Diskutera Digital Fotografering här

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Vad kostar det?

Hoztic har rätt.... det är gratis. Det enda som kostar är kurslitteraturen.... och det kanske e en femhunka totti (det är 2 böcker).

Den ena boken är skön att ha i bokhyllan oavsett:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0714844888

Om jag förstod rätt så var "Bildbehandling..." precis vad det lät som? PS?
Den andra tyckte jag lät aningens luddig...? (Nej jag gnäller inte, jag funderar oxå på att söka men frågan är vilken...är ju inte så intresserad av bildbehandling just...)

Fotokursen lägger tyngdpunkten på bilden och inte på vad du ska ha för slutare/bländare. Man kan alltså inte va en geek från stritan, man måste vara händig med stålet, om du hajar vad jag menar?
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Aha vad bra, har också anmält mig om man nu skulle ha en chans att komma med :rolleyes:

Måste vidga mina vyer så man kanske börjar fota blommor som Roller vid sidan av motorsport! :D
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Fotokursen lägger tyngdpunkten på bilden och inte på vad du ska ha för slutare/bländare. Man kan alltså inte va en geek från stritan, man måste vara händig med stålet, om du hajar vad jag menar?

Jo tom jag hajjade...trots att man e skåning! :D Man e väl lite van vid att högskolan har lite mer konkreta ämnen som matte...:rolleyes:...detta känns mer som en bedömningsgrej?

Du hade gått bildbehandlingskursen? Hur funkar det med PS? Får man nån studentlicens eller förväntas man hosta upp stålarna för en full licens? (För jag antar att de använder PS?)
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jo tom jag hajjade...trots att man e skåning! :D Man e väl lite van vid att högskolan har lite mer konkreta ämnen som matte...:rolleyes:...detta känns mer som en bedömningsgrej?

Du hade gått bildbehandlingskursen? Hur funkar det med PS? Får man nån studentlicens eller förväntas man hosta upp stålarna för en full licens? (För jag antar att de använder PS?)

Jo men foto är en bedömningsgrej... det är helt upp till betraktaren att bedöma vad han tycker är en bra bild. Det finns inget facit som i matte.

Jo man får en studentlicens och får köpa PS för ca 2.ooo kr.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Å fan fick den av min syster i födelsedagspresent, har legat i bokhyllan sen dess, ska nog titta lite närmare på den. Shit den är på 500 sidor.:brinnerup

Det e en klassiker den där boken... skön att bläddra i. Men då är du nästan fullkittad. Du behöver bara en bok till och det är:

http://www.bokus.com/b/9789163609428.html

Göran Segeholm är för övrigt en av lärarna.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Har sökt utbildningarna nu, en fråga.
Om man har pluggat några år på svensk högskola och alltså finns i LADOK, måste man då skicka in GYMNASIEbetyg? (Det borde ju framgå att jag har behörighet av LADOK utdraget...)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Har sökt utbildningarna nu, en fråga.
Om man har pluggat några år på svensk högskola och alltså finns i LADOK, måste man då skicka in GYMNASIEbetyg? (Det borde ju framgå att jag har behörighet av LADOK utdraget...)
Inte den blekaste aning. Men det är ju inga problem att skicka in gymnasiebetygen heller. Bara att fixa en vanlig kopia och två kompisar som med sin namnteckning (och namnförtydligande och datum etc) intygar att det stämmer överens med originalet. Sedan posta det upp till Strömsund.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hoztic tips är riktigt bra, men ett alternativ är att köpa två st 2Gb istället, så behöver inte samtliga semesterbilder eller whatever försvinna när (inte om...) ens minneskort bestämmer sig för att ge upp :)
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Har sökt utbildningarna nu, en fråga.
Om man har pluggat några år på svensk högskola och alltså finns i LADOK, måste man då skicka in GYMNASIEbetyg? (Det borde ju framgå att jag har behörighet av LADOK utdraget...)

Jag har pluggat på högskola i olika omgångar och har inte behövt skicka in meriter mer än 1 ggn. Grundläggande behörighet, högskoleprov och högskolemeriter finns lagrade på studera.nu
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Har precis köp mig en Canon eos 450D men det va inget minne med. Vad för typ av minne kan ni rekommendera?

Compact Flash - CF även snajdigt kallat :D
För att ge dig lite tips som inte kostar mer än det tvunget måste göra så kollar du in www.komplett.se och tittar på deras sortiment av Transcendminnen. 133 gångers CF minnen (motsvarar ungf Sandisks Extreme III). 4gb för 195:- hittar du här --> http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=485377

485377.jpg
 
Last edited:

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Ort
Här i min trånga etta
Hoj
FZ8S SP -11
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top