det senast :näsblod
Dock tycker jag att bilderna är för gråa och matta för min smak. Mer färger vill jag se :tummenupp

kul att större delen av bilderna gick hem :) Dragit lite extra i spakarna på 14 och den är just nu i screening på OE... Håll tummarna nu! :tummenupp
Screening på OE? Nu fattar jag noll :confused:
Bilderna var kanoners att se på :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kul med supermotardbilder. Var fan ett bra tag sedan jag fotade det senast :näsblod
Dock tycker jag att bilderna är för gråa och matta för min smak. Mer färger vill jag se :tummenupp
Mmm... Det ser jäkligt grått ut på min bärbara dator här hemma också. Jag blir tvungen att dra upp färgmättnaden till minst +30 för att det ska likna resultat som jag hade på datorn där jag redigerade bilderna igår. Plus att t.ex. lite av vinjetteringen jag lagt på verkar ha tonats ner. :va

Då vet jag iofs att den datorn har en ganska mörk skärm och någon färgprofil som ligger och stör Photoshop. På den var bilderna nästan lite väl mörka och tunga.

Det är sånt här jag avskyr med digital bildbehandling. :huvet
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nice, Östersund kändes långt för mig så jag satsar på Linköping
Mjo. Ibland kan det vara värt det att åka en bit för att kolla på något kul. Även om det kanske är lite väl långt att åka ända ner från dina breddgrader och hit upp för att kolla på lite motardåkande.

Någon helg tidigare så åkte jag till Hammarstrand för att kolla på Nostalgia Cillclimb. Men lyckades inte hitta riktigt vart det var så jag åkte hem igen. Till saken hör att Hammarstrand är inte så mycket större än en handfull hus, en affär och en skola. Men man kan väl säga att skyltningen var en aning bristfällig. I alla fall när en närsynt Emil ska försöka orientera sig. :hjälm

Dock tycker jag att bilderna är för gråa och matta för min smak. Mer färger vill jag se :tummenupp
Här så har jag dragit på så jag nästan får ont i ögonen. Ser det bättre ut nu?
motard6.jpg


www.1x.com Dock gick den inte hem, nåja, någon gång ska jag lyckas :p
Jag önskar dig bättre lycka nästa gång. :tummenupp



Såg att det ryktas om nya IS-objektiv från Canon. Innebär det här att mitt EF 70-200mm 2,8 L IS USM kommer att bli antikt och tråkigt? Måste jag sälja det och köpa den nya varianten för att kunna känna mig häftig igen? :tungan

Fast iofs så vill jag knappt tänka på vad ett sånt av den eventuella nya varianten kommer att kosta med tanke på att ett sånt jag har ligger på ca 22000kr i dagsläget. Då kan man lika gärna vara antik och tråkig ett tag. Men ett 24-70/2,8 med IS skulle ju inte göra ont. :gnissla
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Såg att det ryktas om nya IS-objektiv från Canon. Innebär det här att mitt EF 70-200mm 2,8 L IS USM kommer att bli antikt och tråkigt? Måste jag sälja det och köpa den nya varianten för att kunna känna mig häftig igen? :tungan

Fast iofs så vill jag knappt tänka på vad ett sånt av den eventuella nya varianten kommer att kosta med tanke på att ett sånt jag har ligger på ca 22000kr i dagsläget. Då kan man lika gärna vara antik och tråkig ett tag. Men ett 24-70/2,8 med IS skulle ju inte göra ont. :gnissla
De gamla antika gluggarna blir ju inte automatiskt sämre för att det kommer nya :krama
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Här så har jag dragit på så jag nästan får ont i ögonen. Ser det bättre ut nu?
motard6.jpg



Jag önskar dig bättre lycka nästa gång. :tummenupp



Såg att det ryktas om nya IS-objektiv från Canon. Innebär det här att mitt EF 70-200mm 2,8 L IS USM kommer att bli antikt och tråkigt? Måste jag sälja det och köpa den nya varianten för att kunna känna mig häftig igen? :tungan

Fast iofs så vill jag knappt tänka på vad ett sånt av den eventuella nya varianten kommer att kosta med tanke på att ett sånt jag har ligger på ca 22000kr i dagsläget. Då kan man lika gärna vara antik och tråkig ett tag. Men ett 24-70/2,8 med IS skulle ju inte göra ont. :gnissla

Till att börja med, tack :)

För det andra, Jag fick också ont i ögonen. Gå tillbaka några steg, det hade nog räckt med en gnutta mer svärta bara :) Nu ser det ut som en överredigerad fjortisbild, no offense :)

För det tredje, vad är det för fel på ett 24-70 utan IS? Det är ju så bra ljusstyrka och så lite tele så det känns ju nästan överflödigt? :tungan

För det fjärde, beställt lite prylar nu... 2 st 1tb diskar, en usb-hub, en SB-600, en lastolite softbox till hot-shoe, ett billigt skitstativ till blixten och till sist en liten glugg... 20-35/2.8 :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Såg att det ryktas om nya IS-objektiv från Canon. Innebär det här att mitt EF 70-200mm 2,8 L IS USM kommer att bli antikt och tråkigt? Måste jag sälja det och köpa den nya varianten för att kunna känna mig häftig igen? :tungan

