Tänk på att en softbox är ett ganska effektivt segel om du skulle ge dig ut när det är lite blåsigt ute. Omni-Bounce är iaf lite mera strömlinjeformade.Japp, så då klagar man inte om det funkar som blixtstativ, däremot måste jag göra en adapter på jobbet så jag kan köra softboxen på stativet
Ojojoj pojkar! Ni vet inte vad ni missar med CLS! TTL-mätning, ställer in alla blixtar i kameran så ni slipper springa runt och ställa in dem separat. Bara bilxtarna har visuell kontakt med kamerans inbyggda är det bara att kötta på!
Tja, den här har folk iaf gladeligen bjudit över 3000kr för.Är en Canon 580EX dvs ej II värd 2000:-?
Tänkte mer att man skulle kunna köra den som master & 430EX som slave!
Tja, den här har folk iaf gladeligen bjudit över 3000kr för.
Men nog skulle jag också säga att en 580EX för 2000kr är ett ganska bra pris. Och ett mera mångsidigt alternativ för fjärrstyrning än att lägga stålar på att köpa en ST-E2.
Tänk på att en softbox är ett ganska effektivt segel om du skulle ge dig ut när det är lite blåsigt ute. Omni-Bounce är iaf lite mera strömlinjeformade.
Så du säger alltså att Canon bygger saker för fotografer som vill kunna styra sina grejer medan Nikon satsat på automatik för den genomsnittlige hobbyisten?
En polare skall bygga hus och skulle vilja ha sekvenstagning under en hel dag. Går det att göra med en Eos 400 eller är man tvungen att springa till kameran och trycka själv var femte minut?
Kompisen var och körde lite MX igår så då packade man ner kameran och hängde med.
Jag tycker det är svårt att fota i direkt solljus, men du har lyckats fått till fint och jämnt ljus. Snyggt !
Hade du blixt på 3:e bilden?
Tror inte att det finns direkt i kamerahuset. Men det kan finnas i någon programvara som följde med kameran. Det finns ju bland annat något program som man kan fjärrstyra kameran med genom en dator via en sladd, kanske att det även finns någon funktion för sekvenstagning där.En polare skall bygga hus och skulle vilja ha sekvenstagning under en hel dag. Går det att göra med en Eos 400 eller är man tvungen att springa till kameran och trycka själv var femte minut?
Så vad du säger är alltså att Nikon är byggda för reumatiska gamla gubbar som helst står stilla medan Canon är skapat för oss unga atleter som fortfarande har spring i benen? Det var väl det jag visste, Canon gör kameror för sportfotografering.Det går alldeles utmärkt att styra blixtarna i kameran, man kan välja mellan TTL och M, sen kan du ställa in individuell kompensering om du vill köra TTL. Nemas problemas, det jag menar var att man styr det från kameran
En polare skall bygga hus och skulle vilja ha sekvenstagning under en hel dag.
Snabbygge?
Ja, de ska resa alla väggar på en dag. Så det vore kul att föreviga.
Hittade ett program som heter GBTimeLapse som verkar kunna göra susen. Frågan är om det finns några alternativ.
Tror inte att det finns direkt i kamerahuset. Men det kan finnas i någon programvara som följde med kameran. Det finns ju bland annat något program som man kan fjärrstyra kameran med genom en dator via en sladd, kanske att det även finns någon funktion för sekvenstagning där.
Så vad du säger är alltså att Nikon är byggda för reumatiska gamla gubbar som helst står stilla medan Canon är skapat för oss unga atleter som fortfarande har spring i benen? Det var väl det jag visste, Canon gör kameror för sportfotografering.
Den fixar biffen.En polare skall bygga hus och skulle vilja ha sekvenstagning under en hel dag. Går det att göra med en Eos 400 eller är man tvungen att springa till kameran och trycka själv var femte minut?
Den fixar biffen.
Finns billigare på ebay.
http://www.blocket.se/vasternorrland/Tradutlosare_med_timer_for_Canon_EOS_15747566.htm?ca=3&w=3
Sent ska syndaren vakna....Låter finfint men huset skall resas på lördag så den hinner nog inte komma fram.
Kör man cabriolet så behöver man ingen ac.Så vad du säger är alltså att canon snålar på funktionerna för att användaren skall tro att han håller i en spartansk "sport-kamera"?
Så vad du helt enkelt försöker säga är att en Nikon är nåt för dig?
Hepp. Har tänkt inhandla en hyfsad videokamera, men har verkligen noll koll.
Vad ska man ha? Det är ju en djungel! Prisklass 5000 cirka.
Superzoomar (zoomobjektiv med stor omfång på brännvidd) brukar innebära kompromisser. Ju mera zoomomfång desto större kompromisser. Främst så brukar det vara skärpa och ljusstyrka som blir lidande.Finns det några fördelar eller nackdelar med att köpa ett "två-i-ett" objektiv framför två objektiv?
Sitter och klurar på dessa just nu:
Sigma 17-70/2,8-4,5 DC IF Macro
+
Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS
Sigma AF 18-250/3,5-6,3 DC OS HSM till Canon
Ena självklara fördelen är ju att man inte behöver byta mellan två objektiv, men hur är det med bildkvalité!? Pris är ju ganska snarlikt, typ 300 kr fördel för 18-250...
Canon EF 28-200/3,5-5,6 USM
Hmmm, USM är USM... och billigare men sämre omfång...
what to do? what to do?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |