Diskutera Digital Fotografering här

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vet ni...

Jag har fått bokat min första "vernissage"! runt 16 tavlor som ska ställas ut! :yoparty Konstföreningen på jobb ville att jag skulle göra det! Så nu är det bokat! :)
Grattis! :tummenupp Sånt är alltid trevligt! Se till att skaffa fram en gästbok så folk kan skriva hälsningar och feedback, sånt är alltid kul att sitta å bläddra i efteråt!

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
He he du vet vad som gäller, fram med bilderna. Vad köpte du det ifrån?:)

Inte ofta man går i kyrkan, men här är en bild från lilla Ingarö kyrka. Verkligen praktisk med 11-16 :)
11lhpw7.jpg

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jaha, nu har ja suttit o letat på en ny kameraväska i några timmar o beställde tillslut en utan att ens fråga nåt här, fastän jag va inne här i tråden o kikade en sväng innan ja fick för mig att leta väska :gnissla
Men man kan ju alltid fråga nu i efterhand, går väl avbeställa order i värsta fall :D
Whaaat to buy?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Inte ofta man går i kyrkan, men här är en bild från lilla Ingarö kyrka. Verkligen praktisk med 11-16 :)

Arrrrghhh ska nog försöka jobba ihop till en 11-16 igen. Känns som jag ska ta liten paus ifrån crossbilder & vänta med ett inköp av ett nytt 70-200! :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Skitkul Jkay, hoppas man kommer kunna se ev nåt över nätet då man inte bor i 046 området! :)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jaha, nu har ja suttit o letat på en ny kameraväska i några timmar o beställde tillslut en utan att ens fråga nåt här, fastän jag va inne här i tråden o kikade en sväng innan ja fick för mig att leta väska :gnissla
Men man kan ju alltid fråga nu i efterhand, går väl avbeställa order i värsta fall :D
Whaaat to buy?
Jag är iaf grymt nöjd med min Lowepro Flipside 400 (ryggsäck). Den har plats för allt som jag normalt bär med mig (kamerahus med batterigrepp, ett par objektiv, blixt, ljusmätare, netbook och en massa småkrafs), är välbyggd och prisvärd (kostar ca 1200kr).

Arrrrghhh ska nog försöka jobba ihop till en 11-16 igen. Känns som jag ska ta liten paus ifrån crossbilder & vänta med ett inköp av ett nytt 70-200! :)
Tja, det är ju ändå på väg mot vinter nu. En mörkare årstid då du kanske ändå skulle ha önskat lite mera ljusstyrka än f/4. :)

Kör två läger. En vatten/droppdel och en del svartvita bilder,
Ok. Vad blir det ungefär för storlek på bilderna?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag är iaf grymt nöjd med min Lowepro Flipside 400 (ryggsäck). Den har plats för allt som jag normalt bär med mig (kamerahus med batterigrepp, ett par objektiv, blixt, ljusmätare, netbook och en massa småkrafs), är välbyggd och prisvärd (kostar ca 1200kr).

Tja, det är ju ändå på väg mot vinter nu. En mörkare årstid då du kanske ändå skulle ha önskat lite mera ljusstyrka än f/4. :)

Blev en Lowepro Fastpack 200 för ~470 pix med frakt.
Tänkte bara köpa en liten axelväska först för o få plats me de nödvändiga, men mer o mer glad att jag köpte ett litet mellanting tror ja nog.
För stor väska o jag orkar inte bära me mig o för litet så kan man väl likagärna köra på bara zoomväskan jag har.
De blir nog bra den ja köpte antar jag.

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Hoj
FZ8S SP -11
har suttir o kollat runt lite efter ett allround objektiv till min canon 450D
Tänkte först på ett 70-300 men har ändrat mig, sen läste jag om ett 55-250 men den fick kritik om att stolpar m.m blev lite "snea" i kanterna på bilderna.

Men sen hittade jag ett EF 28-135/3,5-5,6 IS USM, och att det va humana beg pris på den gör inte saken så mycket sämre
vad har ni för erfarenheter av den?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
har suttir o kollat runt lite efter ett allround objektiv till min canon 450D
Tänkte först på ett 70-300 men har ändrat mig, sen läste jag om ett 55-250 men den fick kritik om att stolpar m.m blev lite "snea" i kanterna på bilderna.

Men sen hittade jag ett EF 28-135/3,5-5,6 IS USM, och att det va humana beg pris på den gör inte saken så mycket sämre
vad har ni för erfarenheter av den?

Här har du några som har detta optik!
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=237

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Stort grattis JKay! :tummenupp

Tack! :)

Jkay: var kommer bilderna att ställas ut nånstans?
På jobb. Alfa Laval, så tyvärr finns det ingen chans att allmänheten kommer in. Men vem vet? Det kan ju vara starten för större visningar och vernissager som allmänheten har chans på!

Skitkul Jkay, hoppas man kommer kunna se ev nåt över nätet då man inte bor i 046 området! :)

Jag ska lägga upp ett galleri på de bilder som blir utställda...men det blir i samma stund som visningen startar. Eller i alla fall samma kväll. Starten går den 3 maj -10 (Så det är ju en stund dit)

Nu i början så har jag kollat in hur dom andra gjort och min start blir nog med 30X40 typ. De svartvita KAN komma att bli en aningen större. I så fall 55X70.

Blir ju grymt...man går dit o kikar...dricker lite gratis-rött ...knaprar på ett milimeter stort kex...dricker lite rött till...dricker lite *hick*...oschåååvidare...

Köpa??? Nu e jag inte med...:tungan

Hahaha...nja, nu kommer det inte RIIIIKTIGT att bli på det viset! :D Folk kommer att ha chans att utsätta utställningen för matkrig då bilderna exponeras massivt under luncherna den månaden. :gnissla

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...