Coolio.... hoppas du kommer in, det är kul kurser.
Vad kostar det?
Coolio.... hoppas du kommer in, det är kul kurser.
Högskolekurser ska ju vara gratis! Om något moment kostar pengar, tex materialkostnad om man drejar så ska det finnas likvärdiga alternativ som är gratis, om jag inte missminner mig helt från min studiepolitiska tidVad kostar det?
Vad kostar det?
Om jag förstod rätt så var "Bildbehandling..." precis vad det lät som? PS?
Den andra tyckte jag lät aningens luddig...? (Nej jag gnäller inte, jag funderar oxå på att söka men frågan är vilken...är ju inte så intresserad av bildbehandling just...)
Fotokursen lägger tyngdpunkten på bilden och inte på vad du ska ha för slutare/bländare. Man kan alltså inte va en geek från stritan, man måste vara händig med stålet, om du hajar vad jag menar?
Jo tom jag hajjade...trots att man e skåning! Man e väl lite van vid att högskolan har lite mer konkreta ämnen som matte......detta känns mer som en bedömningsgrej?
Du hade gått bildbehandlingskursen? Hur funkar det med PS? Får man nån studentlicens eller förväntas man hosta upp stålarna för en full licens? (För jag antar att de använder PS?)
Jo men foto är en bedömningsgrej... det är helt upp till betraktaren att bedöma vad han tycker är en bra bild. Det finns inget facit som i matte.
Jo man får en studentlicens och får köpa PS för ca 2.ooo kr.
Den ena boken är skön att ha i bokhyllan oavsett:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0714844888
Å fan fick den av min syster i födelsedagspresent, har legat i bokhyllan sen dess, ska nog titta lite närmare på den. Shit den är på 500 sidor.
Inte den blekaste aning. Men det är ju inga problem att skicka in gymnasiebetygen heller. Bara att fixa en vanlig kopia och två kompisar som med sin namnteckning (och namnförtydligande och datum etc) intygar att det stämmer överens med originalet. Sedan posta det upp till Strömsund.Har sökt utbildningarna nu, en fråga.
Om man har pluggat några år på svensk högskola och alltså finns i LADOK, måste man då skicka in GYMNASIEbetyg? (Det borde ju framgå att jag har behörighet av LADOK utdraget...)
Valfritt egentligen, men Sandisk är jag väldigt nöjd med, tex Extreme III 4GB. Jag har ett sånt som har fått slita ont, och aldrig klagat!Har precis köp mig en Canon eos 450D men det va inget minne med. Vad för typ av minne kan ni rekommendera?
Har sökt utbildningarna nu, en fråga.
Om man har pluggat några år på svensk högskola och alltså finns i LADOK, måste man då skicka in GYMNASIEbetyg? (Det borde ju framgå att jag har behörighet av LADOK utdraget...)
Har precis köp mig en Canon eos 450D men det va inget minne med. Vad för typ av minne kan ni rekommendera?
Compact Flash - CF även snajdigt kallat
För att ge dig lite tips som inte kostar mer än det tvunget måste göra så kollar du in www.komplett.se och tittar på deras sortiment av Transcendminnen. 133 gångers CF minnen (motsvarar ungf Sandisks Extreme III). 4gb för 195:- hittar du här --> http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=485377
Tackar
Beställde 2st så man har ett i reserv, inga pengar att bråka om iaf
SD som gäller...Om du har en Canon 450D så tror jag det är SD/SDHC minen du ska ha och inte Compact Flash/CF som det länkades till!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|