Kan någon vara snäll & beskriva hur jag ska få mina Phottix Tetra (PT-04 II) Flash Trigger att fungera med min 50D? Så får jag tar ett kort så blir det överexponerat i vilket program jag än väljer.
Kör på manuella inställningar både på kameran och blixten. Sedan kanske du får köra med inställningar i stil med ISO100, 1/125s, f/5.6 och blixtens styrka på 1/32 om du ska ha blixten någon meter ifrån det du fotograferar och riktad rakt på.Kan någon vara snäll & beskriva hur jag ska få mina Phottix Tetra (PT-04 II) Flash Trigger att fungera med min 50D? Så får jag tar ett kort så blir det överexponerat i vilket program jag än väljer.
Kör på manuella inställningar både på kameran och blixten. Sedan kanske du får köra med inställningar i stil med ISO100, 1/125s, f/5.6 och blixtens styrka på 1/32 om du ska ha blixten någon meter ifrån det du fotograferar och riktad rakt på.
Det ledtal på 43 som t.ex. Speedlite 430EX har kanske inte låter så mycket. Och blixten känns ju ganska så liten och smidig. Men det är ändå ganska så mycket ljus när man brassar på med full effekt och har ganska så öppen bländare.
Ahh. äntligen Tokina 11-16 i bagen. Nu ska det läras osså..Hoppas jag får ha det lite längre än du fick ha ditt Gnutten
Tänkte skaffa ett nytt objektiv. Har som sagt en Canon 450D och vad jag vet så är det en bildstabilisator i kamra huset, behövs det då en bildstabilisator i objektivet?
Tänkte köpa denna i sådana fall
http://netonnet.se/art/foto/blixt-f...ektiv-canon/Sigma-70-3004-56DGCA(104078,4569)
Mmmm vänta nu lite. 450D har inte någon bilstabilisator, vad jag vet så har ingen av Canon husen bildstabilisator. Ang optiket du är tänkt att köpa, visst det är ok men om jag ska vara ärlig så är den knappast värd att sätta dit på ett så fint hus som 450D.
Då känns denna mer prisvärt: Canon EF-S 55-250MM IS
http://www.netonnet.se/art/foto/bli...jektiv-canon/Canon-EF-S55-250MMIS(114855,4569)
He he du har inspirerats att personen på fotosidan som lekt med döda flugor?
Mikke länkade till den inte många inlägg ovanför din bild.Har jag faktiskt inte sett? Men låter spännande! Har du länk?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|