Fast iofs så vill jag knappt tänka på vad ett sånt av den eventuella nya varianten kommer att kosta med tanke på att ett sånt jag har ligger på ca 22000kr i dagsläget. Då kan man lika gärna vara antik och tråkig ett tag. Men ett 24-70/2,8 med IS skulle ju inte göra ont. :gnissla

He he var det inte du som ville köpa nytt hus, du har ju en guds glugg som det dock står Canon på då! :)
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
just ja... ett litet inköp till... en snöleopard beställd och dyker väl upp i augusti-september någon gång :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
De gamla antika gluggarna blir ju inte automatiskt sämre för att det kommer nya :krama
Så du menar att de gamla inte automatiskt kommer att tappa all skärpa och sönderfalla i sina beståndsdelar så fort de får höra att det finns nya häftiga saker på marknaden? Och jag som redan hade börjat planer för hur man skulle hålla en sån eventuell release hemlig för gammelgluggarna. :tungan


Till att börja med, tack :)

För det andra, Jag fick också ont i ögonen. Gå tillbaka några steg, det hade nog räckt med en gnutta mer svärta bara :) Nu ser det ut som en överredigerad fjortisbild, no offense :)

För det tredje, vad är det för fel på ett 24-70 utan IS? Det är ju så bra ljusstyrka och så lite tele så det känns ju nästan överflödigt? :tungan

För det fjärde, beställt lite prylar nu... 2 st 1tb diskar, en usb-hub, en SB-600, en lastolite softbox till hot-shoe, ett billigt skitstativ till blixten och till sist en liten glugg... 20-35/2.8 :)
Varsågod.

Det är lugnt, jag vet att jag sitter på grejer som jag inte riktigt kan lita på färgmässigt och har smaskat på i överkant på den där bilden. Det enda som verkar stämma bra med just den här skärmen är resultatet mot bilder man beställer från Crimson om man förhandsgranskar med deras softproof-profil och justerar efter den. Världen vore ett bättre ställe om alla satt på kalibrerade grejer, inklusive jag. Det känns just nu som att det är rena lotteriet hur bilderna kommer att se ut mellan olika datorer, till och med mellan mina egna är skillnaden löjligt stor.

Jag och färghantering känns just nu ungefär som kakmonstret och digital bildbehandling:
[YOUTUBE-ID]_6z_GiFAOO8[/YOUTUBE-ID]

Det skadar som aldrig att ha IS. Nu har jag ju ett 24-105/4 med IS som normalobjektiv. Det valde jag över 24-70/2,8 just för att få med IS. Men det skulle ju inte göra ont att både kunna köra bländare 2,8 och ha IS på sitt normalobjektiv. :kär

Jag har också småshoppat lite, även om jag ligger i lä jämfört med dig. Ett Manfrotto 055 XPROB med ett 804RC2 trevägshuvud och en Lowepro Flipside 400 ryggsäck. Ryggsäcken beställde jag iofs för snart en månad sedan. Men nu ska den vara på väg. Även om det inte blir den färg som jag hade beställt. :huvet


He he var det inte du som ville köpa nytt hus, du har ju en guds glugg som det dock står Canon på då! :)
Nytt hus ska köpas. Nytt hus måste köpas. Och det blir nog iaf nytt hus innan det bli någon ny glugg. Speciellt innan någon sån lyxglugg som det eventuellt ryktas om från Canon. Det lutar kraftigt åt husriktningen nu, alla andra delar i utrustningen börjar vara på en ganska ok nivå så ett bättre hus är vad som behövs för att ta upp allt en nivå. Jag känner att jag inte kan växa så värst mycket mera med min 350D nu.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nytt hus ska köpas. Nytt hus måste köpas. Och det blir nog iaf nytt hus innan det bli någon ny glugg. Speciellt innan någon sån lyxglugg som det eventuellt ryktas om från Canon. Det lutar kraftigt åt husriktningen nu, alla andra delar i utrustningen börjar vara på en ganska ok nivå så ett bättre hus är vad som behövs för att ta upp allt en nivå. Jag känner att jag inte kan växa så värst mycket mera med min 350D nu.

Själv har man fastnat i golf "förlåt om jag svor :)" så knappt man hinner fota alt köra hoj.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det är ingen här som ska på gelleråsen 19aug o fota?
KTM dag...

Jag ska dit o fegköra lite men jag tror inte riktigt min lins räcker till.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nae, nu ger jag faan upp snart! :huvet:brinnerup:gråta

Kollar på bilderna jag lagt in ovan i min lilla mini-pc, och de ser ÄNNU gråare och dassigare ut än på någon annan dator hittills. Den som jag hade redigerat så jag nästan fick ont i ögonen ser även den ganska färglös ut. Och en av de andra som jag har ljusat upp bitvis ser rent förjävlig ut. :tummenner

Funderar på om det ska bli kast med liten dator snart :mad:


Själv har man fastnat i golf "förlåt om jag svor :)" så knappt man hinner fota alt köra hoj.
Golf? Vik hädan ack du hedning! :fatta!
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jahapp..så ryktet var sant. Nikon har nu släppt sin pimpade D300s, ca pris 21000:- .
Ja, va gör man inte för att suga ut så mycke som möjligt. Filmfunktion o dubbla minneskortsplatser.
Mitt köp av 300:an för 11900:- i Sverige ter sig alltmer som ett klipp.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top