Diskutera Digital Fotografering här

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Testat det än? Nöjd? Bra objektiv?

Jag hade ju läst på rätt ordentligt om sigma 50 1.4 och canons dito, ovanligt nog är faktiskt sigman dyrare än canon...

Sigman fick beröm för att vara bäst av de 2 vid full bländaröppning men en del exemplar har tydligen fokusproblem. Jag har inte hunnit använda det så mkt än men det fick hänga med på en promenad till jobbet...och jag har inte märkt av nåt skumt än iaf och det är betydligt bättre än min numera sålda canon 50 1.8 Mk1 (som jag iofs tror det var nåt vajsing med...).
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Sedan kommer du ju att behöva ett UV-filter. Och ett polarisationsfilter. Och kanske ett gråfilter. Och något filter till också. :brynad


He he nä för 500:- så blir det inget sånt. Ev en bekant ifrån USA kommer över snart, kanske skulle skrapa ihop till ett Canon 70-200 f/4L som ligger på 4800:- over there, fick ju 5" för Tokinan. :D
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
kanske skulle skrapa ihop till ett Canon 70-200 f/4L som ligger på 4800:- over there, fick ju 5" för Tokinan. :D
Bara att du sätter igång och pantar burkar då. :cool:

Jag måste ju säga att jag är positivt överraskad över den skärpa på Canons 100-400 visar.



Såg förresten just på Cyberphotos hemsida att de ha 7D i lager nu. :yoparty
Nu vill jag bara se ett stenhårt, grundläggande och opartiskt test på vad den presterar.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Bara att du sätter igång och pantar burkar då. :cool:


Såg förresten just på Cyberphotos hemsida att de ha 7D i lager nu. :yoparty
Nu vill jag bara se ett stenhårt, grundläggande och opartiskt test på vad den presterar.


Men jag hade ju 5" ifrån Tokinan, tänker inte köpa ett med IS.
Så ja köp ett så kan du testa själv!:D

Btw fick mina Phottis trådlösa igår att köra på blixten men har inte hunnit testa ännu.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
En rent hypotetisk fråga...:rolleyes:

Om man beställer säg ett Sigma objektiv...och i paketen hittar en manual för dito CANON objektiv (plus det tillhörande Sigma). Vad gör man?

1) Skiter i vilket
2) Stör sig men knyter näven i fickan...
3) Annat?

Dock verkade gluggen inte varit hos nån annan då den såg väldigt "originalförpackad" ut....men det stör mig fortf en aning...
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
En rent hypotetisk fråga...:rolleyes:

Om man beställer säg ett Sigma objektiv...och i paketen hittar en manual för dito CANON objektiv (plus det tillhörande Sigma). Vad gör man?

1) Skiter i vilket
2) Stör sig men knyter näven i fickan...
3) Annat?

Dock verkade gluggen inte varit hos nån annan då den såg väldigt "originalförpackad" ut....men det stör mig fortf en aning...

Dum idé men det kan inte vara så att det är med en canonbruks för att objektet är för canon ??
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
En rent hypotetisk fråga...:rolleyes:

Om man beställer säg ett Sigma objektiv...och i paketen hittar en manual för dito CANON objektiv (plus det tillhörande Sigma). Vad gör man?

1) Skiter i vilket
2) Stör sig men knyter näven i fickan...
3) Annat?

Dock verkade gluggen inte varit hos nån annan då den såg väldigt "originalförpackad" ut....men det stör mig fortf en aning...

Fick du betala billigt så skitsamma så länge optiket fungerar annars hör av dig till butiken & fråga om den har varit demokörd!

Man vill ju annars vara 1 att pilla på ett optik efter det har kommit ifrån fabriken.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Men jag hade ju 5" ifrån Tokinan, tänker inte köpa ett med IS.
Så ja köp ett så kan du testa själv!:D

Btw fick mina Phottis trådlösa igår att köra på blixten men har inte hunnit testa ännu.
Så du har fem lakan över efter att ha sålt båda objektiven och köpt hoj? Men vad är det då att fundera på? Tjöööp! :D

Tja, har ju tillräckligt med pengar på kontot. För både kamera, batterigrepp, extra batteri och något minneskort. Sååatte... :gnissla Men jag skulle ha velat se hur den presterar bildkvalitétsmässigt mot 5DmkII. Säkert inte lika bra, men frågan är hur stor skillnaden är. :va
Någon som vet exakt hur snabba minneskort man som minst bör ha till en sån där kamera? Klarar man sig med Extreme III eller liknande om man bara ska ta stillbilder? Och ska man gå upp på Extreme IV om man vill ha möjlighet att filma i full-HD eller ska man gå på ännu snabbare grejer då?

Handlat ännu mera? Försöker du knycka tronen av RuLLARN?

2) Stör sig men knyter näven i fickan...
Självklart. Man är ju svensk. :rolleyes:

Nu har jag ett helt berg med Arai RX-7 Corsair's också.
Vunnit en auktion på kvd.se eller?
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Så du har fem lakan över efter att ha sålt båda objektiven och köpt hoj? Men vad är det då att fundera på? Tjöööp! :D


Handlat ännu mera? Försöker du knycka tronen av RuLLARN??

Nääää jag är ljusår ifrån honom, man har ju inte råd med ett guds glugg bara så där. Kände att jag kommer inte kunna vara utan ett 70-200, dock har jag inte använt IS så mkt för att motivera ett sådant köp igen då den ligger på det dubbla nu. Så ett utan IS känns ok OM jag nu köper ett sådant.

Har möjlighet att jobba över lite mera så så kanske man har råd.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Har redan sökt både "Bildbehandling" och "Fotografi - Visuell kommunikation". Nu gäller det bara att vänta och se om man kommer in. :gnissla

Om jag förstod rätt så var "Bildbehandling..." precis vad det lät som? PS?
Den andra tyckte jag lät aningens luddig...? (Nej jag gnäller inte, jag funderar oxå på att söka men frågan är vilken...är ju inte så intresserad av bildbehandling just...)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top