Diskutera Digital Fotografering här

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kan någon vara snäll & beskriva hur jag ska få mina Phottix Tetra (PT-04 II) Flash Trigger att fungera med min 50D? Så får jag tar ett kort så blir det överexponerat i vilket program jag än väljer.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Kan någon vara snäll & beskriva hur jag ska få mina Phottix Tetra (PT-04 II) Flash Trigger att fungera med min 50D? Så får jag tar ett kort så blir det överexponerat i vilket program jag än väljer.

Jag kan inte lösa ditt problem, dock är det så att min Sigma blixt som funkar utmärkt med min 350D inte lirar speciellt bra med min 50D. Får överexponerade bilder samt att kameran inte hittar någon kompatibel blixt....dock tänder den blixten som den ska...:va
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kan någon vara snäll & beskriva hur jag ska få mina Phottix Tetra (PT-04 II) Flash Trigger att fungera med min 50D? Så får jag tar ett kort så blir det överexponerat i vilket program jag än väljer.
Kör på manuella inställningar både på kameran och blixten. Sedan kanske du får köra med inställningar i stil med ISO100, 1/125s, f/5.6 och blixtens styrka på 1/32 om du ska ha blixten någon meter ifrån det du fotograferar och riktad rakt på.

Det ledtal på 43 som t.ex. Speedlite 430EX har kanske inte låter så mycket. Och blixten känns ju ganska så liten och smidig. Men det är ändå ganska så mycket ljus när man brassar på med full effekt och har ganska så öppen bländare.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kör på manuella inställningar både på kameran och blixten. Sedan kanske du får köra med inställningar i stil med ISO100, 1/125s, f/5.6 och blixtens styrka på 1/32 om du ska ha blixten någon meter ifrån det du fotograferar och riktad rakt på.

Det ledtal på 43 som t.ex. Speedlite 430EX har kanske inte låter så mycket. Och blixten känns ju ganska så liten och smidig. Men det är ändå ganska så mycket ljus när man brassar på med full effekt och har ganska så öppen bländare.

Ska prova, kanon! :tummenupp
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ahh. äntligen Tokina 11-16 i bagen. Nu ska det läras osså..Hoppas jag får ha det lite längre än du fick ha ditt Gnutten ;)
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag tänkte ta med det till jobbet imorr'n, kanske kan bli nå pics där.
Det köptes dyrt i sverige. Vågar inte skriva priset ifall frun surfar här :p
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tänkte skaffa ett nytt objektiv. Har som sagt en Canon 450D och vad jag vet så är det en bildstabilisator i kamra huset, behövs det då en bildstabilisator i objektivet?

Tänkte köpa denna i sådana fall
http://netonnet.se/art/foto/blixt-f...ektiv-canon/Sigma-70-3004-56DGCA(104078,4569)

Mmmm vänta nu lite. 450D har inte någon bilstabilisator, vad jag vet så har ingen av Canon husen bildstabilisator. Ang optiket du är tänkt att köpa, visst det är ok men om jag ska vara ärlig så är den knappast värd att sätta dit på ett så fint hus som 450D.

Då känns denna mer prisvärt: Canon EF-S 55-250MM IS
http://www.netonnet.se/art/foto/bli...jektiv-canon/Canon-EF-S55-250MMIS(114855,4569)
 

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Ort
Här i min trånga etta
Hoj
FZ8S SP -11
Mmmm vänta nu lite. 450D har inte någon bilstabilisator, vad jag vet så har ingen av Canon husen bildstabilisator. Ang optiket du är tänkt att köpa, visst det är ok men om jag ska vara ärlig så är den knappast värd att sätta dit på ett så fint hus som 450D.

Då känns denna mer prisvärt: Canon EF-S 55-250MM IS
http://www.netonnet.se/art/foto/bli...jektiv-canon/Canon-EF-S55-250MMIS(114855,4569)

ahh då har jag missuppfattat det, trodde det va i huset oxå
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Familjen Ek skådade något tragiskt idag!

3987213683_53049584fc_o.jpg
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
He he du har inspirerats att personen på fotosidan som lekt med döda flugor?
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Vet ni...

Jag har fått bokat min första "vernissage"! runt 16 tavlor som ska ställas ut! :yoparty Konstföreningen på jobb ville att jag skulle göra det! Så nu är det bokat! :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top